بازسازی ساختمان و دکوراسیون خانه

  • سه شنبه 3 خرداد 1401 ساعت 22:49

اخبار => اخبار ساخت و ساز

ساختمان همانند یک نوزاد همواره احتیاج به مراقبت و تعمیرات دارد. رفته رفته با فرسوده شدن مصالح بکار رفته در بنا مشکلات گوناگونی از قبیل ترک، شکستگی، تخریب، آلودگی‌های انسانی، جانوری و محیطی، مشکلات تاسیساتی و غیره بوجود می‌آید.
بازسازی ساختمان و دکوراسیون خانه

 

بازسازی ساختمان چیست؟

به گزارش آگاهان ایده :بازسازی ساختمان مجموعه فعالیت‌هایی است که با انجام آن عمر بنا افزایش پیدا می‌کند یا کاربری آن بهتر و زندگی در آن آسوده‌تر می‌شود. ساختمان همانند یک نوزاد همواره احتیاج به مراقبت و تعمیرات دارد. رفته رفته با فرسوده شدن مصالح بکار رفته در بنا مشکلات گوناگونی از قبیل ترک، شکستگی، تخریب، آلودگی‌های انسانی، جانوری و محیطی، مشکلات تاسیساتی و غیره بوجود می‌آید. هنگامی که عمر مفید یک بنا به پایان می‌رسد، نیاز به بازسازی ساختمان یا نوسازی پیدا خواهد کرد. به عملیاتی که طی آن با حفظ سازه موجود به اصلاح و ترمیم فضا می‌پردازد بازسازی و به عملیات تخریب و ساخت مجدد یک بنا نوسازی می‌گویند.

بازسازی خانه علاوه بر بهبود سطح کیفیت زندگی به بهینه سازی ساختمان در حوزه معماری و انرژی نیز کمک شایانی می‌کند و این امکان را به کارفرما می‌دهد تا مشکلاتی را که در بنا به‌مرور زمان بوجود آمده یا به نوعی از ابتدا در بنا بوده اصلاح کرده و محیطی آرام و همراه با آسایش را برای استفاده‌کنندگان از بنا به ارمغان بیاورد. بازسازی از این طریق به بهبود سلامت روح و روان مخاطبین بنا نیز کمک فراوانی می‌نماید.

شایان ذکر است که بازسازی در سه حوزه‌ی بازسازی حفاظتی (مرمت و استحکام بخشی به سازه ساختمان)، بازسازی تاسیساتی (اصلاح و تعمیر تاسیسات الکتریکی و مکانیکی) و بازسازی سبکی (طراحی و زیباسازی فضای داخلی) می‌تواند به شما کمک کند تا زندگی راحت‌تر و لذت‌بخش‌تری را تجربه کنید.
چرا بازسازی ساختمان؟ چرا ساخت یا خرید نه؟
برای همه ما راحت‌تر است که خانه‌ی مطلوبمان را پیدا کنیم و بخریم! پس چرا باید زحمت بازسازی را به خودمان بدهیم؟

نقش سلیقه در بازسازی ساختمان

 

بازسازی ساختمان

حتی تحت شرایطی که از نظر مالی هم مشکلی نداشته باشیم باز همه می‌دانیم که هر سازنده‌ای خانه را طبق سلیقه خودش ساخته است و سلیقه هر یک از ما با هم متفاوت است. پس بسیار بعید است که آنچه در ذهن ماست عینا در ذهن کس دیگری نیز بوده باشد و او طبق سلیقه ما خانه را ساخته باشد.

اما از طرف دیگر این روزها با توجه به وضع اقتصادی حاکم بر جهان و به‌ویژه ایران، شرایط نامناسبی بر بازار مسکن حکم فرماست. این شرایط باعث افزایش قیمت ساخت و ساز و بهای روز افزون مسکن شده است. بنابراین بازسازی خانه طبق سلیقه و خواست شما بهترین راه برای تجربه زندگی به سبک دلخواهتان است.

نقش هزینه در بازسازی ساختمان


امروزه افزایش قیمت‌ها در کلیه‌ی بخش‌های بازار مسکن، از قیمت مصالح و ابزارآلات ساختمانی گرفته تا قیمت زمین و کمیسیون املاک و حتی عوارض شهری و مالیات‌های گوناگون به وضوح قابل لمس و مشاهده است. علاوه بر وضع اقتصادی حاکم بر کشور و مشکلات اخیر که ناشی از بحران حاصل از تحریم و همچنین شیوع کوید 19 می‌باشد، مشکلاتی نظیر هزینه‌ی نقل مکان و دردسرهای آن، اجاره‌ی مسکن (در زمانی که یک خانه را از ابتدا می‌خواهیم بسازیم)، که خود احتیاج به صرف زمانی بالغ بر 18 الی 36 ماه و صرف هزینه‌ای در حدود 100 تا 500 میلیون تومان دارد، بازسازی را امری ضروری و مشکل گشا می‌کند. متاسفانه با افزایش سرسام‌آور قیمت مسکن، تعویض مسکن و رفتن به خانه بهتر و بزرگتر برای بسیاری از ما امری تقریبا نشدنی شده است. متاسفانه با بودجه‌ای که برای تعویض خانه در نظر گرفته بودیم این روزها ماشینمان را هم نمی‌توانیم عوض کنیم! لذا به نظر می‌رسد با صرف آن هزینه در بازسازی ساختمان، می‌توانیم خانه فعلی‌مان را برای سکونت بهتر و برای خانواده مان دوست داشتنی‌تر کنیم.

فواید بازسازی ساختمان مسکونی


از بحث مدیریت هزینه که بگذریم دلایل متعددی وجود دارد که بازسازی ساختمان را برای ما امری اگر چه نه واجب، بلکه حداقل مستحب موکد می‌کند!

نیاز به تغییر روحیه و تنوع


ارزش بازسازی خانه برای کسانی که قصد سرمایه‌گذاری روی یک خانه قدیمی و یا قصد فروش خانه خود را دارند بر هیچ کس پوشیده نیست؛ اما مسائل مالی تنها منفعت بازسازی خانه نیست. بازسازی خانه تاثیر مستقیمی روی روح و روان ساکنان آن دارد. همه ما تجربه کرده‌ایم که عوض کردن محل زندگی و تغییرات داخل خانه چقدر روحیه ما را عوض می‌کند. گاهی اضافه کردن یک گلدان، جابجایی مبل‌ها یا عوض کردن کاغذ دیواری می‌تواند برای روزها و هفته‌ها حس خوبی به ما بدهد و چشمان ما را نوازش دهد. جالب است بدانید حتی بازسازی نمای ساختمان می‌تواند روی روحیه تمام ساکنان یک مجتمع مسکونی اثربخش باشد.

نتیجه یک پروژه موفق بازسازی، می‌تواند به شما حس خوبی نسبت به خانه بدهد و حتی حس شما را نسبت به آن عوض کند. بارها پیش آمده که خانواده‌ای از سکونت در منزلی ناراضی بودند و تنها به حکم اجبار ناچار به زندگی در آن بودند اما بعد از بازسازی و تعمیرات ساختمان حسشان به کل تغییر کرده و دید مثبتی نسبت به منزلشان پیدا کرده‌اند.


امنیت و ایمنی


در بسیاری از خانه‌ها بازسازی با بالا رفتن سن بنا امری ناگزیر می‌شود. چرا که دیوارهای حائل و بسیاری از تاسیسات خانه ممکن است دچار فرسودگی شوند و خطرات جانی برای ساکنین همراه داشته باشند. در این موارد بازسازی حفاظتی و تاسیساتی امری کاملا ضروری است و شوخی بردار نیست! مصالحی که خانه شما از آن ساخته شده است می‌تواند خانه شما را تبدیل به محیطی امن برای خانواده شما کند و یا بر عکس آن را خطرناک کند. انتخاب با شماست! تعمیرات و بازسازی این فرصت را به شما می‌دهد تا ساختار دیوارها و ستون‌های خانه را بررسی کنید و در صورت لزوم خانه خود را مستحکم و مقاوم کنید.

استفاده بهتر از فضای خانه


برای بسیاری از خانواده‌ها اتفاق می‌افتد که در خانواده فرزندی به دنیا می‌آید، بزرگ می‌شود و یا ازدواج می‌کند و از خانه می‌رود. در هر کدام از این مراحل نیاز ساکنین خانه متفاوت است. گاه یک اتاق بیشتر نیاز دارند و گاه یک اتاق بی استفاده مانده است و بهتر است بجای یک اتاق خالی سالنی بزرگتر داشته باشیم. در این موارد بازسازی به ما کمک می‌کند تا خانه را براساس نیاز و کاربردمان دوباره بسازیم.

آکوستیک کردن خانه


هیچ‌کس دوست ندارد صدای موسیقی گوش دادن یا تلویزیون دیدن دیگران آرامشش را بر هم بزند و مزاحم خواب و استراحتش شود. از طرفی نمی‌توان از همه همسایه‌ها توقع داشت با صدای کم تلویزیون نگاه کنند و یا از صدای بلند و باکیفیت سیستم‌های صوتی خود استفاده نکنند! شما می‌توانید هنگام بازسازی ساختمان مسکونی خود از عایق‌های باکیفیت صوتی برای آکوستیک کردن دیوارهای منزلتان استفاده کنید و بحث سروصدای همسایه‌ها را برای همیشه فیصله دهید و در منزلتان با آرامش زندگی کنید.

جلوگیری از هدر رفت انرژی


جلوگیری از هدر رفتن گرمای خانه در فصول سرد و یا خنگی خانه در فصول گرم سال زندگی در تمام نقاط خانه شما را راحت‌تر می‌کند و همچنین هزینه‌های انرژی شما را به‌طور چشمگیری کاهش می‌دهد. بنابراین از این منظر بازسازی خانه یک سرمایه‌گذاری زود بازده است که علاوه بر کاهش هزینه‌های جاری منزل، در هنگام فروش به ارزش خانه شما می‌افزاید.

مدرن کردن ساختمان و استفاده از تکنولوژی


بدیهی است که به مرور زمان متریال و تکنولوژی‌های جدیدتری در ساخت خانه‌ها استفاده می‌شود. مثلا پنجره دوجداره تا دهه‌های پیش اصلا رایج نبود، ساخت با استانداردهای قدیمی‌ از یکسو موجب اتلاف انرژی و از سوی دیگر سبب آلودگی صوتی داخل خانه می‌شد. با طی کردن مراحل بازسازی بسیاری از این قبیل مسائل حل می‌شود و زندگی برای ساکنین آن راحت‌تر می‌شود.

افزایش ارزش ملک با بازسازی ساختمان های قدیمی

 

بازسازی خانه

 

با توجه به اینکه مواد و مصالحی که در ساخت یک خانه بکار می‌رود عمر مشخصی دارد، بعد از گذشت چند سال نیاز به بازسازی پیدا می‌کند. مثلا کفپوش خانه ممکن است ترک بردارد و دیگر حتی بعد از نظافت ویژه جلوه سابق را نداشته باشد و یا گچ دیوار ترک بردارد و کاغذ دیواری‌ و کابینت‌ها کهنه و قدیمی شوند. در این شرایط چه قصد ادامه زندگی در آن خانه را داشته باشید و چه بخواهید آن را بفروشید بازسازی خانه به نفع شماست! درباره حالت اول صحبت کردیم اما چرا با وجود آنکه می‌خواهید خانه را بفروشید خود را باید به دردسر بازسازی منزل بیندازید؟ اگر خانه‌ شما سازه مستحکم و مقاومی دارد و عمر مفید آن به پایان نرسیده با بازسازی حرفه‌ای آن می‌توانید آن را در زمانی کوتاه‌تر و با قیمت مناسب به فروش برسانید و هم شما از فروشش منتفع شوید و هم خریدار از زندگی در آن لذت ببرد.


بازسازی ساختمان و سبک زندگی


در طول تاریخ همیشه محل سکونت بشر از یک طرف به توانایی‌های او مربوط بوده و از طرف دیگر به فرهنگ و سبک زندگی او. مثلا بلندمرتبه‌سازی بیش از آنکه بخاطر پیشرفت تکنولوژی باشد، معلول افزایش جمعیت و شهرنشینی و کمبود زمین و بالارفتن تراکم جمعیت بود. یا احتمالا بیشتر ما بخاطر داریم که در کشور خودمان تا قبل از دهه 70 بیشتر آشپزخانه مانند اتاق خواب در و دیوار داشت و داخل آن دیده نمیشد. به مرور با پر رنگ شدن نقش زنان در جامعه آنها اجازه یافتند که در داخل آشپزخانه هم دیده شوند و این موضوع در معماری ساختمان خود را به شکل آشپزخانه اپن نشان داد. حالا در طراحی‌های جدیدتر باز هم نقش آشپزخانه تغییر کرده و در برخی خانه‌ها با آشپزخانه‌های جزیره‌ای عملا دیگر فضای آشپزخانه با فضای داخلی خانه ادغام شده و مرزی وجود ندارد. این مثال‌ها نشان می‌دهد که طراحی داخلی خانه بر اساس نیاز، سبک زندگی و فرهنگ ساکنین آن خانه باید صورت گیرد. سبک زندگی ما هم با سرعت بسیار در حال تغییر است، لذا هر چند سالی خانه ما هم باید مثل لباس‌هایمان متناسب با خودمان تغییر کند و بازسازی شود. همچنین اگر منزل جدیدی بخرید نیاز است که آن را با توجه به نیاز و سبک زندگی خود شخصی‌سازی کنید.

https://www.instagram.com/agahanidehnews/ اینیستا


ارسال نظر

ارسال


قانون جهش تولید مسکن در تقابل خوشبین‌ها و بدبین ها

قانون جهش تولید مسکن در تقابل خوشبین‌ها و بدبین ها

مجلس شورای اسلامی قانون جهش تولید مسکن را که مطابق شعارهای انتخاباتی ابراهیم رئیسی بود تصویب کرد تا بعد از مدت‌ها یک نهضت بزرگ مسکن‌سازی در کشور شکل بگیرد با این حال کارشناسان اقتصادی درباره این طرح نظرات مختلفی دارند

 از کاهش نرخ تورم تا کاهش نرخ در بازار بین بانکی

از کاهش نرخ تورم تا کاهش نرخ در بازار بین بانکی

ارائه منظم روند ماهانه تحولات اقتصادی و اقدامات سیاستی بانک مرکزی

 آورده متقاضیان نهضت ملی مسکن افزایش یافت

آورده متقاضیان نهضت ملی مسکن افزایش یافت

در حالی طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی قرار بود آورده متقاضیان نهضت ملی مسکن حدود ۲۰۰ میلیون تومان باشد که این مبلغ به ۳۲۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

هزینه وام مسکن گرانتر شد | برای دریافت وام ۴۸۰ میلیونی زوجین چقدر باید خرج کنیم؟

هزینه وام مسکن گرانتر شد | برای دریافت وام ۴۸۰ میلیونی زوجین چقدر باید خرج کنیم؟

هزینه اوراق تسهیلات مسکن نسبت به هفته قبل اندکی رشد داشته و بر این اساس متاهل های ساکن پایتخت برای تهیه این اوراق باید بیش از ۱۳۴ میلیون تومان پرداخت کنند.

تعیین تکلیف 2 هزار متر اراضی استان تهران

تعیین تکلیف 2 هزار متر اراضی استان تهران

استاندار تهران گفت: بلندمرتبه‌سازی بدون در نظر گرفتن پیوست‌های فرهنگی، اجتماعی و زیرساخت‌های لازم در درازمدت آسیب‌زا می‌باشد.

خانه های سنتی ایرانی

خانه های سنتی ایرانی

با نگاهی به معماری سنتی ایرانی، نقش و جایگاه ویژه خانه به عنوان یک المان مهم در معماری آشکار می شود. این عناصر که دارای روش ها و تکنیک های مختلف ساخت و اجرا می باشند دارای ویژگی های متفاوتی بر اساس اقلیم و فرهنگ هر منطقه هستند.

ویژگی مهم معماری سنتی ایرانی

ویژگی مهم معماری سنتی ایرانی

کاشی کاری های زینتی و شاهکارهای مهندسی هوشمندانه، حاکی از قدرت معماری ایرانی طی قرون متمادی اند. با داشتن بیست میراث جهانی یونسکو در ایران هیچ گاه با کمبود مکان های دیدنی مواجه نمی شوید.

سنگ آنتیک چیست و چه کاربردهایی دارد؟

سنگ آنتیک چیست و چه کاربردهایی دارد؟

سنگ آنتیک سنگی است که از کنار هم قرار گرفتن قطعه سنگ های کوچک شکسته در کنار هم به وجود می آید. معمولا این سنگ از سنگ های طبیعی تراورتن و مالون تشکیل می شود و بدون رنگ به صورت طبیعی مورد استفاده قرار می گیرند.

مصوبه کمک هزینه مسکن کارگران ابلاغ شد

مصوبه کمک هزینه مسکن کارگران ابلاغ شد

معاون اول رئیس جمهور مصوبه مربوط به تعیین کمک هزینه مسکن کارگران مشمول قانون کار در سال ۱۴۰۱ را ابلاغ کرد.

هزینه ساخت برج مسکونی چقدر است؟

هزینه ساخت برج مسکونی چقدر است؟

هزینه ساخت هرگونه ساختمان مسکونی اعم از آپارتمان، برج، ویلا و غیره در چند سال گذشته بین 15 تا 30 درصد افزایش داشته است .

اصل ۳۱ قانون اساسی؛ حق مسکن از رویا تا واقعیت

اصل ۳۱ قانون اساسی؛ حق مسکن از رویا تا واقعیت

"داشتن مسکن متناسب با نیاز، حق هر فرد و خانواده ایرانی است. دولت موظف است با رعایت اولویت برای آنها که نیازمندترند به خصوص روستانشینان و کارگران زمینه اجرای این اصل را فراهم کند."

کدام صاحبخانه‌ها تنبیه مالیاتی می‌شوند؟/ دور زدن مصوبه افزایش ۲۵ درصدی اجاره‌بها

کدام صاحبخانه‌ها تنبیه مالیاتی می‌شوند؟/ دور زدن مصوبه افزایش ۲۵ درصدی اجاره‌بها

بررسی آگهی های خرید و فروش و رهن و اجاره مسکن در سایت‌ها حاکی از آن است که میانگین قیمت رهن کامل واحدهای نوساز در پایتخت ۵۳۹ میلیون تومان است.

بازارهای جهانی با بازگشت نفت ایران به تعادل می‌رسد

بازارهای جهانی با بازگشت نفت ایران به تعادل می‌رسد

اوجی گفت: وضع بازار جهانی نفت به گونه‌ای است که بازگشت نفت ایران به بازار می‌تواند به‌طور قابل توجهی پاسخگوی نیاز مشتریان و عامل ایجاد تعادل و آرامش در بازار‌های جهانی باشد.

تورم  ارزش دلار چه بر سر اقتصاد دنیا می آورد؟

تورم ارزش دلار چه بر سر اقتصاد دنیا می آورد؟

افزایش ارزش دلار در یک سال اخیر یکی از مهمترین خبرهای اقتصادی این روزها است.

بنچاق چیست و چه تفاوتی با سند دارد؟

بنچاق چیست و چه تفاوتی با سند دارد؟

زمان‌های قدیم‌تر بنچاق مورد استفاده قرار می‌گرفته است و کاملا منطقی است که افراد مدرن اطلاع کمتری از این نوع سند داشته باشند. در کشورمان ایران، اسنادی مالکیت مانند مبایعه‌نامه، بنچاق و قولنامه در طول تاریخ استفاده‌های مختلفی داشته است.

زمین ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن تامین شد

زمین ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن تامین شد

طرح نهضت ملی مسکن یکی از طرح‌های کلان دولت سیزدهم در بخش مسکن است که سیاستگذاری برای اجرای ۴ میلیون واحد مسکونی در طی چهار سال را در برنامه قرار داده است.

بازسازی ساختمان و دکوراسیون خانه

بازسازی ساختمان و دکوراسیون خانه

ساختمان همانند یک نوزاد همواره احتیاج به مراقبت و تعمیرات دارد. رفته رفته با فرسوده شدن مصالح بکار رفته در بنا مشکلات گوناگونی از قبیل ترک، شکستگی، تخریب، آلودگی‌های انسانی، جانوری و محیطی، مشکلات تاسیساتی و غیره بوجود می‌آید.

تیمچه قم بزرگترین سقف ضربی جهان

تیمچه قم بزرگترین سقف ضربی جهان

تیمچه قم به عنوان بزرگترین سقف ضربی جهان و شاهکار هنر و معماری ایرانی است که به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

در بازار مسکن ترکیه چه خبر است؟

در بازار مسکن ترکیه چه خبر است؟

بر اساس داده‌های یک اتاق فکر معتبر قیمت اجاره بها نسبت به سال گذشته در ماه فوریه ۸۴.۲ درصد افزایش یافته است. این افزایش قیمت در استانبول، آنکارا و سومین شهر بزرگ ترکیه یعنی ازمیر از ۱۰۰ درصد فراتر رفت.

برخی مشاوران املاک ماهی هزار کدرهگیری صوری برای وام ودیعه می‌دهند

برخی مشاوران املاک ماهی هزار کدرهگیری صوری برای وام ودیعه می‌دهند

عضو هیئت مدیره اتحادیه مشاوران املاک گفت: برخی دفاتر املاک بدون پروانه، در یک ماه هزار کد رهگیری صوری اجاره مسکن برای دریافت وام ودیعه صادر می کنند.