فقر نیروی غیرمتخصص در کنار تراکم نیرو در شهرداری تهران/ شش ماهه ۸.۶هزار نفر به کارکنان شهرداری اضافه شد!

  • دوشنبه 4 دی 1396

اخبار => گروه خبر

اقتصاد-آنلاین معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران گفت: شش ماهه ۸.۶هزار نفر به کارکنان شهرداری اضافه شد.
فقر نیروی غیرمتخصص در کنار تراکم نیرو در شهرداری تهران/ شش ماهه ۸.۶هزار نفر به کارکنان شهرداری اضافه شد!

اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی؛ ابراهیم شیخ معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران در نشست خبری با خبرنگاران گفت: در چهل روز نخست به ارزیابی وضع موجود شهرداری تهران از جهت منابع انسانی پرداخته‌ایم. در ابتدا ۳۱۹چالش، در مرحله بعد ۷۹ و بعد ۴۱و در نهایت ۹چالش احصا شد.

وی اولین چالش در منابع انسانی را عدم جامعیت منابع آماری و نبودبانک جامعی برای اطلاعات نیروی انسانی عنوان کرد و افزود: دومین چالش، مسئله فساد و کاهش سلامت اداری است، طبق نظرسنجی که از مراجعین شهرداری شده ۳۲درصد تقاضاها، تقاضایی غیر از تقاضای مرسوم و قانونی شده است

وی سومین چالش را فرهنگ غیرحرفه‌ای نام برد وگفت: به این معنی که افراد عمدتا بر مبنای روابط پیشرفت کرده‌اند.

وی همچنین گفت: چهارمین چالش منطقی نبودن حجم و‌کیفیت نیروی انسانی در مقایسه با ماموریت‌های سازمانی است.شهرداری شیکاگو ۳۲هزار نفر نیرو در مقابل ۹.۵میلیون جمعیت دارد، این در حالی است که ماموریت‌های شهرداری شیکاگو از شهرداری تهران که ۶۸هزار و ۸۲نفر نیرو دارد بیشتر است.

وی ادامه داد: تعداد نیروی های ما دوبرابر پست‌های سازمانی است. در شش ماه آخر دور قبل ۸هزار و ۶۵۲نفر به جمعیت نیروی انسانی اضافه شده است. ما در بخش‌هایی فقر نیروی غیر متخصص در کنار تراکم نیرو داریم.

شیخ ناکارآمدی مدیریت عملکرد را پنجمین چالش عنوان کرد و گفت: هیچ سنجشی وجود ندارد که کسانی که عملکرد بالایی دارند و یا کسانی که ندارند شناسایی شوند.و علاوه برآن ششمین چالش عدم تعهد به شایستگی است. شایسته‌سالاری کامل در گذشته وجود ندارد.

معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران همچنین ادامه داد:  هفتمین چالش ناکارآمدی نظام توسعه مدیریت است. ما نظام کارآمدی برای پرورش مدیران از داخل سازمان داریم برای تضمین آینده شهرداری نداریم.

وی افزود: هشتمین چالش ما ناکارآمدی نظام بازنشستگی و‌تامین آتیه است (آینده بازنشستگان)و نهمین چالش ناکارآمدی نظام جبران خدمات سنتی  است که بدون توجه به عملکرد افراد تنظیم شده است.

شیخ۵راهبردتوسعه‌فرهنگ‌و‌اخلاق‌حرفه‌ای‌را،‌توسعه‌شایسته‌سالاری،چابک‌سازی،هوشمندسازی مدیریت منابع انسانی و ارتقا و بهبود رفاه حال کارکنان و مدیران برای حل مشکلات نام برد.

معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران در ادامه افزود: شورایی به نام تحول و ارتقای سرمایه انسانی برای تغییر وضعیت تشکیل خواهد شد.

وی همچنین تاکید کرد: در شهرداری تهران، تعدیل نیرو نداشته، نداریم و نخواهیم داشت.

ضرورت وجود ملاحظات اجتماعی در انتصابات شهرداری

ابراهیم شیخ در پاسخ به سوال اقتصادآنلاین در رابطه با استخدام نیروی قالیبافی در معاونت شهرسازی و معماری گفت: ایشان و فرزند مدیرعامل همشهری هنوز استخدام نشده‌اند، آقای زمان‌آبادی را نمی‌شناختم اما واکنش اجتماعی بر علیه انتخاب ایشان زیاد بود، به نظر من باید حتما ملاحظات اجتماعی در انتصابات رعایت شود.

وی گفت: از هنگامی که به شهرداری آمدم ۲دهم کاهش نیرو داشته‌ایم.این تعداد کسانی بودند که یا مدرک تحصیلی خود را ارائه ندادند،دچار تخلف شده و یا در محل کار حضور نداشته و بازنشسته شده‌اند.

معاون توسعه منابع انسانی شهرداری افزود: تعدیل نیرو نخواهیم داشت اما با ایجاد بازار کار در شهرداری این نیروها را ساماندهی خواهیم کرد. و در نظر داریم تا نخبگان را نه در حال حاضر اما درآینده جذب کنیم.

وی ادامه داد: هر مدیری که اضافه شد فقط راننده و‌مسوول دفتر با خود آورد که پس از تمام شدن دوره مدیریتی آن‌ها هم خواهند رفت.آنقدر آمار نیروهای جذب شده دوره جدید مدیریت شهری کم بود که حتی با رفتن تعدادی از نیروهای انسانی شهرداری بدنه شهرداری سبک شد.

وی تاکید کرد امروز جذب کردن نیرو بزرگ‌ترین رانت کشور است.هر نفری که به بدنه شهرداری اضافه شود باید مردم هزینه جذب این افراد را بپردازند.آدم سیاسی نیستم و بر این اساس نیرویی جذب نمی‌شود.

شیخ ادامه داد: کسانی که از پستشان رفتند تا ۳ماه خدمات و امکانات دریافت خواهند کرد. آدم‌ها دستمال نیستند.

وی همچنین گفت: فرایندهای فسادآور در شهرداری به کمک مدیران جدید شناسایی خواهد شد. و به دنبال محقق شدن شهرداری شیشه‌ای هستم و از ۱۰۰انتصاب اول شهردار تهران سخن گفتم.همیشه انتصابات یک جعبه سیاه بوده است.

وی با تاکید بر اینکه رده‌بندی سن افراد جذب‌شده به این شکل است ۲۹درصد از افراد بین ۳۰تا۴۰سال،۴۲درصد بین ۴۰تا ۵۰سال،۲۹درصد بالای ۵۰سال سن دارند افزود :  این رنج سنی یک منحنی نرمال است.

او گفت: ۲۹درصد مدیران انتصابی اول دارای مدارک دکتری و پسا دکتری هستند و از دانشگاه‌های درجه یک انتخاب شده‌اند.قبلا این عدد ۴.۶درصد بوده است.۸درصد مدیران شهرداری زن هستند.

شیخ افزود: بازنشسته‌ها زمانی می‌توانند به کار خود ادامه دهند که جزو مقامات باشند.طبق قانون شهردار در حکم وزیر و معاون او در حکم معاونان وزیر هستند.وتنها استثنا جانبازان و ایثارگران هستند.


ارسال نظر

ارسال


قانون جهش تولید مسکن در تقابل خوشبین‌ها و بدبین ها

قانون جهش تولید مسکن در تقابل خوشبین‌ها و بدبین ها

مجلس شورای اسلامی قانون جهش تولید مسکن را که مطابق شعارهای انتخاباتی ابراهیم رئیسی بود تصویب کرد تا بعد از مدت‌ها یک نهضت بزرگ مسکن‌سازی در کشور شکل بگیرد با این حال کارشناسان اقتصادی درباره این طرح نظرات مختلفی دارند

 از کاهش نرخ تورم تا کاهش نرخ در بازار بین بانکی

از کاهش نرخ تورم تا کاهش نرخ در بازار بین بانکی

ارائه منظم روند ماهانه تحولات اقتصادی و اقدامات سیاستی بانک مرکزی

 آورده متقاضیان نهضت ملی مسکن افزایش یافت

آورده متقاضیان نهضت ملی مسکن افزایش یافت

در حالی طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی قرار بود آورده متقاضیان نهضت ملی مسکن حدود ۲۰۰ میلیون تومان باشد که این مبلغ به ۳۲۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

هزینه وام مسکن گرانتر شد | برای دریافت وام ۴۸۰ میلیونی زوجین چقدر باید خرج کنیم؟

هزینه وام مسکن گرانتر شد | برای دریافت وام ۴۸۰ میلیونی زوجین چقدر باید خرج کنیم؟

هزینه اوراق تسهیلات مسکن نسبت به هفته قبل اندکی رشد داشته و بر این اساس متاهل های ساکن پایتخت برای تهیه این اوراق باید بیش از ۱۳۴ میلیون تومان پرداخت کنند.

تعیین تکلیف 2 هزار متر اراضی استان تهران

تعیین تکلیف 2 هزار متر اراضی استان تهران

استاندار تهران گفت: بلندمرتبه‌سازی بدون در نظر گرفتن پیوست‌های فرهنگی، اجتماعی و زیرساخت‌های لازم در درازمدت آسیب‌زا می‌باشد.

خانه های سنتی ایرانی

خانه های سنتی ایرانی

با نگاهی به معماری سنتی ایرانی، نقش و جایگاه ویژه خانه به عنوان یک المان مهم در معماری آشکار می شود. این عناصر که دارای روش ها و تکنیک های مختلف ساخت و اجرا می باشند دارای ویژگی های متفاوتی بر اساس اقلیم و فرهنگ هر منطقه هستند.

ویژگی مهم معماری سنتی ایرانی

ویژگی مهم معماری سنتی ایرانی

کاشی کاری های زینتی و شاهکارهای مهندسی هوشمندانه، حاکی از قدرت معماری ایرانی طی قرون متمادی اند. با داشتن بیست میراث جهانی یونسکو در ایران هیچ گاه با کمبود مکان های دیدنی مواجه نمی شوید.

سنگ آنتیک چیست و چه کاربردهایی دارد؟

سنگ آنتیک چیست و چه کاربردهایی دارد؟

سنگ آنتیک سنگی است که از کنار هم قرار گرفتن قطعه سنگ های کوچک شکسته در کنار هم به وجود می آید. معمولا این سنگ از سنگ های طبیعی تراورتن و مالون تشکیل می شود و بدون رنگ به صورت طبیعی مورد استفاده قرار می گیرند.

مصوبه کمک هزینه مسکن کارگران ابلاغ شد

مصوبه کمک هزینه مسکن کارگران ابلاغ شد

معاون اول رئیس جمهور مصوبه مربوط به تعیین کمک هزینه مسکن کارگران مشمول قانون کار در سال ۱۴۰۱ را ابلاغ کرد.

هزینه ساخت برج مسکونی چقدر است؟

هزینه ساخت برج مسکونی چقدر است؟

هزینه ساخت هرگونه ساختمان مسکونی اعم از آپارتمان، برج، ویلا و غیره در چند سال گذشته بین 15 تا 30 درصد افزایش داشته است .

اصل ۳۱ قانون اساسی؛ حق مسکن از رویا تا واقعیت

اصل ۳۱ قانون اساسی؛ حق مسکن از رویا تا واقعیت

"داشتن مسکن متناسب با نیاز، حق هر فرد و خانواده ایرانی است. دولت موظف است با رعایت اولویت برای آنها که نیازمندترند به خصوص روستانشینان و کارگران زمینه اجرای این اصل را فراهم کند."

کدام صاحبخانه‌ها تنبیه مالیاتی می‌شوند؟/ دور زدن مصوبه افزایش ۲۵ درصدی اجاره‌بها

کدام صاحبخانه‌ها تنبیه مالیاتی می‌شوند؟/ دور زدن مصوبه افزایش ۲۵ درصدی اجاره‌بها

بررسی آگهی های خرید و فروش و رهن و اجاره مسکن در سایت‌ها حاکی از آن است که میانگین قیمت رهن کامل واحدهای نوساز در پایتخت ۵۳۹ میلیون تومان است.

بازارهای جهانی با بازگشت نفت ایران به تعادل می‌رسد

بازارهای جهانی با بازگشت نفت ایران به تعادل می‌رسد

اوجی گفت: وضع بازار جهانی نفت به گونه‌ای است که بازگشت نفت ایران به بازار می‌تواند به‌طور قابل توجهی پاسخگوی نیاز مشتریان و عامل ایجاد تعادل و آرامش در بازار‌های جهانی باشد.

تورم  ارزش دلار چه بر سر اقتصاد دنیا می آورد؟

تورم ارزش دلار چه بر سر اقتصاد دنیا می آورد؟

افزایش ارزش دلار در یک سال اخیر یکی از مهمترین خبرهای اقتصادی این روزها است.

بنچاق چیست و چه تفاوتی با سند دارد؟

بنچاق چیست و چه تفاوتی با سند دارد؟

زمان‌های قدیم‌تر بنچاق مورد استفاده قرار می‌گرفته است و کاملا منطقی است که افراد مدرن اطلاع کمتری از این نوع سند داشته باشند. در کشورمان ایران، اسنادی مالکیت مانند مبایعه‌نامه، بنچاق و قولنامه در طول تاریخ استفاده‌های مختلفی داشته است.

زمین ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن تامین شد

زمین ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن تامین شد

طرح نهضت ملی مسکن یکی از طرح‌های کلان دولت سیزدهم در بخش مسکن است که سیاستگذاری برای اجرای ۴ میلیون واحد مسکونی در طی چهار سال را در برنامه قرار داده است.

بازسازی ساختمان و دکوراسیون خانه

بازسازی ساختمان و دکوراسیون خانه

ساختمان همانند یک نوزاد همواره احتیاج به مراقبت و تعمیرات دارد. رفته رفته با فرسوده شدن مصالح بکار رفته در بنا مشکلات گوناگونی از قبیل ترک، شکستگی، تخریب، آلودگی‌های انسانی، جانوری و محیطی، مشکلات تاسیساتی و غیره بوجود می‌آید.

تیمچه قم بزرگترین سقف ضربی جهان

تیمچه قم بزرگترین سقف ضربی جهان

تیمچه قم به عنوان بزرگترین سقف ضربی جهان و شاهکار هنر و معماری ایرانی است که به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

در بازار مسکن ترکیه چه خبر است؟

در بازار مسکن ترکیه چه خبر است؟

بر اساس داده‌های یک اتاق فکر معتبر قیمت اجاره بها نسبت به سال گذشته در ماه فوریه ۸۴.۲ درصد افزایش یافته است. این افزایش قیمت در استانبول، آنکارا و سومین شهر بزرگ ترکیه یعنی ازمیر از ۱۰۰ درصد فراتر رفت.

برخی مشاوران املاک ماهی هزار کدرهگیری صوری برای وام ودیعه می‌دهند

برخی مشاوران املاک ماهی هزار کدرهگیری صوری برای وام ودیعه می‌دهند

عضو هیئت مدیره اتحادیه مشاوران املاک گفت: برخی دفاتر املاک بدون پروانه، در یک ماه هزار کد رهگیری صوری اجاره مسکن برای دریافت وام ودیعه صادر می کنند.