برگزاری همایش مهندسی سواحل و بنادر کشورهای درحال توسعه۲۰۲۰در کیش

  • چهارشنبه 18 مرداد 1396

اخبار => گروه خبر

کسب و کار نیوز مدیرکل مهندسی سواحل و بنادر سازمان بنادر و دریانوردی از میزبانی جزیره کیش برای برپایی دهمین همایش بین‌المللی مهندسی سواحل و بنادر کشورهای در حال توسعه در سال ۲۰۲۰ خبر داد
برگزاری همایش مهندسی سواحل و بنادر کشورهای درحال توسعه۲۰۲۰در کیش
برگزاری همایش مهندسی سواحل و بنادر کشورهای درحال توسعه۲۰۲۰در کیش

 و افزود : توانمندی‌های ایران در بحث مهندسی و مدیریت سواحل از دلایل تایید این میزبانی است. 

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمد اللهیار روز دوشنبه در حاشیه نخستین نشست هماهنگی مسئولان انجمن جهانی زیر ساخت‌های حمل و نقل آبی PIANC با مسئولان کمیته ملی کشور که در مرکز همایش هایی بین المللی کیش برگزار شد ،اظهار کرد: هدف از برپایی نشست، بررسی میزبانی ایران برای دهمین 'همایش مهندسی سواحل و بنادر کشورهای در حال توسعه در سال ۲۰۲۰ ' و نهایی شدن زمان و مکان آن است.
وی افزود: موضوع این همایش، ارتقا حمل ونقل دریایی و توسعه پایدار مناطق ساحلی و همچنین نحوه مدیریت مقالات ارسالی خواهد بود.
نماینده ایران در انجمن بین المللی زیر ساخت های حمل و نقل آبی به عضویت جمهوری اسلامی به عنوان تنها کشور خاورمیانه در این انجمن اشاره کرد و یادآورشد: به دلیل توانمندی کشورمان در حوزه مهندسی و مدیریت سواحل و همچنین سطح بالای علم و فناوری در این حوزه ، عضویت ایران در انجمن از حدود شش سال قبل پذیرفته شده است.
وی عضویت ایران در انجمن و برگزاری همایش را فرصتی برای عرضه توانمندی علمی متخصصان داخلی کشور در عرصه بین الملل و آشنایی با جدیدترین روش های روز و به اشتراک گذاری آخرین یافته و دستاوردهای این عرصه عنوان کرد.
اللهیار یکی از اقدامات انجمن را برگزاری کنفرانس ' مهندسی سواحل در کشورهای در حال توسعه 'عنوان کرد و افزود: بر اساس پیشنهاد جمهوری اسلامی در اجلاس PIANC رای گیری و اعضای انجمن به اتفاق آرا به میزبانی ایران برای برگزاری دهمین دوره کنفرانس در سال ۲۰۲۰ رای مثبت دادند و پرچم کنفرانس در ریودوژانیرو برزیل در سال ۲۰۱۶ به جمهوری اسلامی منتقل شد.
وی در مورد اینکه برگزاری این نشست چه منافعی برای کشور دارد؟ اظهار کرد: جمهوری اسلامی، کشور پیشرو منطقه در مهندسی و مدیریت سواحل است که با پنج هزار و ۸۰۰ کیلومتر نوار ساحلی تنها کشوری است که به صورت جامع طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی را تهیه کرده است که این طرح در آستانه اجرا قرار دارد.
وی تصریح کرد: دستورالعمل هایی که انجمن مهندسی دریایی در حوزه سواحل و دریا تهیه می کند مبنای تدوین آیین نامه هایی برای طراحی سازه های دریایی است.
اللهیار در خصوص توسعه سواحل مکران و برنامه های مدون این انجمن در این زمینه نیز گفت: کارگروهی با حضور نمایندگان تام الاختیار دستگاه های مختلف در سطح دولت به این منظور تشکیل شده است و مبنای اولیه کار ارائه طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی است که سازمان بنادر و دریانوردی با کمک ۱۸ سازمان کشور برای تمامی سواحل آن را تهیه کرده است.
وی افزود: طرح ویژه توسعه سواحل مکران توسط معاونت شهر سازی و معماری وزارت راه و شهر سازی تهیه شد که با توجه به مناطق ساحلی موجود نیاز است تا توسعه آن با نگاه دریا به ساحل انجام گیرد که با شناسایی ظرفیت ها و با رویکرد توسعه پایدار در حال اتفاق است .
اللهیاری در پاسخ به سئوال ایرنا که توسعه سواحل جنوبی کشور در چشم انداز انجمن مورد نظر است یا سواحل شمالی نیز اظهار کرد: در سواحل جنوبی فرصت های زیادی برای توسعه پایدار و هوشمند وجود دارد اما به دلیل استفاده نامناسب از سواحل شمالی و تخریب برخی از آن با استقرار مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی و ایجاد هماهنگی بین دستگاه ها و بستر سازی برای مشارکت بیشتر مردمی می توان در راستای توسعه پایدار سواحل حرکت کرد و مناطقی که در آن مشکلاتی ایجاد شده حل و فصل کرد.
دبیر کل انجمن پیانگ هم در حاشیه این نشست، حضور نمایندگان انجمن در ایران و کیش را مایه افتخار انجمن جهانی است و زیر ساخت های حمل و نقل آبی عنوان و ابراز امیدواری کرد که بتوان از این فرصت برای دنبال کردن اهداف همایش مهندسی سواحل و بنادر در کشورهای درحال توسعه در سال ۲۰۲۰ میلادی در کیش استفاده کنیم.
فان کاپل هدف اصلی این همایش را استفاده از تخصص های مختلف کشورهای جهان به ویژه در حال توسعه برشمرد و افزود: جمهوری اسلامی در کنار خلیج فارس موقعیت مناسبی برای برگزار این کنفرانس دارد و جزیره کیش هم که در میانه خلیج فارس قرار دارد محل مناسبی برای برگزاری همایش است.
در پایان این نشست تفاهم نامه ای بین مسئولان انجمن و کمیته ملی در راستای برگزاری این همایش به امضا رسید.
در این نشست مسئولانی از مقر مرکزی پیانگ، دبیر کل سابق و جدید و نمایندگان انجمن کشورهای آرژانتین و فیلیپین ، رئیس اداره مهندسی سواحل و همچنین مدیر بنادر و دریانوردی کیش حضور داشتند.
انجمن جهانی زیر ساخت های حمل و نقل آبی PIANC با ۱۳۰ سال قدمت معتبرترین انجمن مهندسی دریایی جهان است که مقر آن در بلژیک قرار دارد و موضوعات مربوط به مهندسی دریایی ، ناوبری دریایی، طراحی سازه های بندری و دریایی در آن مورد بررسی قرار می گیرد.
ایران شش سال پیش به عضویت انجمن بین المللی زیر ساخت های حمل و نقل آبی در آمد که این عضویت به صورت رسمی و قانونی مورد تایید مجلس شورای اسلامی قرار گرفت. جمهوری اسلامی در هشت کمیسیون تخصصی این انجمن دارای نماینده است که در تدوین دستور العمل ها نقش مهمی بر عهده دارند .
سازمان بنادر و دریانوردی به نمایندگی از جامعه تخصصی کشور در این انجمن عضو است.
اطلاع از آخرین یافته ها و دستاوردهای متخصصان سایر کشور در این حوزه از اهدافی بوده که جمهوری اسلامی با عضویت در این انجمن پیگیری کرده است.
سیزدهمین همایش بین المللی سواحل، بنادر و سازه های دریایی (ICOPMAS ۲۰۱۸) نیز شهریور ماه سال آینده با حمایت معنوی انجمن جهانی زیرساخت های حمل و نقل آبی (PIANC) برگزار می شود


ارسال نظر

ارسال


قانون جهش تولید مسکن در تقابل خوشبین‌ها و بدبین ها

قانون جهش تولید مسکن در تقابل خوشبین‌ها و بدبین ها

مجلس شورای اسلامی قانون جهش تولید مسکن را که مطابق شعارهای انتخاباتی ابراهیم رئیسی بود تصویب کرد تا بعد از مدت‌ها یک نهضت بزرگ مسکن‌سازی در کشور شکل بگیرد با این حال کارشناسان اقتصادی درباره این طرح نظرات مختلفی دارند

 از کاهش نرخ تورم تا کاهش نرخ در بازار بین بانکی

از کاهش نرخ تورم تا کاهش نرخ در بازار بین بانکی

ارائه منظم روند ماهانه تحولات اقتصادی و اقدامات سیاستی بانک مرکزی

 آورده متقاضیان نهضت ملی مسکن افزایش یافت

آورده متقاضیان نهضت ملی مسکن افزایش یافت

در حالی طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی قرار بود آورده متقاضیان نهضت ملی مسکن حدود ۲۰۰ میلیون تومان باشد که این مبلغ به ۳۲۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

هزینه وام مسکن گرانتر شد | برای دریافت وام ۴۸۰ میلیونی زوجین چقدر باید خرج کنیم؟

هزینه وام مسکن گرانتر شد | برای دریافت وام ۴۸۰ میلیونی زوجین چقدر باید خرج کنیم؟

هزینه اوراق تسهیلات مسکن نسبت به هفته قبل اندکی رشد داشته و بر این اساس متاهل های ساکن پایتخت برای تهیه این اوراق باید بیش از ۱۳۴ میلیون تومان پرداخت کنند.

تعیین تکلیف 2 هزار متر اراضی استان تهران

تعیین تکلیف 2 هزار متر اراضی استان تهران

استاندار تهران گفت: بلندمرتبه‌سازی بدون در نظر گرفتن پیوست‌های فرهنگی، اجتماعی و زیرساخت‌های لازم در درازمدت آسیب‌زا می‌باشد.

خانه های سنتی ایرانی

خانه های سنتی ایرانی

با نگاهی به معماری سنتی ایرانی، نقش و جایگاه ویژه خانه به عنوان یک المان مهم در معماری آشکار می شود. این عناصر که دارای روش ها و تکنیک های مختلف ساخت و اجرا می باشند دارای ویژگی های متفاوتی بر اساس اقلیم و فرهنگ هر منطقه هستند.

ویژگی مهم معماری سنتی ایرانی

ویژگی مهم معماری سنتی ایرانی

کاشی کاری های زینتی و شاهکارهای مهندسی هوشمندانه، حاکی از قدرت معماری ایرانی طی قرون متمادی اند. با داشتن بیست میراث جهانی یونسکو در ایران هیچ گاه با کمبود مکان های دیدنی مواجه نمی شوید.

سنگ آنتیک چیست و چه کاربردهایی دارد؟

سنگ آنتیک چیست و چه کاربردهایی دارد؟

سنگ آنتیک سنگی است که از کنار هم قرار گرفتن قطعه سنگ های کوچک شکسته در کنار هم به وجود می آید. معمولا این سنگ از سنگ های طبیعی تراورتن و مالون تشکیل می شود و بدون رنگ به صورت طبیعی مورد استفاده قرار می گیرند.

مصوبه کمک هزینه مسکن کارگران ابلاغ شد

مصوبه کمک هزینه مسکن کارگران ابلاغ شد

معاون اول رئیس جمهور مصوبه مربوط به تعیین کمک هزینه مسکن کارگران مشمول قانون کار در سال ۱۴۰۱ را ابلاغ کرد.

هزینه ساخت برج مسکونی چقدر است؟

هزینه ساخت برج مسکونی چقدر است؟

هزینه ساخت هرگونه ساختمان مسکونی اعم از آپارتمان، برج، ویلا و غیره در چند سال گذشته بین 15 تا 30 درصد افزایش داشته است .

اصل ۳۱ قانون اساسی؛ حق مسکن از رویا تا واقعیت

اصل ۳۱ قانون اساسی؛ حق مسکن از رویا تا واقعیت

"داشتن مسکن متناسب با نیاز، حق هر فرد و خانواده ایرانی است. دولت موظف است با رعایت اولویت برای آنها که نیازمندترند به خصوص روستانشینان و کارگران زمینه اجرای این اصل را فراهم کند."

کدام صاحبخانه‌ها تنبیه مالیاتی می‌شوند؟/ دور زدن مصوبه افزایش ۲۵ درصدی اجاره‌بها

کدام صاحبخانه‌ها تنبیه مالیاتی می‌شوند؟/ دور زدن مصوبه افزایش ۲۵ درصدی اجاره‌بها

بررسی آگهی های خرید و فروش و رهن و اجاره مسکن در سایت‌ها حاکی از آن است که میانگین قیمت رهن کامل واحدهای نوساز در پایتخت ۵۳۹ میلیون تومان است.

بازارهای جهانی با بازگشت نفت ایران به تعادل می‌رسد

بازارهای جهانی با بازگشت نفت ایران به تعادل می‌رسد

اوجی گفت: وضع بازار جهانی نفت به گونه‌ای است که بازگشت نفت ایران به بازار می‌تواند به‌طور قابل توجهی پاسخگوی نیاز مشتریان و عامل ایجاد تعادل و آرامش در بازار‌های جهانی باشد.

تورم  ارزش دلار چه بر سر اقتصاد دنیا می آورد؟

تورم ارزش دلار چه بر سر اقتصاد دنیا می آورد؟

افزایش ارزش دلار در یک سال اخیر یکی از مهمترین خبرهای اقتصادی این روزها است.

بنچاق چیست و چه تفاوتی با سند دارد؟

بنچاق چیست و چه تفاوتی با سند دارد؟

زمان‌های قدیم‌تر بنچاق مورد استفاده قرار می‌گرفته است و کاملا منطقی است که افراد مدرن اطلاع کمتری از این نوع سند داشته باشند. در کشورمان ایران، اسنادی مالکیت مانند مبایعه‌نامه، بنچاق و قولنامه در طول تاریخ استفاده‌های مختلفی داشته است.

زمین ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن تامین شد

زمین ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن تامین شد

طرح نهضت ملی مسکن یکی از طرح‌های کلان دولت سیزدهم در بخش مسکن است که سیاستگذاری برای اجرای ۴ میلیون واحد مسکونی در طی چهار سال را در برنامه قرار داده است.

بازسازی ساختمان و دکوراسیون خانه

بازسازی ساختمان و دکوراسیون خانه

ساختمان همانند یک نوزاد همواره احتیاج به مراقبت و تعمیرات دارد. رفته رفته با فرسوده شدن مصالح بکار رفته در بنا مشکلات گوناگونی از قبیل ترک، شکستگی، تخریب، آلودگی‌های انسانی، جانوری و محیطی، مشکلات تاسیساتی و غیره بوجود می‌آید.

تیمچه قم بزرگترین سقف ضربی جهان

تیمچه قم بزرگترین سقف ضربی جهان

تیمچه قم به عنوان بزرگترین سقف ضربی جهان و شاهکار هنر و معماری ایرانی است که به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

در بازار مسکن ترکیه چه خبر است؟

در بازار مسکن ترکیه چه خبر است؟

بر اساس داده‌های یک اتاق فکر معتبر قیمت اجاره بها نسبت به سال گذشته در ماه فوریه ۸۴.۲ درصد افزایش یافته است. این افزایش قیمت در استانبول، آنکارا و سومین شهر بزرگ ترکیه یعنی ازمیر از ۱۰۰ درصد فراتر رفت.

برخی مشاوران املاک ماهی هزار کدرهگیری صوری برای وام ودیعه می‌دهند

برخی مشاوران املاک ماهی هزار کدرهگیری صوری برای وام ودیعه می‌دهند

عضو هیئت مدیره اتحادیه مشاوران املاک گفت: برخی دفاتر املاک بدون پروانه، در یک ماه هزار کد رهگیری صوری اجاره مسکن برای دریافت وام ودیعه صادر می کنند.