۵۰درصد خانه‌های زلزله‌زده کرمانشاه بازسازی می‌شود

  • پنجشنبه 14 دی 1396

اخبار => گروه خبر

اقتصاد-آنلاین رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در برنامه پیگیری روند بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه گفت: مرحله دوم احداث ۲۰ هزار واحد مسکونی بعد از عید تکمیل خواهد شد.
۵۰درصد خانه‌های زلزله‌زده کرمانشاه بازسازی می‌شود

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایبِنا، علیرضا تابش رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر درباره تعمیر و احداث واحدهای مسکونی گفت: در استان کرمانشاه تک تک واحد ها شناسایی شده است.

وی گفت: در هر شهر و ۱۵۸۷ روستا از صد و پانزده هزار و پانصد واحد مسکن بازدید شده که در مرحله اول ۲۰ هزار قرار دارند که ۶ هزار واحد در شهرها و سیزده هزار و ششصد واحد در روستاها را شامل می شود.

در مرحله دوم احداث هم که ۲۰ هزار واحد است بعد از عید تکمیل خواهد شد چون امکان زندگی وجود دارد. حدود ۵۷ هزار واحد تعمیراتی هستند که برنامه ای برای واحدهای نوع یک و تعمیراتی ها داریم. تابش گفت: در مرحله اسکان موقت، سپاه هشت هزار واحد و ارتش نیز دو هزار واحد کانکس نصب کرده اند؛ دو هزار واحد هم خودمان تامین کرده ایم و عده ای هم اجاره دریافت کرده اند.

همچنین هزار و دویست نفر در نوبت دریافت پول هستند که درچند روز آینده انجام خواهد شد. کسانی هم که جامانده اند آمارگیری می شود و کار اسکان موقت برای آنها انجام خواهد شد. در حال حاضر کار بازسازی دائم شروع شده است که در این مرحله راه طولانی در پیش داریم.

روند تشکیل پرونده و احداث دائمی

تابش در ادامه درباره روند تشکیل پرونده و احداث دائمی گفت: پنجاه و یک هزار واحد تشکیل پرونده شده، ۲۰ هزار واحد به بانک معرفی شده است، ۷۸۰۰ واحد قرارداد انعقاد با بانک انجام شدهو ۹۳۰۰ واحد کار پرداخت بلاعوض انجام شده که تاکنون هجده میلیارد تومان کمک های بلاعوض پرداخت شده است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: ۸۷۰۰ واحد اواربرداری شده و اماده اسکان دائم شده ایم که سیمان مورد نیاز تامین شده و با واحد مستضعفان به منطقه برده شده است. پنج هزا تن میلیگرد و ۲۰ هزار تن شمش هم تامین شده است.

وی افزود: برای ۵ هزار دستگاه خانه اسکلت فلزی پیچ و مهره ای تهیه شده است. کیفیت مصالح در محل چک می شود ودرتمام شهر مطالعات ژئوتکنیک انجام می شود. ایجاد سیستم نظارت چندلایه در ساخت و ساز از طریق نظام فنی روستایی با سازمان نظام مهندسی هماهنگی و عقد قرار داد انجام شده است.

تابش گفت: با مشارکت مردم و نظارت همه جانبه ما برای ساخت مسکن ها ۱۷۰۰ واحد پی کنی شده و ۱۷۰۰ واحد تعمیرات انجام شده است. سیاست اصلی ما آواربرداری سرپل ذهاب که ساخت واحدهای تجاری و مسکونی و ساخت پنج هزار خانه در این منطقه در دستور بازسازی است.

رسیدگی به شکایت ها

تابش در ادامه گفت: در منطقه ده بنیاد مسکن استان ها دایر است که هرکدام مسئولیت حوزه ای را دارد که هرکس اعتراضی دارد می تواند مراجعه کند تا مشکلات برطرف شود. شکایت ها نیز پذیرفته می شود. برخی از مردم درباره کمبود وام ها اعتراض دارند که باید گفت هر وام مربوط به یک واحد مسکونی است و ساختمان ها براساس تعداد واحد ها وام خواهند گرفت. ما تا آخر بازسازی ها در کنار مردم هستیم تا مشکلات هرچه سریعتر برطرف شود.

او در ادامه گفت: برای بازسازی شهر سرپل ذهاب با همکاری مردم نیاز به کمک شهرداری هستیم و نظام مهندسی که برای مردم طرح تهیه شود و نظارت ها دقیق انجام شود. روی نظارت شهرداری نیز ما نظارت می کنیم تا مردم سریعتر پروانه ساختمانی بگیرند چون تا پروانه ساختمانی اخذ نشود نمی توانیم وام پرداخت کنیم.

جزییات بازسازی

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه هم در ارتباط تصویری درباره روند بازسازی درمناطق زلزله زده کرمانشاه گفت: ۵۲ دو روز از زلزله کرمانشاه می گذرد. کار اسکان اضطراری در فرصت کوتاه انجام شد، همچنین عملیات تکمیل ۴۵ روزه اسکان موقت به پایان رسیده است. هشت هزار کانکس سپاه نصب شده حدود هزار کانکس مردمی نیز نصب شده است بنابراین کار نصب کانکس در روستاها تقریبا رو به پایان است.

وی افزود: عملا علی رغم اینکه اسکان موقت تمام نشده اسکان دائم نیز شروع شده است. در مناطق شهری هزار و صد و نود و دو چشمه حمام و روستایی بیش از دو هزار و هفتصد سرویس بهداشتی نصب شده است برخی جاها که با فاصله است ممکن است کمبودهایی باشد که جبران می شود.

وضعیت نصب کانکس در شهر با روستا

استاندار کرمانشاه در ادامه درباره اسکان موقت در سرپل ذهاب نیز گفت: وضعیت نصب کانکس در شهر با روستا متفاوت است. در روستا کانکس در حیاط منزل و محوطه منازل نصب می شود اما در شهر کانکس در اردوگاه و محله های جمعی نصب می شود. قرارداد نصب دو هزارکانکس با ارتش داریم که ارتش مقداری کانکس داشته و تحویل داده است و کانکس هایی هم در دست ساخت دارد.

وی افزود: حدود ۴۰۰۰ تا ۴۳۰۰ خانوار نیاز به کانکس دارند ولی ۲۵۰۰ خانوار مکتوب درخواست دریافت پول داده اند که بنیاد مسکن بخشی را پرداخت کرده و ۱۵۶۰ کانکس هم نصب در شهر شده است. کمبود آب فردا حتما در منطقه سرپل ذهاب پیگیری و برطرف خواهد شد. در داخل شهر علاوه بر کمک های مردمی حدود هزار و صد و نود و دو چشمه بهداشتی نصب شده و ۲۵۰ چشمه کمبود داریم که قرار است به زودی تحویل شود.

کمک های بلاعوض که دولت

بازوند در ادامه گفت: در خصوص کمک های بلاعوض که دولت ابلاغ کرده مبلغ دویست و هشتاد و یک میلیارد تومان در حوزه مسکن روستایی و شهری و ۲۱ میلیارد تومان برای دام های تلف شده و امروز هم هیئت دولت ۳۲ میلیارد تومان بابت بلاعوض به هشت هزار و ۸۰۰ واحد دامی سنتی که تخریب شده اند و ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای کمک به مزارع پرورش ماهی ابلاغ کرد.

وی گفت: در حوزه اشتغال هم ۶۰۰ میلیارد تومان ابلاغ شده که در مجموع هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان کمک ها و تعیین تکلیف شده است. او افزود: ۹۵ درصد اسکان موقت در ۴۵ روز حل شده و قطعا در این مدت نیز کمبودها جبران خواهد شد.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: در استان کرمانشاه حدود ۱۹ هزار کیلومتر مربع تحت تاثیر زلزله قرار گرفته که منطقه بزرگی است. برای ۴۵۰۰ میلیارد تومان لیست اعلام شده بانک ها برای امحال وام هاست که صورت گرفته و مشکل خاصی ندارد واگر موردی هم باشد پیگیری خواهد شد.

وی گفت: درباره اسکان مستاجرین در سرپل ذهاب ۱۷۰۰ نفر مستاجر هستند که برخی مسکن کامل تخریب شده برخی هم تعمیرات در حال انجام است. یک گروه مستاجرین مراجعه کردند که می خواهند به روستا برگردند که شرایط فراهم شده و عده ای هم پول درخواست کرده اند و عده هم که نه به روستا برمی گردند و نه پول می خواهند در شهر مدیریت شده اند تا اسکان در کانکس انجام شود.

چالش قسط وام ها

فرهاد تجری نماینده قصرشیرین و سرپل ذهاب نیز در ارتباط تلفنی گفت: روند بازسازی در حال انجام است اما مشکلات و موضوعاتی هم هست که استاندار قول د اده اند فردا به منطقه بیایند تا پیگیری شود. گیلانغرب یکی از شهرهایی است که باید در اولویت قرار گیرد. بانک ها درباره امحال عمل نمی کنند. شروع سررسید قسط ها در ماه های آینده آغاز می شود و گرفتن اقساط از مردم زلزله زده توجیه پذیر نیست. جایگاه های دام هنوز به طور کامل تکمیل نشده است. مطالبات عموم مردم و مستاجرین این است که بسیاری از مستاجرها هنوز بلاتکلیف هستند.

وی گفت: واحدهای صنعتی نیز در بلاتکلیفی به سر می برند که درخواست ما از مسئولین و استاندار تسریع در روند اجرای کارهاست. از پیشرفت کار و حضور استاندار محترم تشکر داریم اما در کنار این ها مشکلاتی نیز وجود دارد؛ واحدهای کشاورزی و دامداری هنوز رهاشده باقی مانده اند و هنوز کار اسکان موقت در برخی از روستاهای این منطقه انجام نشده است.


ارسال نظر

ارسال


قانون جهش تولید مسکن در تقابل خوشبین‌ها و بدبین ها

قانون جهش تولید مسکن در تقابل خوشبین‌ها و بدبین ها

مجلس شورای اسلامی قانون جهش تولید مسکن را که مطابق شعارهای انتخاباتی ابراهیم رئیسی بود تصویب کرد تا بعد از مدت‌ها یک نهضت بزرگ مسکن‌سازی در کشور شکل بگیرد با این حال کارشناسان اقتصادی درباره این طرح نظرات مختلفی دارند

 از کاهش نرخ تورم تا کاهش نرخ در بازار بین بانکی

از کاهش نرخ تورم تا کاهش نرخ در بازار بین بانکی

ارائه منظم روند ماهانه تحولات اقتصادی و اقدامات سیاستی بانک مرکزی

 آورده متقاضیان نهضت ملی مسکن افزایش یافت

آورده متقاضیان نهضت ملی مسکن افزایش یافت

در حالی طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی قرار بود آورده متقاضیان نهضت ملی مسکن حدود ۲۰۰ میلیون تومان باشد که این مبلغ به ۳۲۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

هزینه وام مسکن گرانتر شد | برای دریافت وام ۴۸۰ میلیونی زوجین چقدر باید خرج کنیم؟

هزینه وام مسکن گرانتر شد | برای دریافت وام ۴۸۰ میلیونی زوجین چقدر باید خرج کنیم؟

هزینه اوراق تسهیلات مسکن نسبت به هفته قبل اندکی رشد داشته و بر این اساس متاهل های ساکن پایتخت برای تهیه این اوراق باید بیش از ۱۳۴ میلیون تومان پرداخت کنند.

تعیین تکلیف 2 هزار متر اراضی استان تهران

تعیین تکلیف 2 هزار متر اراضی استان تهران

استاندار تهران گفت: بلندمرتبه‌سازی بدون در نظر گرفتن پیوست‌های فرهنگی، اجتماعی و زیرساخت‌های لازم در درازمدت آسیب‌زا می‌باشد.

خانه های سنتی ایرانی

خانه های سنتی ایرانی

با نگاهی به معماری سنتی ایرانی، نقش و جایگاه ویژه خانه به عنوان یک المان مهم در معماری آشکار می شود. این عناصر که دارای روش ها و تکنیک های مختلف ساخت و اجرا می باشند دارای ویژگی های متفاوتی بر اساس اقلیم و فرهنگ هر منطقه هستند.

ویژگی مهم معماری سنتی ایرانی

ویژگی مهم معماری سنتی ایرانی

کاشی کاری های زینتی و شاهکارهای مهندسی هوشمندانه، حاکی از قدرت معماری ایرانی طی قرون متمادی اند. با داشتن بیست میراث جهانی یونسکو در ایران هیچ گاه با کمبود مکان های دیدنی مواجه نمی شوید.

سنگ آنتیک چیست و چه کاربردهایی دارد؟

سنگ آنتیک چیست و چه کاربردهایی دارد؟

سنگ آنتیک سنگی است که از کنار هم قرار گرفتن قطعه سنگ های کوچک شکسته در کنار هم به وجود می آید. معمولا این سنگ از سنگ های طبیعی تراورتن و مالون تشکیل می شود و بدون رنگ به صورت طبیعی مورد استفاده قرار می گیرند.

مصوبه کمک هزینه مسکن کارگران ابلاغ شد

مصوبه کمک هزینه مسکن کارگران ابلاغ شد

معاون اول رئیس جمهور مصوبه مربوط به تعیین کمک هزینه مسکن کارگران مشمول قانون کار در سال ۱۴۰۱ را ابلاغ کرد.

هزینه ساخت برج مسکونی چقدر است؟

هزینه ساخت برج مسکونی چقدر است؟

هزینه ساخت هرگونه ساختمان مسکونی اعم از آپارتمان، برج، ویلا و غیره در چند سال گذشته بین 15 تا 30 درصد افزایش داشته است .

اصل ۳۱ قانون اساسی؛ حق مسکن از رویا تا واقعیت

اصل ۳۱ قانون اساسی؛ حق مسکن از رویا تا واقعیت

"داشتن مسکن متناسب با نیاز، حق هر فرد و خانواده ایرانی است. دولت موظف است با رعایت اولویت برای آنها که نیازمندترند به خصوص روستانشینان و کارگران زمینه اجرای این اصل را فراهم کند."

کدام صاحبخانه‌ها تنبیه مالیاتی می‌شوند؟/ دور زدن مصوبه افزایش ۲۵ درصدی اجاره‌بها

کدام صاحبخانه‌ها تنبیه مالیاتی می‌شوند؟/ دور زدن مصوبه افزایش ۲۵ درصدی اجاره‌بها

بررسی آگهی های خرید و فروش و رهن و اجاره مسکن در سایت‌ها حاکی از آن است که میانگین قیمت رهن کامل واحدهای نوساز در پایتخت ۵۳۹ میلیون تومان است.

بازارهای جهانی با بازگشت نفت ایران به تعادل می‌رسد

بازارهای جهانی با بازگشت نفت ایران به تعادل می‌رسد

اوجی گفت: وضع بازار جهانی نفت به گونه‌ای است که بازگشت نفت ایران به بازار می‌تواند به‌طور قابل توجهی پاسخگوی نیاز مشتریان و عامل ایجاد تعادل و آرامش در بازار‌های جهانی باشد.

تورم  ارزش دلار چه بر سر اقتصاد دنیا می آورد؟

تورم ارزش دلار چه بر سر اقتصاد دنیا می آورد؟

افزایش ارزش دلار در یک سال اخیر یکی از مهمترین خبرهای اقتصادی این روزها است.

بنچاق چیست و چه تفاوتی با سند دارد؟

بنچاق چیست و چه تفاوتی با سند دارد؟

زمان‌های قدیم‌تر بنچاق مورد استفاده قرار می‌گرفته است و کاملا منطقی است که افراد مدرن اطلاع کمتری از این نوع سند داشته باشند. در کشورمان ایران، اسنادی مالکیت مانند مبایعه‌نامه، بنچاق و قولنامه در طول تاریخ استفاده‌های مختلفی داشته است.

زمین ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن تامین شد

زمین ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن تامین شد

طرح نهضت ملی مسکن یکی از طرح‌های کلان دولت سیزدهم در بخش مسکن است که سیاستگذاری برای اجرای ۴ میلیون واحد مسکونی در طی چهار سال را در برنامه قرار داده است.

بازسازی ساختمان و دکوراسیون خانه

بازسازی ساختمان و دکوراسیون خانه

ساختمان همانند یک نوزاد همواره احتیاج به مراقبت و تعمیرات دارد. رفته رفته با فرسوده شدن مصالح بکار رفته در بنا مشکلات گوناگونی از قبیل ترک، شکستگی، تخریب، آلودگی‌های انسانی، جانوری و محیطی، مشکلات تاسیساتی و غیره بوجود می‌آید.

تیمچه قم بزرگترین سقف ضربی جهان

تیمچه قم بزرگترین سقف ضربی جهان

تیمچه قم به عنوان بزرگترین سقف ضربی جهان و شاهکار هنر و معماری ایرانی است که به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

در بازار مسکن ترکیه چه خبر است؟

در بازار مسکن ترکیه چه خبر است؟

بر اساس داده‌های یک اتاق فکر معتبر قیمت اجاره بها نسبت به سال گذشته در ماه فوریه ۸۴.۲ درصد افزایش یافته است. این افزایش قیمت در استانبول، آنکارا و سومین شهر بزرگ ترکیه یعنی ازمیر از ۱۰۰ درصد فراتر رفت.

برخی مشاوران املاک ماهی هزار کدرهگیری صوری برای وام ودیعه می‌دهند

برخی مشاوران املاک ماهی هزار کدرهگیری صوری برای وام ودیعه می‌دهند

عضو هیئت مدیره اتحادیه مشاوران املاک گفت: برخی دفاتر املاک بدون پروانه، در یک ماه هزار کد رهگیری صوری اجاره مسکن برای دریافت وام ودیعه صادر می کنند.