هر محصولی که تولید میشود نیازمند بازارسنجی، بازارسازی و بازاریابی است تا در مسیر فروش بتواند موفق عمل کند و از رقبای خود پیشی بگیرد. ساختمانها نیز از این قاعده مستثنی نیستند.
شاید گزافه نباشد اگر بگوییم؛ مهندسی بازاریابی و فروش املاک تنها راهی است که میتواند تداوم حرفهای همهی شاغلان مربوط به این صنعت را ضمانت کند. در واقع مشاوران املاک و شرکتهای تخصصی فروش املاک، همگام با پیشرفت مدرنیتهی شهری و توسعهی اقتصادی کشور، نقش کلیدی و مهمی را در زمینهی جابجایی پول و گردش سرمایهی داخلی ایفا میکنند.
از سوی دیگر؛ بازار امروز، فضای رقابتی گستردهای را در همهی ابعاد حرفهای به وجود آورده است که برای تداوم حضور در آن میبایست همواره بر مبنای دانش روز، برنامهریزی و سیاستگذاری از پیش طراحیشده وارد عمل شد.
در واقع به زعم ما؛ شیوههای عملکردی فروش و بازاریابی املاک، نیازمند بازنگری است و برای فاصله گرفتن از چارچوب فروش سنتی و نخنمای گذشته میبایست پلان بازاریابی هدفمند و نقشهی راهی دقیق، کاربردی و راهبردی در اختیار داشت.
نشریهی «آگاهان املاک» رسانهای مستقل در زمینهی مهندسی بازاریابی و فروش املاک است.
این رسانه میکوشد تا ضمن آموزش، اطلاعرسانی و آگاهیبخشی، فرصتی را برای گسترش ارتباطات، برندسازی، بازارسنجی، بازارسازی، بازاریابی و طراحی فروش و مهندسی بازار املاک به وجود آورد و با بررسی وضعیت موجود در بازار معماری، رویکردها، چالشها و آسیبهای آن را شناسایی و مطرح کند و نیز بستری را فراهم آورد تا کُنشگران و باشندگان فعال در معادلهی معیوب و سردرگم عرضه و تقاضای امروز املاک بتوانند، صریح و بیپرده و در فضایی منطقی، طرحها و آرای خود را به اشتراک گذارند!
تلاش میکنیم تا بتوانیم در جهت ارتقاء سطح سلیقه و ذائقهی بازار، موقعیتی را پدید آوریم که تعاملات میان معمار و کارفرما و نیز ارتباطات میان کارفرما و مصرفکنندهی بازار، شکلی حرفهایتر، کارآمدتر و رو به تعالی را در پیش بگیرد...
امید است که در مسیر هماندیشی و تعامل با شما مخاطبان نازنین، این مهم محقق شود...