انتصاب استانداران جدید تا ابتدای مهرماه نهایی می‌شود

  • سه شنبه 7 شهریور 1396

اخبار => گروه خبر

اقتصاد-آنلاین وزیر کشور گفت: برخی استانداران تقاضای بازنشستگی یا انتقال به دیگر دستگاه‌های اجرایی را دارند و قطعاً شاهد تغییراتی هستیم و تا اول مهرماه مشخص می‌شود.
انتصاب استانداران جدید تا ابتدای مهرماه نهایی می‌شود

 عبدالرضا رحمانی فضلی عصر امروز در نشست خبری هفته دولت در استانداری خراسان رضوی اظهار داشت: برای تغییر استانداران به ارزیابی نیاز داریم و در انتهای هر دوره ارزیابی صورت می‌گیرد برخی استانداران تقاضای بازنشستگی یا انتقال به دیگر دستگاه‌های اجرایی را دارند و قطعاً شاهد تغییراتی هستیم و تا اول مهرماه مشخص می‌شود، همچنین انتخاب فرمانداران به تناسب نگرش استانداران است اما بنا داریم حداقل تغییرات را ایجاد کنیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، وزیر کشور در ارتباط با موضوع حمل و نقل خاطرنشان کرد: در بحث حمل و نقل داخلی و کمک به شهرداری‌ها به طرق مختلف این فعالیت را انجام می‌دهیم و امور مورد نیاز شهرداری ها را تامین می‌کنیم در بحث کلان‌شهرها هدف دولت تسریع راه اندازی خطوط مترو بوده و 2000 واگن مترو تخصیص داده‌ایم، در بحث تاکسی‌ها 55 هزار تعویض داشته‌ایم و نوسازی اتوبوس‌ها نیز کمک را به شهرهای پرجمعیت کمتر توسعه یافته محدود کرده‌ایم، همچنین در شهر مشهد دولت کمک قابل توجهی برای اوراق مشارکت انجام داده و حدود 100 دستگاه اتوبوس به شهرهای پر جمعیت اختصاص یافته؛ موضوع پدیده نیز وزیر مسکن، راه و شهر سازی باید نطر بدهد و ابلاغیه صادر کنید.

وی با اشاره به اهمیت حضور بانوان در دولت عنوان کرد: در این دوره تاکید بر حضور بانوان وجود دارد و به استانداران برای به کارگیری بانوان در سمت های مختلف ابلاغیه هایی صادر شده و امیدواریم به تناسب ظرفیت‌ها از بانوان استفاده شود، همچنین اعتقاد به جوان‌گرایی موضوعی کاملا روشن و عقلانی است و قرار است در انتخاب استانداران حداقل پنج سال کاهش سن داشته باشیم و از فرمانداران بازنشسته نیز استفاده نکنیم و به این وسیله نسبت‌های سنی را پایین بیاوریم.

رحمانی فضلی تصریح کرد: وزارت کشور نیاز به مدیران خاص دارد و در حال حاضر به عنوان دستگاه حاکمیتی در کادرسازی دچار خلاء شده‌ایم و به همین دلیل سن افراد در وزارت کشور در رده‌های بالاتر است اما برنامه داریم از هر استانی 100 نفر به صورت میانگین با شرایط تحصیلی مرتبط و مشی اعتدال جذب کنیم تا در آینده نزدیک شاهد حضور نسل جدید در وزارت کشور باشیم.

وزیر کشور با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر موضوع حاشیه شهرها گفت: بخش حاشیه شهر جزو وظایف سازمانی راه و شهرسازی است اما با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری دستگاه‌هایی که باید در حوزه کالبدی و اجتماعی فعال باشند تقسیم کار کرده‌اند و قرار است فعالیت خود را در سطح ملی آغاز کنند، همچنین در حوزه قاچاق کالا و ارز در دولت یازدهم کاهش بسیاری را داشته‌ایم و دولت در بحث ضابطه‌مند کردن حمل کالاها بسیار خوب عمل کرده و در حال حاضر نظارت دقیق روی کالاها وجود دارد.

وی ادامه داد: در راستای طرح کنترل قاچاق کالا و ارز ساماندهی بازارچه‌های مرزی صورت گرفته و کول‌برها فقط در چهار استان حق فعالیت دارند، همچنین موضوع اشتغال و معیشت تخصص وزارت کشور نیست اما چون وظیفه هماهنگی و پیگیری را دارد در حال فعالیت است، برای ایجاد یک میلیون شغل نیاز به 700 هزار میلیارد سرمایه‌گذاری داریم و امسال برنامه ریزی برای ایجاد 800 هزار تا یک میلیون شغل را انجام داده‌ایم و چون دغدغه اصلی خانواده‌ها اشتغال است اهمیت زیادی برای آن قائل هستیم

رحمانی‌فضلی با بیان این نکته که دولت متعلق به همه مردم است، گفت: دولت وقتی رای می‌آورد برای همه مردم است اگرچه مدیران ارشد باید منطبق با سیاست‌های دولت انتخاب شوند ولی در خدمت‌رسانی به مردم نگاه عادلانه وجود دارد، همچنین 24 میلیون رأی به معنای تفکیک نیست و دولت برای 80 میلیون جمعیت است و به همه سرویس می‌دهد و دولت دوازدهم نیز نگاه اعتدال‌گرایانه دارد و وزرای انتخابی نیز همه مشی اعتدال دارند.

وزیر کشور در رابطه با مسئله آب اظهار کرد: مسئله آب را باید متولی آن پاسخ بدهد اما بحران آب مربوط به وزارت کشور است و در حال حاضر علی رغم خشک سالی و کمبود بارش ها بحران آب نداریم اما باید مدیریت مناسب داشته باشیم و شورای عالی آب در این دوره بر سدسازی و تعیین شیوه‌های کشت، نظارت جدی دارد اما موضوع آب ملی است و همه مردم باید در این رابطه تلاش کنند.

وی بیان کرد: فرهنگ زیارت دارای اهمیت زیادی در جمهوری اسلامی است و تمام دولتمردان نسبت به شهرهای خاص زیارتی وظیفه دارند اما در حال حاضر با کمبود منابع مواجه هستیم و تعریف پروژه جدید در حوزه زیارت سخت است، همچنین در حوزه تشکیل کانون‌های مساجد باید دقت به محتوای مساجد نیز داشته باشیم و فقط مسئله ساختن مسجد نباشد زیرا مساجد محل انسجام ملت اسلامی هستند و اهمیت زیاد دارند.


ارسال نظر

ارسال


قانون جهش تولید مسکن در تقابل خوشبین‌ها و بدبین ها

قانون جهش تولید مسکن در تقابل خوشبین‌ها و بدبین ها

مجلس شورای اسلامی قانون جهش تولید مسکن را که مطابق شعارهای انتخاباتی ابراهیم رئیسی بود تصویب کرد تا بعد از مدت‌ها یک نهضت بزرگ مسکن‌سازی در کشور شکل بگیرد با این حال کارشناسان اقتصادی درباره این طرح نظرات مختلفی دارند

 از کاهش نرخ تورم تا کاهش نرخ در بازار بین بانکی

از کاهش نرخ تورم تا کاهش نرخ در بازار بین بانکی

ارائه منظم روند ماهانه تحولات اقتصادی و اقدامات سیاستی بانک مرکزی

 آورده متقاضیان نهضت ملی مسکن افزایش یافت

آورده متقاضیان نهضت ملی مسکن افزایش یافت

در حالی طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی قرار بود آورده متقاضیان نهضت ملی مسکن حدود ۲۰۰ میلیون تومان باشد که این مبلغ به ۳۲۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

هزینه وام مسکن گرانتر شد | برای دریافت وام ۴۸۰ میلیونی زوجین چقدر باید خرج کنیم؟

هزینه وام مسکن گرانتر شد | برای دریافت وام ۴۸۰ میلیونی زوجین چقدر باید خرج کنیم؟

هزینه اوراق تسهیلات مسکن نسبت به هفته قبل اندکی رشد داشته و بر این اساس متاهل های ساکن پایتخت برای تهیه این اوراق باید بیش از ۱۳۴ میلیون تومان پرداخت کنند.

تعیین تکلیف 2 هزار متر اراضی استان تهران

تعیین تکلیف 2 هزار متر اراضی استان تهران

استاندار تهران گفت: بلندمرتبه‌سازی بدون در نظر گرفتن پیوست‌های فرهنگی، اجتماعی و زیرساخت‌های لازم در درازمدت آسیب‌زا می‌باشد.

خانه های سنتی ایرانی

خانه های سنتی ایرانی

با نگاهی به معماری سنتی ایرانی، نقش و جایگاه ویژه خانه به عنوان یک المان مهم در معماری آشکار می شود. این عناصر که دارای روش ها و تکنیک های مختلف ساخت و اجرا می باشند دارای ویژگی های متفاوتی بر اساس اقلیم و فرهنگ هر منطقه هستند.

ویژگی مهم معماری سنتی ایرانی

ویژگی مهم معماری سنتی ایرانی

کاشی کاری های زینتی و شاهکارهای مهندسی هوشمندانه، حاکی از قدرت معماری ایرانی طی قرون متمادی اند. با داشتن بیست میراث جهانی یونسکو در ایران هیچ گاه با کمبود مکان های دیدنی مواجه نمی شوید.

سنگ آنتیک چیست و چه کاربردهایی دارد؟

سنگ آنتیک چیست و چه کاربردهایی دارد؟

سنگ آنتیک سنگی است که از کنار هم قرار گرفتن قطعه سنگ های کوچک شکسته در کنار هم به وجود می آید. معمولا این سنگ از سنگ های طبیعی تراورتن و مالون تشکیل می شود و بدون رنگ به صورت طبیعی مورد استفاده قرار می گیرند.

مصوبه کمک هزینه مسکن کارگران ابلاغ شد

مصوبه کمک هزینه مسکن کارگران ابلاغ شد

معاون اول رئیس جمهور مصوبه مربوط به تعیین کمک هزینه مسکن کارگران مشمول قانون کار در سال ۱۴۰۱ را ابلاغ کرد.

هزینه ساخت برج مسکونی چقدر است؟

هزینه ساخت برج مسکونی چقدر است؟

هزینه ساخت هرگونه ساختمان مسکونی اعم از آپارتمان، برج، ویلا و غیره در چند سال گذشته بین 15 تا 30 درصد افزایش داشته است .

اصل ۳۱ قانون اساسی؛ حق مسکن از رویا تا واقعیت

اصل ۳۱ قانون اساسی؛ حق مسکن از رویا تا واقعیت

"داشتن مسکن متناسب با نیاز، حق هر فرد و خانواده ایرانی است. دولت موظف است با رعایت اولویت برای آنها که نیازمندترند به خصوص روستانشینان و کارگران زمینه اجرای این اصل را فراهم کند."

کدام صاحبخانه‌ها تنبیه مالیاتی می‌شوند؟/ دور زدن مصوبه افزایش ۲۵ درصدی اجاره‌بها

کدام صاحبخانه‌ها تنبیه مالیاتی می‌شوند؟/ دور زدن مصوبه افزایش ۲۵ درصدی اجاره‌بها

بررسی آگهی های خرید و فروش و رهن و اجاره مسکن در سایت‌ها حاکی از آن است که میانگین قیمت رهن کامل واحدهای نوساز در پایتخت ۵۳۹ میلیون تومان است.

بازارهای جهانی با بازگشت نفت ایران به تعادل می‌رسد

بازارهای جهانی با بازگشت نفت ایران به تعادل می‌رسد

اوجی گفت: وضع بازار جهانی نفت به گونه‌ای است که بازگشت نفت ایران به بازار می‌تواند به‌طور قابل توجهی پاسخگوی نیاز مشتریان و عامل ایجاد تعادل و آرامش در بازار‌های جهانی باشد.

تورم  ارزش دلار چه بر سر اقتصاد دنیا می آورد؟

تورم ارزش دلار چه بر سر اقتصاد دنیا می آورد؟

افزایش ارزش دلار در یک سال اخیر یکی از مهمترین خبرهای اقتصادی این روزها است.

بنچاق چیست و چه تفاوتی با سند دارد؟

بنچاق چیست و چه تفاوتی با سند دارد؟

زمان‌های قدیم‌تر بنچاق مورد استفاده قرار می‌گرفته است و کاملا منطقی است که افراد مدرن اطلاع کمتری از این نوع سند داشته باشند. در کشورمان ایران، اسنادی مالکیت مانند مبایعه‌نامه، بنچاق و قولنامه در طول تاریخ استفاده‌های مختلفی داشته است.

زمین ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن تامین شد

زمین ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن تامین شد

طرح نهضت ملی مسکن یکی از طرح‌های کلان دولت سیزدهم در بخش مسکن است که سیاستگذاری برای اجرای ۴ میلیون واحد مسکونی در طی چهار سال را در برنامه قرار داده است.

بازسازی ساختمان و دکوراسیون خانه

بازسازی ساختمان و دکوراسیون خانه

ساختمان همانند یک نوزاد همواره احتیاج به مراقبت و تعمیرات دارد. رفته رفته با فرسوده شدن مصالح بکار رفته در بنا مشکلات گوناگونی از قبیل ترک، شکستگی، تخریب، آلودگی‌های انسانی، جانوری و محیطی، مشکلات تاسیساتی و غیره بوجود می‌آید.

تیمچه قم بزرگترین سقف ضربی جهان

تیمچه قم بزرگترین سقف ضربی جهان

تیمچه قم به عنوان بزرگترین سقف ضربی جهان و شاهکار هنر و معماری ایرانی است که به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

در بازار مسکن ترکیه چه خبر است؟

در بازار مسکن ترکیه چه خبر است؟

بر اساس داده‌های یک اتاق فکر معتبر قیمت اجاره بها نسبت به سال گذشته در ماه فوریه ۸۴.۲ درصد افزایش یافته است. این افزایش قیمت در استانبول، آنکارا و سومین شهر بزرگ ترکیه یعنی ازمیر از ۱۰۰ درصد فراتر رفت.

برخی مشاوران املاک ماهی هزار کدرهگیری صوری برای وام ودیعه می‌دهند

برخی مشاوران املاک ماهی هزار کدرهگیری صوری برای وام ودیعه می‌دهند

عضو هیئت مدیره اتحادیه مشاوران املاک گفت: برخی دفاتر املاک بدون پروانه، در یک ماه هزار کد رهگیری صوری اجاره مسکن برای دریافت وام ودیعه صادر می کنند.