سیاست‌های گذشته مشکلات را حل نخواهد کرد/ مدیران از بدنه خود شهرداری انتخاب شدند

  • دوشنبه 24 مهر 1396

اخبار => گروه خبر

اقتصاد-آنلاین شهردارتهران گفت: سیاست‌های گذشته مشکلات رو حل نخواهد کردو مدیران از بدنه خود شهرداری انتخاب شدند و از انتخاب ها با خط مشی ساسی دوری کردیم.
سیاست‌های گذشته مشکلات را حل نخواهد کرد/  مدیران از بدنه خود شهرداری انتخاب شدند

اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی ؛ نجفی در آغاز این نشست ضمن خیر مقدم به خبرنگاران و اصحاب رسانه، گفت: امروز پنجاهمین روز شروع کار من به عنوان شهردار تهران است و خوشحالم در این روز با اصحاب و ارباب رسانه جلسه دارم.

به جد معتقدم اگر برای مردم ارزش و اهمیت قائل باشیم یکی از لوازم آن، ارزشی است که برای رسانه ها و اصحاب رسانه بایدد قائل باشیم.

وی افزود: در این مدت در هر فرصتی که امکان داشته در پاسخگویی به سوالات کوتاهی نکردم، در آینده نیز تلاش می کنیم در هر فصل یک نشست فصلی داشته باشیم تا انتقادات و سوالات ها را مطرح کنید و بنده هم پاسخ دهم.

وی ادامه داد: کیفیت محیط اجتماعی و محیط زیست شهری در وسعیت مطلوبی نیست سیاست شهری معطوف به اداره روزمره بوده و اعتنایی نداشته و در زیست پذیری شهری موفقیتی نداشتیم.

امروز در وضعیتی قرار داریم که ادامه سیاست های قبلی ممکن نیست ودارایی ها مورد بهره برداری قرار گرفته همچنین منابع آب کفایت نمی کند علاوه برآن فضای شهر فروخته شده است و آسیب های اجتماعی رو به گسترش است.

شهر مجموعه ای از مولفه های است که به عنوان موجود زنده شهر را میسازند و فضای شهر بر روی انسان ها تاثیرگذار است.

شهردارتهران افزود: سیاست های گذشته مشکلات را حل نخواهد کرد وایده در جریان گفتگوی عمومی کارشناسان و مدیر مسوول باید نقد و ارزیابی سیاست ها را از عملکرد مدیران جدا کنیم.

وی گفت: فضای سیاسی کشور باعث شده است نقد سیاست های شهری را به نقد مدیران گذشته تعمیم بدهیم. و مصلحت شهر را در کنار منافع ملی مطرح کنیم.

نجفی گفت: با مشکلاتی مواجه هستیم راه های کوتاه مدت به آن پاسخ نمی دهد.راه حل مشکلات مشارکت گسترده مردم است و تغییر سیاست ها باری دارد که تحملش برای همه یکسان نیست.کسانی که از رشد شهری بهره مندی بیشتری داشتند باید در تامین هزینه های شهری سهم بیشتری داشته باشند.

راه حل‌های نجفی برای کاهش ترافیک

وی در پاسخ به این پرسش که برای حل ترافیک چه راهکاری دارند گفت: برای توسعه حمل و نقل عمومی باید در همه نقاط تهران از این سیستم استفاده شود ، کاستن از سفرهای کاری در شهر تهران(توسعه دولت الکترونیک) و گران‌تر کردن استفاده از حمل و نقل شخصی، استفاده از بزرگراه ها نیز بسیار گران است.

یکی از بزرگترین مشکلات شهر تهران بافت فرسوده است

شهردارتهران با اشاره به سیاسیت هایی که توسط دولت و شهرداری اجرا شده اما موفق نبوده است گفت: از نظر کمیتی نتوانستیم در برنامه های پیش بینی شده جلو برویم.

وی افزود: طرح جدیدی را در وزارت مسکن و شهرسازی مطرح کردیم که امیدواریم تا آخر این هفته طرح آماده شود و به رییس جمهور تقدیم شود.

وی تاکید کرد با استفاده از نیروی بخش خصىوصی برای نوسازی بافت فرسوده تلاش کنیم.

نجفی ادامه داد: ایده ایجاد نمایشگاه آفتاب کیلومترها دورتر از تهران باید در دل بافت فرسوده شهر تهران ایجاد می شد.

همچنین، بخش زیادی از فعالان رسانه های مکتوب به ما اعتراض داشتند و به انتشار مجلات همشهری اشاره کردند که باعث ضربه زدن به بخش خصوصی شده بود.تعدادی از این مجلات زیر ٢٠درصد مورد استفاده قرار می گرفتند در حالی که برای انتشار  شهرداری یارانه زیادی پرداخت می کرده است. چهارعنوان از این مجلات و زیر ٢٠درصد بازخورد داشته تعطیل خواهند شد. که از نظر من باید بیشتر تعطیل می شد اما رییس همشهری با من مخالف است.

وی درباره انتصابات گفت: اینکه می گویند انتصابات من نزدیک به قالیباف بوده درست نیست و من شش معاون انتخاب کرده ام و چهار نفرشان معروف به اصلاح طلبان و دو نفرشان معتدل هستند من انتخاب سیاسی نمی کنم. کسی را انتخاب می کنم که برنامه‌های شورای شهر و شهرداری را قبول داشته باشد.ودر انتخاب سیاسی ام از افراد احمدی نژادی یا قالیبافی استفاده نکردم.

وی درباره تعداد پرسنل گفت: ٦٨هزار و چهارصد نیرو رسمی،پیمانی و ٨٠٠مدیر داریم که همه آن ها احمدی نژاد یا قالیبافی نیستند. و یکی از ملاک های من برای انتخاب مدیران این است که از بدنه خود شهرداری انتخاب کنم و در سطح معاونان ناگزیر از بیرون انتخاب کنمو ترازوی صرفا سیاسی را در کار شهرداری تهران کنار بگذاریم.

نجفی با اشاره به این نقل قول از من که دولت به شهرداری بدهی ندارد درست نیست گفت: باید ببینیم دولت از شهرداری چقدر طلب دارد و شهرداری چقدر از دولت طلب دارد.

وی گفت: از وزیر اقتصاد قول گرفتیم ردیف های سهم شهرداری را پرداخت کنند که یکی از آن ها جرایم رانندگی که در حدود ٨٠میلیارد تومان است.

وی افزود: شهرداری قبل از ٩٦ادعای مطالباتی دارد که دولت بخشی از آن را قبول ندارد و در قوانین بودجه سال های قبل دولت مجاز است مقداری به شهرداری کمک کند اما در آن سال ها توان نداشته دولت حالا شهرداری می گوید آن ردیف هایی که مجاز بوده و نداده را بدهد.

نجفی گفت: موارد اختلاف موارد ساده نیست موارد حقوقی پیچیده است وکمیته مشترک میان دولت و شهرداری بابت دریافت بدهی هاو طلب دولت به شهرداری ١٠هزار میلیارد تومان است که امیدواریم این موضوع تا یک یا دوماه دیگر حل شود.

استقبال رسانه ها از من ربطی به انتخابات ندارد

شهردار افزودند: از سال ٨٦وارد شورای شهر شدیم متوجه شدیم در زمان احمدی نژاد ٣٢میلیارد تومان هزینه فاقد(تخلف) در شهرداری تهران داشتیم وگزارش را به آقای چمران داده ایم و شش سال طول کشید و آقای چمران اجازه طرح مسئله در شورای شهر راندادند.

شهردار با اشاره به اینکه داوطلب شهردار شدن نبوده است گفت: شهردار شدن من از سمت هیچ نهادی پیشنهاد نشده است. و بسیاری از نهادهای نظارتی در حال حاضر روی معاونت های شهرداری زوم کرده اند.

وی گفت: اگر بخشی از منابع شهرداری تهران به ناحق به کسی منتقل شده باید برگردد وافشا گری فضای ارزشی شهر و کشور را مخدوش می کند. و همچنین، تمام حرفای مثبتی که دو مورد من زده می شود ١٠٠درصد درست و حرفای منفی ١٠درصد هم درست نیست.

وی در ارتباط با انتخابات و اعضای شورای شهر ٩٦ افزود: یک گزارشی به ما دادند که سو استفاده مالی شده است و سازمان بازرسی به حوزه ریاست آقای شوشتری نامه داده بودند و توضیح خواسته بودند ،من به عضو شورای شهر گفتم افشا نکندو یک رونوشت فرستادم به دبیرخانه ستاد مبارزه با مفاسد و من در افشای آن نقشی نداشته ام.و همان روز  عضو شورای شهر گزارش را به یاشار سلطانی داده شد و بعد افشا شد.

وی ادامه داد: آقای قالیباف یک فرد خاصی را برای رسیدگی به این موضوع گذاشته بودند و وقتی من شهردار شدم اولین چیزی که خواستم از آقای شوشتری املاک نجومب بود،ایشان گفت فردی را انتخاب کردند و من در جریان نیستم. و به واسطه شوشتری با فرد خاص ارتباط گرفتم اما به من جوابی ندادند و معتقدم کسانی که اسمشان در این گزارش نبوده از املاک نجومی استفاده کردند و تاکنون نتواستیم اثبات کنیم.

شهردار تهران گفت: املاک نجومی فقط از سازمان املاک شهرداری نبوده است و از سازمان های دیگر با هزینه شهرداری این املاک واگذار شده اند.

همچنین، روز پنج شنبه ملاقاتی با فرماندهان نیروی انتظامی داشتیم و مصاحبه با تلویزیون اما منتشر نشد و بعد شایعه ممنوع التصویری من مطرح شد اما خودم از این موضوع خبر ندارم.

شهردار ادامه داد: نتوانستیم آمار دقیقی از تراکم های فروخته شده به دست بیاریم و تعبیر آینده فروشی برای این موضوع درست است و بوستان پاسداران به خاطر بدهی به یک پیمانکار به اضافه تراکم فروخته است و کاری از دست ما برنمی آید و برخی از املاک فروخته شده نادرست بوده و بعدها معلوم شده که در طرح فضای سبز بوده است و الان افرادی هستند که مدعی شهرداری سرشان کلاه گذاشته است.

نتوانستیم آمار دقیقی از تراکم های فروخته شده به دست بیاریم و تعبیر آینده فروشی برای این موضوع درست است.

بوستان پاسداران به خاطر بدهی به یک پیمانکار به اضافه تراکم فروخته است و کاری از دست ما برنمی آید

برخی از املاک فروخته شده نادرست بوده ای و بعدها معلوم شده که در طرح فضای سبز بوده است و الان افرادی هستند که مدعی شهرداری سرشان کلاه گذاشته است.

نجفی درپاسخ به این پرسش که حجمه رسانه علیه شما خیلی بوده و از سوی اعضای شورا. آیا شما فردی توصیه پذیرید؟ گفت: یک شهردار مگر نباید اختیار تام داشته باشد روحانی از مدیران قبلی در راس امور استفاده کرد. آیا از بدنه ۱۲ سال قبل نباید مدیری باشد؟

نجفی ادامه داد: حجمه ای نبوده بیشتر سوال بوده است اما نوع طرح در رسانه ها مناسب نبود. هر انتخابی موافق و مخالف دارد. ودر مورد دفتر برنامه ریزی شورا  فقط از شورا خواسته ام شخصی را از میان سه نفر پیشنهاد شده انتخاب کنند. و انچه در انتقاد از من گفته شده حجمه تلقی نمی کنم.

وی تاکید کرد: معتقدم مدیران و سایر سرمایه انسانی شهرداری سرمایه بالایی دارند اصلی ترین انتقاد کارکنان به شهرداری قبلی لین بود که مدیران امید به ارتقا ندارند و همیشه شخصی بی تخصص از بیرون می اید. می خواهم فرهنگی بگزاریم که شهرداری پویا و یادگیرنده شوند. طرحی داریم و مدیران سه دسته عالی، راهبردی و حرفه ای تقسیم کرده ایم.

شهردار درادامه  افزود: برای انتخاب مدیران حرفه ای فراخوان می دهیم و ویژگی ها را اعلام می کنیم.حتی کمیته هایی برای بررسی می گذاریم که در شفاف سازی و شایسته سالاری موثر است.این طرح تا دوماه آینده اجرایی می شود قول می دهم سیستم انتخاب مدیران در دولت را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

وی در پاسخ به مناسب سازی معابر برای معلولان گفت: یکی از موارد بی توجهی در شهر تهران از معلولیت خاصی رنج میبرند و ما از این موضوع شرمنده ایم وبه من سه نفر معرفی شدند مناسب سازی شهر تهران برای شهروندان کم توان است و وظیفه اصلی کسی که انتخاب می شود نگاه به مسائل و مشکلاتی که معلولان در شهر دارند و ظرف یک هفته این اقدام انجام خواهد شد.

 در ارتباط با تکلیف پروژه های عمرانی گفته شد: شهری مثل تهران را نمی شود بدون پروژه جلو برد اما نگاه به پروژه ها نگاه فیزیکی بوده و نگاه انسانی کم تر بوده است و نمونه آن پروژه پل صدر بوده است .حالا اینکه آیا این پروژه ها نیاز بوده و یا هزینه ای که شده درست بوده یا نه را من وارد نمی شوم.

و همچنین،حجم هزینه هایی که قبلا شده دیگر در حال حاضر وجود نخواهد داشتو معاون من نگاه فرهنگی متناسب با ساخت شهر دارد.

وی افزود: پروژه های کوچک شهری به بخش های خصوصی واگذار می شود

پروژه های بزرگ را شرکت های خصوصی نه می توانند و نه خواهان انجام آن هستند و زیر گذر خیابان اسفندیار بسیار پروژه مهمی که باید انجام شود. واز همکاری قرارگاه خاتم با شهرداری راضی هستیم،از ما به مقدار زیادی طلب دارند اما باز همکاری می کنند وهمکاری ادامه پیدا می کند اما به شکل شفاف و مناقصه عمومی است.

 ادامه دارد...


ارسال نظر

ارسال


قانون جهش تولید مسکن در تقابل خوشبین‌ها و بدبین ها

قانون جهش تولید مسکن در تقابل خوشبین‌ها و بدبین ها

مجلس شورای اسلامی قانون جهش تولید مسکن را که مطابق شعارهای انتخاباتی ابراهیم رئیسی بود تصویب کرد تا بعد از مدت‌ها یک نهضت بزرگ مسکن‌سازی در کشور شکل بگیرد با این حال کارشناسان اقتصادی درباره این طرح نظرات مختلفی دارند

 از کاهش نرخ تورم تا کاهش نرخ در بازار بین بانکی

از کاهش نرخ تورم تا کاهش نرخ در بازار بین بانکی

ارائه منظم روند ماهانه تحولات اقتصادی و اقدامات سیاستی بانک مرکزی

 آورده متقاضیان نهضت ملی مسکن افزایش یافت

آورده متقاضیان نهضت ملی مسکن افزایش یافت

در حالی طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی قرار بود آورده متقاضیان نهضت ملی مسکن حدود ۲۰۰ میلیون تومان باشد که این مبلغ به ۳۲۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

هزینه وام مسکن گرانتر شد | برای دریافت وام ۴۸۰ میلیونی زوجین چقدر باید خرج کنیم؟

هزینه وام مسکن گرانتر شد | برای دریافت وام ۴۸۰ میلیونی زوجین چقدر باید خرج کنیم؟

هزینه اوراق تسهیلات مسکن نسبت به هفته قبل اندکی رشد داشته و بر این اساس متاهل های ساکن پایتخت برای تهیه این اوراق باید بیش از ۱۳۴ میلیون تومان پرداخت کنند.

تعیین تکلیف 2 هزار متر اراضی استان تهران

تعیین تکلیف 2 هزار متر اراضی استان تهران

استاندار تهران گفت: بلندمرتبه‌سازی بدون در نظر گرفتن پیوست‌های فرهنگی، اجتماعی و زیرساخت‌های لازم در درازمدت آسیب‌زا می‌باشد.

خانه های سنتی ایرانی

خانه های سنتی ایرانی

با نگاهی به معماری سنتی ایرانی، نقش و جایگاه ویژه خانه به عنوان یک المان مهم در معماری آشکار می شود. این عناصر که دارای روش ها و تکنیک های مختلف ساخت و اجرا می باشند دارای ویژگی های متفاوتی بر اساس اقلیم و فرهنگ هر منطقه هستند.

ویژگی مهم معماری سنتی ایرانی

ویژگی مهم معماری سنتی ایرانی

کاشی کاری های زینتی و شاهکارهای مهندسی هوشمندانه، حاکی از قدرت معماری ایرانی طی قرون متمادی اند. با داشتن بیست میراث جهانی یونسکو در ایران هیچ گاه با کمبود مکان های دیدنی مواجه نمی شوید.

سنگ آنتیک چیست و چه کاربردهایی دارد؟

سنگ آنتیک چیست و چه کاربردهایی دارد؟

سنگ آنتیک سنگی است که از کنار هم قرار گرفتن قطعه سنگ های کوچک شکسته در کنار هم به وجود می آید. معمولا این سنگ از سنگ های طبیعی تراورتن و مالون تشکیل می شود و بدون رنگ به صورت طبیعی مورد استفاده قرار می گیرند.

مصوبه کمک هزینه مسکن کارگران ابلاغ شد

مصوبه کمک هزینه مسکن کارگران ابلاغ شد

معاون اول رئیس جمهور مصوبه مربوط به تعیین کمک هزینه مسکن کارگران مشمول قانون کار در سال ۱۴۰۱ را ابلاغ کرد.

هزینه ساخت برج مسکونی چقدر است؟

هزینه ساخت برج مسکونی چقدر است؟

هزینه ساخت هرگونه ساختمان مسکونی اعم از آپارتمان، برج، ویلا و غیره در چند سال گذشته بین 15 تا 30 درصد افزایش داشته است .

اصل ۳۱ قانون اساسی؛ حق مسکن از رویا تا واقعیت

اصل ۳۱ قانون اساسی؛ حق مسکن از رویا تا واقعیت

"داشتن مسکن متناسب با نیاز، حق هر فرد و خانواده ایرانی است. دولت موظف است با رعایت اولویت برای آنها که نیازمندترند به خصوص روستانشینان و کارگران زمینه اجرای این اصل را فراهم کند."

کدام صاحبخانه‌ها تنبیه مالیاتی می‌شوند؟/ دور زدن مصوبه افزایش ۲۵ درصدی اجاره‌بها

کدام صاحبخانه‌ها تنبیه مالیاتی می‌شوند؟/ دور زدن مصوبه افزایش ۲۵ درصدی اجاره‌بها

بررسی آگهی های خرید و فروش و رهن و اجاره مسکن در سایت‌ها حاکی از آن است که میانگین قیمت رهن کامل واحدهای نوساز در پایتخت ۵۳۹ میلیون تومان است.

بازارهای جهانی با بازگشت نفت ایران به تعادل می‌رسد

بازارهای جهانی با بازگشت نفت ایران به تعادل می‌رسد

اوجی گفت: وضع بازار جهانی نفت به گونه‌ای است که بازگشت نفت ایران به بازار می‌تواند به‌طور قابل توجهی پاسخگوی نیاز مشتریان و عامل ایجاد تعادل و آرامش در بازار‌های جهانی باشد.

تورم  ارزش دلار چه بر سر اقتصاد دنیا می آورد؟

تورم ارزش دلار چه بر سر اقتصاد دنیا می آورد؟

افزایش ارزش دلار در یک سال اخیر یکی از مهمترین خبرهای اقتصادی این روزها است.

بنچاق چیست و چه تفاوتی با سند دارد؟

بنچاق چیست و چه تفاوتی با سند دارد؟

زمان‌های قدیم‌تر بنچاق مورد استفاده قرار می‌گرفته است و کاملا منطقی است که افراد مدرن اطلاع کمتری از این نوع سند داشته باشند. در کشورمان ایران، اسنادی مالکیت مانند مبایعه‌نامه، بنچاق و قولنامه در طول تاریخ استفاده‌های مختلفی داشته است.

زمین ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن تامین شد

زمین ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن تامین شد

طرح نهضت ملی مسکن یکی از طرح‌های کلان دولت سیزدهم در بخش مسکن است که سیاستگذاری برای اجرای ۴ میلیون واحد مسکونی در طی چهار سال را در برنامه قرار داده است.

بازسازی ساختمان و دکوراسیون خانه

بازسازی ساختمان و دکوراسیون خانه

ساختمان همانند یک نوزاد همواره احتیاج به مراقبت و تعمیرات دارد. رفته رفته با فرسوده شدن مصالح بکار رفته در بنا مشکلات گوناگونی از قبیل ترک، شکستگی، تخریب، آلودگی‌های انسانی، جانوری و محیطی، مشکلات تاسیساتی و غیره بوجود می‌آید.

تیمچه قم بزرگترین سقف ضربی جهان

تیمچه قم بزرگترین سقف ضربی جهان

تیمچه قم به عنوان بزرگترین سقف ضربی جهان و شاهکار هنر و معماری ایرانی است که به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

در بازار مسکن ترکیه چه خبر است؟

در بازار مسکن ترکیه چه خبر است؟

بر اساس داده‌های یک اتاق فکر معتبر قیمت اجاره بها نسبت به سال گذشته در ماه فوریه ۸۴.۲ درصد افزایش یافته است. این افزایش قیمت در استانبول، آنکارا و سومین شهر بزرگ ترکیه یعنی ازمیر از ۱۰۰ درصد فراتر رفت.

برخی مشاوران املاک ماهی هزار کدرهگیری صوری برای وام ودیعه می‌دهند

برخی مشاوران املاک ماهی هزار کدرهگیری صوری برای وام ودیعه می‌دهند

عضو هیئت مدیره اتحادیه مشاوران املاک گفت: برخی دفاتر املاک بدون پروانه، در یک ماه هزار کد رهگیری صوری اجاره مسکن برای دریافت وام ودیعه صادر می کنند.