برای خرید کاشی بین کابینتی باید به چه نکاتی توجه کرد؟

  • دوشنبه 15 فروردین 1401 ساعت 11:23

اخبار => مقاله های فناوری ساختمان

کاشی بین کابینتی یا تایل بین کابینتی یکی از جدیدترین پوشش ها برای تزیین دکوراسیون آشپزخانه و مخصوصا فضای بین کابینت است.
برای خرید کاشی بین کابینتی باید به چه نکاتی توجه کرد؟

 

 

به گزارش آگاهان ایده نیوز : در سال های اخیر کاشی بین کابینتی در دکوراسیون داخلی مدرن و به روز آشپزخانه استفاده فراوانی داشته است. از کاشی به صورت سنتی در گذشته برای عایق کردن بخش هایی از آشپزخانه و نظافت بهتر استفاده می شد ولی در سال های اخیر دکوراسیون داخلی با الهام از طراحی داخلی گذشته شیوه های نوینی در استفاده از این نوع کاشی در آشپزخانه ابداع کرده است.

 

کاشی بین کابینتی

 

استفاده از متریال متنوع و رنگ های مختلف از جمله سرامیک، شیشه، استیل، کامپوزیت، پی وی سی و آلومینیوم برای کاشی بین کابینتی چهره مدرنی به آشپزخانه می دهد. این کاشی بین کابینت ها و در فضای خالی میانی آشپزخانه حد فاصل گاز و سینک و کابینت های بالایی قرار می گیرد. ردیفی کاشی با رنگ و جلای زیبا که به صورت معمول با رنگی متضاد از رنگ دیوار و کابینت طراحی و نصب می شود.

 

کاشی های بین کابینتی تزیینی و برای زیبایی بخشیدن به دکوراسیون داخلی آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرند و دیگر مانند گذشته کاربردی نیستند. بنابراین مهمترین ویژگی در انتخاب این کاشی ها هماهنگی و هارمونی با دکوراسیون آشپزخانه است. کاشی موزاییکی، کاشی گلدار، کاشی مات یا براق، کاشی سه بعدی یا کاشی های طلایی و لوکس از جمله انواع کاشی بین کابینتی هستند که در این نوع دکوراسیون داخلی رایج کنونی از آنها استفاده می شود.


کاشی بین کابینتی چیست؟

 

کاشی بین کابینتی به تعریف و معرفی احتیاجی ندارد چراکه اسم آن گویای همه چیز است. این نوع کاشی در فضای بین کابینت های هوایی و زمینی آشپزخانه قرار می گیرد و علاوه بر محافظت از دیوار آشپزخانه در برابر آلودگی، چربی و رطوبت به شما کمک می کند که آشپزخانه ای زیبا، جذاب و آرامش بخش داشته باشید.
انواع مدل های کاشی بین کابینتی

کاشی های بین کابینتی در انواع مدل های مختلفی طراحی و تولید می شوند. تنوع این مدل ها باعث می شود تا متناسب با هر نوع کابینت، دکوراسیون آشپزخانه و هر نوع سلیقه ای بتوانید انتخاب مناسبی داشته باشید.

 

از جمله انواع مدل های کاشی بین کابینتی می توان به موارد زیر اشاره کرد که در ادامه به برخی از ویژگی ها و مزیت های آنها اشاره می کنیم.

 

 

انواع مختلف کاشی بین کابینتی

 

کاشی طرح سنگ

 

مدل کاشی بین کابینتی با طرح سنگ یکی از مدل های لوکس و چشم نواز است. این مدل که از سنگ طبیعی ساخته می شود دارای طراحی طبیعی است. از این رو حال و هوای طبیعت را به آشپزخانه القاء می کند. این نوع کاشی بسیار مقاوم و کمی هم گران است. سطح صاف و صیقلی، لطافت و نمای زیبا از جمله خصوصیات آن است.

 

مدل آینه ای

 

کاشی بین کابینتی مدل آینه ای دارای طرحی مشابه با آینه است. نمای شفاف و روشن این نوع کاشی طرح آینه را تداعی می کند. این مدل برای آشپزخانه های با دکوراسیون مینیمال بسیار مناسب است. درخشندگی سطح کاشی بین کابینتی آینه ای نمای روشنی به آشپزخانه های کوچک می دهد.

 

کاشی طرح آجر

 

یکی دیگر از مدل های کاشی بین کابینتی طرح آجری است. این طرح کلاسیک با نمای آجرهای رنگی آشپزخانه های قدیمی را تداعی می کند. با این حال از این طرح در آشپزخانه های مدرن هم استفاده می شود. مقاومت این نوع کاشی بین کابینتی در برابر رطوبت، دما و حرارت بالاست.

 

مدل کاشی سه بعدی

 

یکی از مدرن ترین و جذاب ترین طرح های کاشی بین کابینتی مدل سه بعدی است. این مدل کاشی برخلاف نام خود دارای سطحی صاف و هموار است. طرح این نوع کاشی یک نما یا تصویر سه بعدی را تداعی می کند. این مدل کاشی طرحی جذاب و خیره کننده به کابینت آشپزخانه شما می دهد.

 

کاشی بین کابینتی استیل

 

فلز ضدزنگ ساخته می شوند. جنس آنها اصولا از آلومینیوم است. ورق های نازک و باکیفیتی هستند که با چسب و نوعی پیچ بر روی دیوار نصب می شوند. نصب این نوع کاشی به راحتی انجام می شود. در صورت تمیز کردن بسیار براق می شوند، اما نگهداری آن ها کمی سخت است زیرا جای لکه ها، خراش و حتی اثرانگشت به وضوح روی آن ها می ماند و می بایست مرتبا با دستمال مناسب تمیز شوند. در ضمن در برابر حرارت و آب مقاوم هستند.

 

نکات مهم در انتخاب کاشی بین کابینتی چیست؟

 

1. از آنجا که مهمترین نقش و کاربرد کاشی‌ بین کابینتی جنبه زیبایی و دکوراتیو آن است، لازم است به زیبایی کاشی‌ و ست بودن آن با دکوراسیون خانه و آشپزخانه توجه کنید. از انتخاب رنگ‌هایی که هیچ گونه تناسبی با سبک دکوراسیون منزل شما ندارند اجتناب کنید؛ زیرا این نمونه کارها هر چند هم که زیبا و خاص باشند به دلیل عدم هماهنگی همچون وصله ای ناهمجور هستند که نمی توانند جلوه خود را به درستی به نمایش در آورند.

 

2. استفاده از رنگ های روشن و براق باعث انعکاس نور بیشتر در آشپزخانه می شود و این مساله نیز درباره کاشی های بین کابینتی صدق می کند بنابراین برای آنکه آشپزخانه را بزرگتر و پرنورتر جلوه دهید، لازم است از کاشی های رنگ روشن تر استفاده کنید تا فضا دلباز و روشن‌ به نظر برسد.

 

3. استفاده از کنتراست رنگی و تضاد بین رنگ کابینت ها و کاشی بین کابینتی، باعث زیبایی در فضای آشپزخانه می شود البته این یک قانون کلی نیست و ممکن است در برخی آشپزخانه ها به دلیل نوع دکوراسیون برعکس آن نیز صادق باشد.

 

4. استفاده از کاشی های عمودی و کشیده، باعث می شود که سقف آشپزخانه، بلندتر و کشیده تر دیده شود و این مدل کاشی ها برای آشپزخانه هایی که سقف کوتاهی دارند، بسیار مناسب است.

 

5. اگر مساحت آشپزخانه شما کوچک است پیشنهاد می کنیم از کاشی هایی که عرض بیشتری دارند استفاده کنید تا با خطای دیدی که ایجاد می شود آشپزخانه شما عریض تر به نظر برسد.

 

6. هنگام خرید کاشی بین کابینتی حتما به کیفیت و متریال تشکیل دهنده آن توجه کنید. همانطور که در مورد هر کالایی کیفیت ضعیف، متوسط و مرغوب در بازار موجود است در مورد کاشی بین کابینتی نیز این مساله صدق می کند و بهتر است به کیفیت کاشی ای که می خرید توجه و دقت داشته باشید تا هنگام تمیزکاری و نگهداری از آن دچار زحمت نشوید.

 

7. کاشی های بین کابینت انواع مختلفی دارند و طیف گسترده ای از تنوع را تشکیل می دهند که از معمول ترین آن ها می توان به کاشی های سه بعدی، طرح فلز، طرح چوب، طرح شیشه و …. اشاره کرد که در مورد آنها توضیح دادیم.

 

چگونه کاشی کف و کاشی بین کابینتی را در آشپزخانه هماهنگ کنیم؟

 

برای یک طراحی آشپزخانه منسجم و جذاب همه عناصر باید به نوعی با هم هماهنگ باشند و این شامل کاشی و سرامیک کف و کاشی بین کابینتی آشپزخانه نیز می شود. این دو ناحیه به طور مستقیم در کنار یکدیگر قرار می گیرند و درصد زیادی از فضای دیواره و کف آشپزخانه را به خود اختصاص می دهند. اطمینان از هماهنگی این دو ناحیه موجب حصول اطمینان از موفقیت در طراحی آشپزخانه شما می شود.

 

بنابراین در هنگام انتخاب باید ویژگی های سرامیک کف را با ویژگی های کاشی بین کابینتی مدنظر قرار دهید و این موارد را در نظر بگیرید تا طراحی آشپزخانه شما دارای انسجام باشد.

 

سبک: یکی از اولین مواردی که هنگام انتخاب کاشی کف و کاشی بین کابینتی خود باید به آن توجه کنید، هماهنگی سبک آنها است. کابینت های سبک معاصر و یا کاشی های کف که دارای لبه های دقیق و اتصالات باریک هستند به بهترین وجه هماهنگی ایجاد می کنند. کابینت های پنلی مرتفع می توانند با کاشی های کف دارای الگوی چند تکه و همچنین کاشی های سنگی کف هماهنگی ایجاد کنند.

 

رنگ: کاشی کف اغلب نیاز به تعادل رنگ ها در بقیه آشپزخانه دارد. به عنوان مثال یک آشپزخانه با کابینت های روشن و پیشخوان های تیره رنگ برای ایجاد تعادل باید کفی با رنگ تیره داشته باشد. اگر به دنبال آشپزخانه‌ای هستید که از سایه روشن های چند رنگی روشن برای کاشی بین کابینتی استفاده می کند، کاشی های کفی را انتخاب کنید که تیره ترین رنگ را داشته باشند.

 

اندازه: اندازه کاشی هایی که انتخاب می کنید تا حدودی به سبکی که انتخاب می کنید مرتبط است. کابینت های آشپزخان مدرن با کاشی های کف دارای اندازۀ بزرگ که خطوط کمتری دارند بیشتر استفاده می شوند. کابینت های موجود در آشپزخانه های خانه های قدیمی ممکن است از کاشی های کوچکتر که دارای تنوع زیادی در رنگ هستند استفاده کرده باشند.

 

اندازه کاشی های کوچکتر بدان معنی است که تغییرات بیشتری در کف قابل مشاهده است. به‌طور کلی کاشی های موجود در کف آشپزخانۀ مدرن باید حداقل 12 اینچ اندازه داشته باشند. این اندازه باعث می‌شود کف در یک شبکه کوچک شکسته نشود، و بتواند چشم را به سمت کف جلب کند.

 

تأکید‌ها و الگو: الگوی کاشی باعث ایجاد علاقه به طراحی انتخاب شده برای آشپزخانه می شود، اما با این الگو تمام سبک های کابینت هماهنگی ندارد. کاشی‌ بین کابینتی در آشپزخانه مدرن می تواند با کف هایی که زیاد شلوغ هستند تضاد داشته باشد، اما کاشی‌ بین کابینتی در کابینت های سبک سنتی، کابینت های پنل مرتفع و کابینت های تزئینی می توانند با استفاده از یک الگوی بسیار زیبای کاشی کف کار کنند.

 

اندازه و سبک این الگو را مطابق با کابینت انتخاب کنید و بگذارید خود این الگو برای آخرین بار در نظر گرفته شود. این به شما امکان می دهد تا هماهنگی کابینت ها و کاشی ها از طریق آن نمایش داده شود.

https://www.instagram.com/agahanidehnews/ آدرس اینیستا


ارسال نظر

ارسال


قانون جهش تولید مسکن در تقابل خوشبین‌ها و بدبین ها

قانون جهش تولید مسکن در تقابل خوشبین‌ها و بدبین ها

مجلس شورای اسلامی قانون جهش تولید مسکن را که مطابق شعارهای انتخاباتی ابراهیم رئیسی بود تصویب کرد تا بعد از مدت‌ها یک نهضت بزرگ مسکن‌سازی در کشور شکل بگیرد با این حال کارشناسان اقتصادی درباره این طرح نظرات مختلفی دارند

 از کاهش نرخ تورم تا کاهش نرخ در بازار بین بانکی

از کاهش نرخ تورم تا کاهش نرخ در بازار بین بانکی

ارائه منظم روند ماهانه تحولات اقتصادی و اقدامات سیاستی بانک مرکزی

 آورده متقاضیان نهضت ملی مسکن افزایش یافت

آورده متقاضیان نهضت ملی مسکن افزایش یافت

در حالی طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی قرار بود آورده متقاضیان نهضت ملی مسکن حدود ۲۰۰ میلیون تومان باشد که این مبلغ به ۳۲۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

هزینه وام مسکن گرانتر شد | برای دریافت وام ۴۸۰ میلیونی زوجین چقدر باید خرج کنیم؟

هزینه وام مسکن گرانتر شد | برای دریافت وام ۴۸۰ میلیونی زوجین چقدر باید خرج کنیم؟

هزینه اوراق تسهیلات مسکن نسبت به هفته قبل اندکی رشد داشته و بر این اساس متاهل های ساکن پایتخت برای تهیه این اوراق باید بیش از ۱۳۴ میلیون تومان پرداخت کنند.

تعیین تکلیف 2 هزار متر اراضی استان تهران

تعیین تکلیف 2 هزار متر اراضی استان تهران

استاندار تهران گفت: بلندمرتبه‌سازی بدون در نظر گرفتن پیوست‌های فرهنگی، اجتماعی و زیرساخت‌های لازم در درازمدت آسیب‌زا می‌باشد.

خانه های سنتی ایرانی

خانه های سنتی ایرانی

با نگاهی به معماری سنتی ایرانی، نقش و جایگاه ویژه خانه به عنوان یک المان مهم در معماری آشکار می شود. این عناصر که دارای روش ها و تکنیک های مختلف ساخت و اجرا می باشند دارای ویژگی های متفاوتی بر اساس اقلیم و فرهنگ هر منطقه هستند.

ویژگی مهم معماری سنتی ایرانی

ویژگی مهم معماری سنتی ایرانی

کاشی کاری های زینتی و شاهکارهای مهندسی هوشمندانه، حاکی از قدرت معماری ایرانی طی قرون متمادی اند. با داشتن بیست میراث جهانی یونسکو در ایران هیچ گاه با کمبود مکان های دیدنی مواجه نمی شوید.

سنگ آنتیک چیست و چه کاربردهایی دارد؟

سنگ آنتیک چیست و چه کاربردهایی دارد؟

سنگ آنتیک سنگی است که از کنار هم قرار گرفتن قطعه سنگ های کوچک شکسته در کنار هم به وجود می آید. معمولا این سنگ از سنگ های طبیعی تراورتن و مالون تشکیل می شود و بدون رنگ به صورت طبیعی مورد استفاده قرار می گیرند.

مصوبه کمک هزینه مسکن کارگران ابلاغ شد

مصوبه کمک هزینه مسکن کارگران ابلاغ شد

معاون اول رئیس جمهور مصوبه مربوط به تعیین کمک هزینه مسکن کارگران مشمول قانون کار در سال ۱۴۰۱ را ابلاغ کرد.

هزینه ساخت برج مسکونی چقدر است؟

هزینه ساخت برج مسکونی چقدر است؟

هزینه ساخت هرگونه ساختمان مسکونی اعم از آپارتمان، برج، ویلا و غیره در چند سال گذشته بین 15 تا 30 درصد افزایش داشته است .

اصل ۳۱ قانون اساسی؛ حق مسکن از رویا تا واقعیت

اصل ۳۱ قانون اساسی؛ حق مسکن از رویا تا واقعیت

"داشتن مسکن متناسب با نیاز، حق هر فرد و خانواده ایرانی است. دولت موظف است با رعایت اولویت برای آنها که نیازمندترند به خصوص روستانشینان و کارگران زمینه اجرای این اصل را فراهم کند."

کدام صاحبخانه‌ها تنبیه مالیاتی می‌شوند؟/ دور زدن مصوبه افزایش ۲۵ درصدی اجاره‌بها

کدام صاحبخانه‌ها تنبیه مالیاتی می‌شوند؟/ دور زدن مصوبه افزایش ۲۵ درصدی اجاره‌بها

بررسی آگهی های خرید و فروش و رهن و اجاره مسکن در سایت‌ها حاکی از آن است که میانگین قیمت رهن کامل واحدهای نوساز در پایتخت ۵۳۹ میلیون تومان است.

بازارهای جهانی با بازگشت نفت ایران به تعادل می‌رسد

بازارهای جهانی با بازگشت نفت ایران به تعادل می‌رسد

اوجی گفت: وضع بازار جهانی نفت به گونه‌ای است که بازگشت نفت ایران به بازار می‌تواند به‌طور قابل توجهی پاسخگوی نیاز مشتریان و عامل ایجاد تعادل و آرامش در بازار‌های جهانی باشد.

تورم  ارزش دلار چه بر سر اقتصاد دنیا می آورد؟

تورم ارزش دلار چه بر سر اقتصاد دنیا می آورد؟

افزایش ارزش دلار در یک سال اخیر یکی از مهمترین خبرهای اقتصادی این روزها است.

بنچاق چیست و چه تفاوتی با سند دارد؟

بنچاق چیست و چه تفاوتی با سند دارد؟

زمان‌های قدیم‌تر بنچاق مورد استفاده قرار می‌گرفته است و کاملا منطقی است که افراد مدرن اطلاع کمتری از این نوع سند داشته باشند. در کشورمان ایران، اسنادی مالکیت مانند مبایعه‌نامه، بنچاق و قولنامه در طول تاریخ استفاده‌های مختلفی داشته است.

زمین ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن تامین شد

زمین ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن تامین شد

طرح نهضت ملی مسکن یکی از طرح‌های کلان دولت سیزدهم در بخش مسکن است که سیاستگذاری برای اجرای ۴ میلیون واحد مسکونی در طی چهار سال را در برنامه قرار داده است.

بازسازی ساختمان و دکوراسیون خانه

بازسازی ساختمان و دکوراسیون خانه

ساختمان همانند یک نوزاد همواره احتیاج به مراقبت و تعمیرات دارد. رفته رفته با فرسوده شدن مصالح بکار رفته در بنا مشکلات گوناگونی از قبیل ترک، شکستگی، تخریب، آلودگی‌های انسانی، جانوری و محیطی، مشکلات تاسیساتی و غیره بوجود می‌آید.

تیمچه قم بزرگترین سقف ضربی جهان

تیمچه قم بزرگترین سقف ضربی جهان

تیمچه قم به عنوان بزرگترین سقف ضربی جهان و شاهکار هنر و معماری ایرانی است که به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

در بازار مسکن ترکیه چه خبر است؟

در بازار مسکن ترکیه چه خبر است؟

بر اساس داده‌های یک اتاق فکر معتبر قیمت اجاره بها نسبت به سال گذشته در ماه فوریه ۸۴.۲ درصد افزایش یافته است. این افزایش قیمت در استانبول، آنکارا و سومین شهر بزرگ ترکیه یعنی ازمیر از ۱۰۰ درصد فراتر رفت.

برخی مشاوران املاک ماهی هزار کدرهگیری صوری برای وام ودیعه می‌دهند

برخی مشاوران املاک ماهی هزار کدرهگیری صوری برای وام ودیعه می‌دهند

عضو هیئت مدیره اتحادیه مشاوران املاک گفت: برخی دفاتر املاک بدون پروانه، در یک ماه هزار کد رهگیری صوری اجاره مسکن برای دریافت وام ودیعه صادر می کنند.