منوهای بی‌قیمت برای مشتری‌های «وی آی پی»

  • سه شنبه 7 شهریور 1396

اخبار => گروه خبر

اقتصاد-آنلاین در منو اثری از قیمت دیده نمی‌شود. حتماً برای مشتری‌ها افت دارد اگر از قبل قیمت را بهشان اعلام کنند. می‌آیند و می‌نشینند و ساعتی را به گفت‌و‌گو و صرف غذا می‌گذرانند و صورتحساب را بی‌چون و چرا پرداخت می‌کنند و می‌روند. آنها وی آی پی هستند؛ افراد خیلی مهم.
منوهای بی‌قیمت برای مشتری‌های «وی آی پی»

به گزارش اقتصادآنلاین ، ایران نوشت : مهم نیست اگر وقتی توی خیابان راه می‌روند، مردم با انگشت نشان‌شان ندهند. اینکه بازیگر یا فوتبالیست یا چهره هنری و سیاسی نباشند هم اهمیتی ندارد. این، چیزی از وی آی پی بودن‌شان کم نمی‌کند. آنها پولدارند، پس وی آی پی هستند. برای همین می‌توانند هر وقت دلشان خواست راهی یکی از همان رستوران‌های لاکچری شوند و برای یک وعده غذا، چیزی حدود حقوق یک ماه یک کارمند ساده هزینه کنند.

 دکوراسیون رستوران خیلی شیک است. مبل‌های چرم زرشکی با ترکیبی از صندلی‌هایی با روکش جیر طوسی، روی کفپوش مشکی رگه‌دار، به فضا عمق می‌دهند. میزهای گرد آبنوس را با رومیزی‌های ابریشمی پوشانده‌اند. روی میزها گلدان‌های کریستال صورتی با گل‌هایی به همان رنگ دیده می‌شود که با رنگ مبلمان، هارمونی خاصی دارد. کنار هر گلدان سه شمعدان پایه کوتاه در زوایای مختلف دیده می‌شود که داخل هرکدام‌شان یک شمع روشن قرار دارد. علاوه بر نور شمع‌ها، نور ملایمی از نقاط نامعلومی روی دیوارها، محیط را روشنی ملایمی می‌بخشد که با موسیقی کلاسیکی که در فضا پخش می‌شود، هماهنگی دارد. یک جورهایی آدم را یاد معبد می‌اندازد.

این‌ها توصیفاتی است که مجید از فضای رستوران می‌کند و ادامه می‌دهد: «فضایش را دوست دارم البته آن‌طور هم نیست که خیلی هم ویژه باشد اما خوب است. همان‌طور که گفتم آدم را یاد معبد می‌اندازد. آدم احساس آرامش می‌کند. حس می‌کنی فرق داری. دقیقاً همین است. حس خاص بودن می‌دهد.»

برای ایجاد حس خاص بودن، نفری 450 هزار تومان ورودی دریافت می‌شود. با پرداخت این مبلغ شما می‌توانید یکی از چندین میهمان خاص رستوران باشید: «من دو تا میهمان داشتم که آنها هم خیلی از فضای آنجا خوششان آمد. شاید اگر خودم تنها بودم به آن رستوران نمی‌رفتم. غذا و فضایش خوب بود ولی نه آنقدر که بخواهد این همه برایم تمام شود. وقتی 450 هزار تومان ورودی می‌دهید، حتماً برایتان مهم نیست که قیمت غذاها چقدر است. آنها پیشنهاد می‌دهند و شما انتخاب می‌کنید. در منو، قیمتی دیده نمی‌شود. برای هیچ چیز. نه پیش غذا، نه غذای اصلی و نه دسر و مخلفات. سرآشپز برای هرکدام‌شان هم پیشنهادی ویژه دارد.

وقتی چنین رستورانی می‌روید باید بدانید قرار است پول زیادی خرج کنید. چیزی حدود 2 میلیون برای سه نفر. این، هزینه‌ای بود که پرداختم. به نظرم کاملاً غیرمتعارف است و باز هم می‌گویم اگر میهمان مهم نداشتم، آنجا نمی‌رفتم اما همین رستوران مشتری‌های ثابتی دارد.»

رستوران‌های لاکچری که عمدتاً در شمال تهران مشغول فعالیت هستند، سبک و سیاق خودشان را برای جذب مشتری دارند. مشتری‌هایشان عمدتاً دوست دارند غذایشان را در محیطی خاص و خلوت صرف کنند. دوست ندارند موقع صرف غذا، کسی مزاحم‌شان شود و خوششان نمی‌آید صدای دیگران را بشنوند. برای همین وقتی می‌خواهید تلفنی برای رزرو میز در یکی از این رستوران‌ها اقدام کنید، بهتان متذکر می‌شوند که با عرض معذرت از آوردن کودکان زیر 10 سال خودداری کنید.

قضیه همبرگر 250 هزار تومانی و بستنی 150 هزار تومانی را حتماً شنیده‌اید. همبرگری که با مواد خاص و گران پر می‌شود و بستنی که از جمله تزئیناتش، ورقه‌ای نازک از طلاست. شاید شما هم مثل ما خیال کنید اصلاً چرا آدم باید اینقدر پول صرف یک ساندویچ ناقابل یا یک ظرف بستنی طلایی کند؟! یا اصلاً چرا باید به رستورانی رفت که منوی غذایش، فهرست قیمت ندارد و برای بهره بردن از فضایش هم باید چیزی حدود نیم میلیون ورودی پرداخت.

«آنها دوست دارند این پول را خرج کنند. گاهی هرچه قیمت بالاتر می‌رود، میل‌شان برای هزینه کردن بیشتر می‌شود.» این را مدیر داخلی یکی از رستوران‌های لاکچری تهران می‌گوید. او ادامه می‌دهد: «برای تهیه غذا در این رستوران‌ها از مواد درجه یک استفاده می‌شود اما آن هم به هرحال قیمت دارد و قطعاً قیمت کل که از مشتری دریافت می‌شود، بابت مجموعه‌ای از خدمات و امکانات است وگرنه اگر مشتری از قیمت‌ها ناراضی باشد، می‌تواند از رستوران دیگری که به لحاظ کیفیت خوب است و قیمت مناسبتری دارد استفاده کند.»

«سالاد خاویار و آووکادو با سس مخصوص» حتی اگر عبارت «مخصوص» بعد از نام سس هم نیاید، محتویات سالاد، خودش به تنهایی نشاندهنده لاکچری بودن‌اش است. این یکی از سالادهای پرطرفدار رستوران‌شان است که به‌عنوان پیش غذا سرو می‌شود. گرچه مشتری‌ها سؤال نمی‌کنند و قیمت کل را بی‌چون و چرا پرداخت می‌کنند، اما سالاد به تنهایی چیزی حدود 400 هزار تومان برای مشتری خرج برمی‌دارد. هرچند از لحظه رزرو تا لحظه نشستن سر میز و میل کردن سالاد 400 هزار تومانی هم خودش داستان دیگری دارد.


ارسال نظر

ارسال


قانون جهش تولید مسکن در تقابل خوشبین‌ها و بدبین ها

قانون جهش تولید مسکن در تقابل خوشبین‌ها و بدبین ها

مجلس شورای اسلامی قانون جهش تولید مسکن را که مطابق شعارهای انتخاباتی ابراهیم رئیسی بود تصویب کرد تا بعد از مدت‌ها یک نهضت بزرگ مسکن‌سازی در کشور شکل بگیرد با این حال کارشناسان اقتصادی درباره این طرح نظرات مختلفی دارند

 از کاهش نرخ تورم تا کاهش نرخ در بازار بین بانکی

از کاهش نرخ تورم تا کاهش نرخ در بازار بین بانکی

ارائه منظم روند ماهانه تحولات اقتصادی و اقدامات سیاستی بانک مرکزی

 آورده متقاضیان نهضت ملی مسکن افزایش یافت

آورده متقاضیان نهضت ملی مسکن افزایش یافت

در حالی طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی قرار بود آورده متقاضیان نهضت ملی مسکن حدود ۲۰۰ میلیون تومان باشد که این مبلغ به ۳۲۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

هزینه وام مسکن گرانتر شد | برای دریافت وام ۴۸۰ میلیونی زوجین چقدر باید خرج کنیم؟

هزینه وام مسکن گرانتر شد | برای دریافت وام ۴۸۰ میلیونی زوجین چقدر باید خرج کنیم؟

هزینه اوراق تسهیلات مسکن نسبت به هفته قبل اندکی رشد داشته و بر این اساس متاهل های ساکن پایتخت برای تهیه این اوراق باید بیش از ۱۳۴ میلیون تومان پرداخت کنند.

تعیین تکلیف 2 هزار متر اراضی استان تهران

تعیین تکلیف 2 هزار متر اراضی استان تهران

استاندار تهران گفت: بلندمرتبه‌سازی بدون در نظر گرفتن پیوست‌های فرهنگی، اجتماعی و زیرساخت‌های لازم در درازمدت آسیب‌زا می‌باشد.

خانه های سنتی ایرانی

خانه های سنتی ایرانی

با نگاهی به معماری سنتی ایرانی، نقش و جایگاه ویژه خانه به عنوان یک المان مهم در معماری آشکار می شود. این عناصر که دارای روش ها و تکنیک های مختلف ساخت و اجرا می باشند دارای ویژگی های متفاوتی بر اساس اقلیم و فرهنگ هر منطقه هستند.

ویژگی مهم معماری سنتی ایرانی

ویژگی مهم معماری سنتی ایرانی

کاشی کاری های زینتی و شاهکارهای مهندسی هوشمندانه، حاکی از قدرت معماری ایرانی طی قرون متمادی اند. با داشتن بیست میراث جهانی یونسکو در ایران هیچ گاه با کمبود مکان های دیدنی مواجه نمی شوید.

سنگ آنتیک چیست و چه کاربردهایی دارد؟

سنگ آنتیک چیست و چه کاربردهایی دارد؟

سنگ آنتیک سنگی است که از کنار هم قرار گرفتن قطعه سنگ های کوچک شکسته در کنار هم به وجود می آید. معمولا این سنگ از سنگ های طبیعی تراورتن و مالون تشکیل می شود و بدون رنگ به صورت طبیعی مورد استفاده قرار می گیرند.

مصوبه کمک هزینه مسکن کارگران ابلاغ شد

مصوبه کمک هزینه مسکن کارگران ابلاغ شد

معاون اول رئیس جمهور مصوبه مربوط به تعیین کمک هزینه مسکن کارگران مشمول قانون کار در سال ۱۴۰۱ را ابلاغ کرد.

هزینه ساخت برج مسکونی چقدر است؟

هزینه ساخت برج مسکونی چقدر است؟

هزینه ساخت هرگونه ساختمان مسکونی اعم از آپارتمان، برج، ویلا و غیره در چند سال گذشته بین 15 تا 30 درصد افزایش داشته است .

اصل ۳۱ قانون اساسی؛ حق مسکن از رویا تا واقعیت

اصل ۳۱ قانون اساسی؛ حق مسکن از رویا تا واقعیت

"داشتن مسکن متناسب با نیاز، حق هر فرد و خانواده ایرانی است. دولت موظف است با رعایت اولویت برای آنها که نیازمندترند به خصوص روستانشینان و کارگران زمینه اجرای این اصل را فراهم کند."

کدام صاحبخانه‌ها تنبیه مالیاتی می‌شوند؟/ دور زدن مصوبه افزایش ۲۵ درصدی اجاره‌بها

کدام صاحبخانه‌ها تنبیه مالیاتی می‌شوند؟/ دور زدن مصوبه افزایش ۲۵ درصدی اجاره‌بها

بررسی آگهی های خرید و فروش و رهن و اجاره مسکن در سایت‌ها حاکی از آن است که میانگین قیمت رهن کامل واحدهای نوساز در پایتخت ۵۳۹ میلیون تومان است.

بازارهای جهانی با بازگشت نفت ایران به تعادل می‌رسد

بازارهای جهانی با بازگشت نفت ایران به تعادل می‌رسد

اوجی گفت: وضع بازار جهانی نفت به گونه‌ای است که بازگشت نفت ایران به بازار می‌تواند به‌طور قابل توجهی پاسخگوی نیاز مشتریان و عامل ایجاد تعادل و آرامش در بازار‌های جهانی باشد.

تورم  ارزش دلار چه بر سر اقتصاد دنیا می آورد؟

تورم ارزش دلار چه بر سر اقتصاد دنیا می آورد؟

افزایش ارزش دلار در یک سال اخیر یکی از مهمترین خبرهای اقتصادی این روزها است.

بنچاق چیست و چه تفاوتی با سند دارد؟

بنچاق چیست و چه تفاوتی با سند دارد؟

زمان‌های قدیم‌تر بنچاق مورد استفاده قرار می‌گرفته است و کاملا منطقی است که افراد مدرن اطلاع کمتری از این نوع سند داشته باشند. در کشورمان ایران، اسنادی مالکیت مانند مبایعه‌نامه، بنچاق و قولنامه در طول تاریخ استفاده‌های مختلفی داشته است.

زمین ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن تامین شد

زمین ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن تامین شد

طرح نهضت ملی مسکن یکی از طرح‌های کلان دولت سیزدهم در بخش مسکن است که سیاستگذاری برای اجرای ۴ میلیون واحد مسکونی در طی چهار سال را در برنامه قرار داده است.

بازسازی ساختمان و دکوراسیون خانه

بازسازی ساختمان و دکوراسیون خانه

ساختمان همانند یک نوزاد همواره احتیاج به مراقبت و تعمیرات دارد. رفته رفته با فرسوده شدن مصالح بکار رفته در بنا مشکلات گوناگونی از قبیل ترک، شکستگی، تخریب، آلودگی‌های انسانی، جانوری و محیطی، مشکلات تاسیساتی و غیره بوجود می‌آید.

تیمچه قم بزرگترین سقف ضربی جهان

تیمچه قم بزرگترین سقف ضربی جهان

تیمچه قم به عنوان بزرگترین سقف ضربی جهان و شاهکار هنر و معماری ایرانی است که به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

در بازار مسکن ترکیه چه خبر است؟

در بازار مسکن ترکیه چه خبر است؟

بر اساس داده‌های یک اتاق فکر معتبر قیمت اجاره بها نسبت به سال گذشته در ماه فوریه ۸۴.۲ درصد افزایش یافته است. این افزایش قیمت در استانبول، آنکارا و سومین شهر بزرگ ترکیه یعنی ازمیر از ۱۰۰ درصد فراتر رفت.

برخی مشاوران املاک ماهی هزار کدرهگیری صوری برای وام ودیعه می‌دهند

برخی مشاوران املاک ماهی هزار کدرهگیری صوری برای وام ودیعه می‌دهند

عضو هیئت مدیره اتحادیه مشاوران املاک گفت: برخی دفاتر املاک بدون پروانه، در یک ماه هزار کد رهگیری صوری اجاره مسکن برای دریافت وام ودیعه صادر می کنند.