بررسی قیمت خانه در غرب تهران

  • شنبه 17 خرداد 1393

اخبار => گروه خبر

 بررسی قیمت خانه در غرب تهران

این بار به غرب تهران رفتیم تا از ریز قیمت‌ها در این منطقه از پایتخت آشنا شویم. پس از انقلاب اسلامی به دلایل مختلف از جمله سرریز جمعیت تهران از مناطق مرکزی و جنوبی و سیل مهاجران به تهران منطقه غرب تهران که روزگاری تا چشم کار می‌کرد در آن زمین خالی مشاهده می‌کردید، با افزایش جمعیت و توسعه چشم‌گیری روبه‌رو بوده است. پونک، شهران، آریاشهر ، بلوار فردوس، جنت‌آباد، شهرک اکباتان، ‌اشرفی اصفهانی، سردار جنگل و دریاچه چیتگر از جمله محله‌های واقع در این منطقه است طی 10 سال گذشته شاهد رشد ساکنین و به تبع آن افزایش قیمت در آن بوده‌ایم به طوری‌که این روزها دیگر به یکی از مناطق مطلوب و البته گران قیمت تهران تبدیل شده است. اما نکته قابل توجه در منطقه غرب تهران تنوع بالای قیمت‌هاست چنانچه خانه‌هایی با قیمت 2.5 میلیون تومان در هر مترمربع تا11 میلیون تومان را نیز در این محدوده خواهی یافت.

رونق در بازار
گشتی در بازار مسکن این منطقه که محدوده بسیار بزرگی را در بر می‌گیرد نشان می‌دهد که این روزها بازار از رونق بیشتری برخوردار بوده و همین امر موجب شده تا قیمت‌ها نسبت به گذشته با کمی افزایش مواجه شود. در چنین شرایطی دیگر فروشندگان حاضر نیستند املاک خود را به قیمت‌های پایین‌تر از گذشته عرضه کنند و می‌گویند در حال حاضر نرخ‌ها در کف خود قرار دارد بر همین اساس مگر مواردی خاصی که ناچار به فروش هستند، دست از معامله بر کشیده‌اند و به اجاره واحدهای خود روی آورده‌اند و تنها کسانی که قصد معاوضه ملک خود را دارند تمایل نسبی برای فروش و خرید واحد جدیدی را دارند.
اما این بررسی‌ها از بازار معاملات خرید و اجاره بهای مسکن نشان می‌دهد که فارغ از رکود حاکم بر بازار در مقایسه با سال گذشته، بسیاری که منتظر پایان فصل مدارس بوده‌اند این روزها با جدیت بیشتری به دنبال خرید ملک دلخواه خود هستند و همین امر بازار معاملات را کمی تکان داده و رونق در حال بازگشت به معاملات است.
در واقع بازار مسکن مناسب خریداران واقعی است که پول کافی و نقد برای خرید دارند، زیرا به دلیل کاهش سود حاشیه ای در این بازار، دلالان و بسازبفروش ها وارد نمی شوند، بنابراین خریداران واقعی می‌توانند با نرخ های بهتری به دنبال مسکن مناسب باشند.
قیمت‌ها به کف رسیده منتظر کاهش دوباره نباشید
یکی از بنگاه‌داران منطقه تهرانسر با بیان اینکه در حال حاضر قیمت‌ها به کف خود رسیده است، در پاسخ به برخی اظهارات مبنی بر کاهش قیمت مسکن در ماه مبارک رمضان و بعد از آن می‌گوید: در حال حاضر زمزمه‌‌هایی از افزایش 25 درصدی قیمت آهن و دیگر مصالح ساختمانی به گوش می‌رسد بر همین اساس نمی‌توان انتظار کاهش قیمت داشت.
محمدی با بیان اینکه هرچند به دنبال افزایش قیمت قدرت خرید مردم کاهش خواهد یافت، می‌افزاید: البته باید توجه داشت که هیچ بساز بفروشی حاضر نیست که خانه خود را به پایین‌تر از قیمت تمام شده ساخت بفروشد.
به گفته وی، در حال حاضر یک واحد دو سال ساخت 60 متری در شهرک دریا منطقه تهرانسر به قیمت 230 میلیون تومان و یک واحد 48 متری بدون پارکینگ و عمر 10 سال به قیمت 170 میلیون تومان برای فروش گذاشته است.
هر مترمربع در ستارخان 7 میلیون و 200 هزارتومان
در حال حاضر هر مترمربع یک واحدنوساز در ستارخان خیابان کیا به قیمت 7 میلیون و 200 هزار تومان و یک واحد 100 متری در طبقه دوم با پارکینگ به قیمت 720 میلیون تومان معامله می‌شود این در حالی است که یک واحد 151 متری ، 5 سال ساخت بدون پارکینگ در ضلع شمالی ستارخان خیابان تهران ویلا 800 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.
دریاچه، بهانه‌ای برای افزایش قیمت
ناگفته نماند بازار مسکن در منطقه 22 تهران به خصوص در حاشیه دریاچه مصنوعی چیتگر از ابتدای عملیاتی شدن طرح این دریاچه مورد استقبال بسیاری از متقاضیان مسکن قرار گرفت. حال که این دریاچه مصنوعی آبریزی و تکمیل شده است قیمت واحدهای مسکونی و زمین‌های مشرف به دریاچه از افزایش قیمتی چشم‌گیری برخوردار شده است. به طوری که بهای برج‌های مشرف به این دریاچه که زیبایی چشم‌نوازها به هنگام تاریکی هوا برخوردار بوده بعضا به بیش از10 میلیون تومان در هر متر مربع هم رسیده است حتی گفته می‌شود که بهای واحدهای مسکونی در طبقات بالایی به قیمت‌های بیشتری در مقایسه با طبقات پایینی فروخته می‌شودحال آنکه در برخی از خیابان‌های این منطقه قادر به خرید خانه‌هایی به قیمت 5 میلیون تومان در هر مترمربع هستید.
برخورداری یکی از فعالان بازار در این منطقه از افزایش قیمت خانه در این منطقه از ابتدای سال خبر داد و خاطرنشان کرد: دریاچه چیتگر به اندازه‌ای که ارزش املاک حاشیه و مشرف به دریاچه را تحت تاثیر قرار داده، بافت مسکونی داخل شهرک را تحت تاثیر خود از لحاظ قیمت قرار نداده است.
5 میلیون اختلاف قیمت در یک منطقه
این مشاور املاک با بیان اینکه «دوری یا نزدیکی به دریاچه» بند جدید اضافه شده به آگهی فروش املاک منطقه 22 است که سبب شده مالکان با تکیه بر آن دلیلی برای افزایش قیمت فروش ملک خود در مقایسه با قبل از زمان آبگیری دریاچه چیتگر داشته باشند، گفت: به دلیل وجود این دریاچه پروژه‌های بسیاری به منظور ساخت و ساز در حال اجرا است؛ چراکه تقاضا افزایش یافته است.
گزارش‌های میدانی خبرنگار ما حاکی از آن است که یک واحد 110 متری در حال ساخت در طبقه سوم واقع در خیابان امیرکبیر دریاچه چیتگر 600 میلیون تومان و یک واحد 80 متری در میدان ساحل 700 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.
ثبات قیمت در منطقه سردار جنگل
همچنین بهای هر مترمربع یک واحد مسکونی نوساز با استخر و سونا و درسردار جنگل 5 میلیون و 500 هزار تومان تعیین شده است که به گفته بنگاه‌داران تغییر چندانی در مقایسه با دو ماه گذشته نداشته و از نوعی ثبات نسبی برخوردار بوده حال آنکه یک واحد 70 متری در خیابان بهار جنوبی بلوار فردوس 378 میلیون تومان به فروش رسیده است.
در این بین در صورتی که علاقه‌مند به خرید یک واحد در یک برج نوساز در شهرک غرب تهران باشید باید دست کم بیش از یک میلیارد تومان هزینه کنید . داداشی یکی از فعالان بازار مسکن در این منطقه بهای هر متر مربع از واحد مسکونی 120 متری در برج کلاسیک واقع دراین منطقه را 11 میلیون تومان برای هر متر مربع اعلام کرد و گفت: شاید عرف بازار در این منطقه 8 تا 9 میلیون تومان باشد اما به توجه به امکانات به کار برده شده در این واحد بسیاری حاضرند کمی بیشتر هزینه کنند ولی در مقابل در یک واحد لوکس را خریداری کنند. جاده تندرستی ، جکوزی اختصاصی برای هر واحد، سالن اجتماعات، باشگاه ورزشی با بهترین امکانات،آلاچیق در فضای سبز، آبشار معلق، اتصالات کربنی ،‌لوله‌های سوئدی از جمله آبشن‌های واحدهای مسکونی این برج 11 طبقه هستند. به گفته وی هیچ یک از ابزارآلات به کار رفته در این برج ایرانی یا چینی نبوده و همگی متعلق به کشور‌های اروپایی هستند.
اما در سوی دیگر این منطقه کم نسیتند واحدهای مسکونی که بهای آن 2 میلیون و 500 هزار تومان است و می‌توانید با داشتن 150 میلیون تومان یک واحد نقلی 60 متری را خریداری کنید. چنانچه خیابان آزادی، مهرآباد شمالی و جنوبی، سی متری جی، یافت‌آباد، 20 متری شمشیری، 21 متری جی، بلوار استاد معین و پل ساوه ازجمله محله‌های منطقه غرب است که به قیمت حدود 2.5 تا 3.5 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.
در جیحون تیموری آپارتمانی 64 متری و یکخوابه با پارکینگ و انباری و عمر 12 ساله متری3 میلیون و 200 هزار تومان فروخته می شود.


ارسال نظر

ارسال


قانون جهش تولید مسکن در تقابل خوشبین‌ها و بدبین ها

قانون جهش تولید مسکن در تقابل خوشبین‌ها و بدبین ها

مجلس شورای اسلامی قانون جهش تولید مسکن را که مطابق شعارهای انتخاباتی ابراهیم رئیسی بود تصویب کرد تا بعد از مدت‌ها یک نهضت بزرگ مسکن‌سازی در کشور شکل بگیرد با این حال کارشناسان اقتصادی درباره این طرح نظرات مختلفی دارند

 از کاهش نرخ تورم تا کاهش نرخ در بازار بین بانکی

از کاهش نرخ تورم تا کاهش نرخ در بازار بین بانکی

ارائه منظم روند ماهانه تحولات اقتصادی و اقدامات سیاستی بانک مرکزی

 آورده متقاضیان نهضت ملی مسکن افزایش یافت

آورده متقاضیان نهضت ملی مسکن افزایش یافت

در حالی طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی قرار بود آورده متقاضیان نهضت ملی مسکن حدود ۲۰۰ میلیون تومان باشد که این مبلغ به ۳۲۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

هزینه وام مسکن گرانتر شد | برای دریافت وام ۴۸۰ میلیونی زوجین چقدر باید خرج کنیم؟

هزینه وام مسکن گرانتر شد | برای دریافت وام ۴۸۰ میلیونی زوجین چقدر باید خرج کنیم؟

هزینه اوراق تسهیلات مسکن نسبت به هفته قبل اندکی رشد داشته و بر این اساس متاهل های ساکن پایتخت برای تهیه این اوراق باید بیش از ۱۳۴ میلیون تومان پرداخت کنند.

تعیین تکلیف 2 هزار متر اراضی استان تهران

تعیین تکلیف 2 هزار متر اراضی استان تهران

استاندار تهران گفت: بلندمرتبه‌سازی بدون در نظر گرفتن پیوست‌های فرهنگی، اجتماعی و زیرساخت‌های لازم در درازمدت آسیب‌زا می‌باشد.

خانه های سنتی ایرانی

خانه های سنتی ایرانی

با نگاهی به معماری سنتی ایرانی، نقش و جایگاه ویژه خانه به عنوان یک المان مهم در معماری آشکار می شود. این عناصر که دارای روش ها و تکنیک های مختلف ساخت و اجرا می باشند دارای ویژگی های متفاوتی بر اساس اقلیم و فرهنگ هر منطقه هستند.

ویژگی مهم معماری سنتی ایرانی

ویژگی مهم معماری سنتی ایرانی

کاشی کاری های زینتی و شاهکارهای مهندسی هوشمندانه، حاکی از قدرت معماری ایرانی طی قرون متمادی اند. با داشتن بیست میراث جهانی یونسکو در ایران هیچ گاه با کمبود مکان های دیدنی مواجه نمی شوید.

سنگ آنتیک چیست و چه کاربردهایی دارد؟

سنگ آنتیک چیست و چه کاربردهایی دارد؟

سنگ آنتیک سنگی است که از کنار هم قرار گرفتن قطعه سنگ های کوچک شکسته در کنار هم به وجود می آید. معمولا این سنگ از سنگ های طبیعی تراورتن و مالون تشکیل می شود و بدون رنگ به صورت طبیعی مورد استفاده قرار می گیرند.

مصوبه کمک هزینه مسکن کارگران ابلاغ شد

مصوبه کمک هزینه مسکن کارگران ابلاغ شد

معاون اول رئیس جمهور مصوبه مربوط به تعیین کمک هزینه مسکن کارگران مشمول قانون کار در سال ۱۴۰۱ را ابلاغ کرد.

هزینه ساخت برج مسکونی چقدر است؟

هزینه ساخت برج مسکونی چقدر است؟

هزینه ساخت هرگونه ساختمان مسکونی اعم از آپارتمان، برج، ویلا و غیره در چند سال گذشته بین 15 تا 30 درصد افزایش داشته است .

اصل ۳۱ قانون اساسی؛ حق مسکن از رویا تا واقعیت

اصل ۳۱ قانون اساسی؛ حق مسکن از رویا تا واقعیت

"داشتن مسکن متناسب با نیاز، حق هر فرد و خانواده ایرانی است. دولت موظف است با رعایت اولویت برای آنها که نیازمندترند به خصوص روستانشینان و کارگران زمینه اجرای این اصل را فراهم کند."

کدام صاحبخانه‌ها تنبیه مالیاتی می‌شوند؟/ دور زدن مصوبه افزایش ۲۵ درصدی اجاره‌بها

کدام صاحبخانه‌ها تنبیه مالیاتی می‌شوند؟/ دور زدن مصوبه افزایش ۲۵ درصدی اجاره‌بها

بررسی آگهی های خرید و فروش و رهن و اجاره مسکن در سایت‌ها حاکی از آن است که میانگین قیمت رهن کامل واحدهای نوساز در پایتخت ۵۳۹ میلیون تومان است.

بازارهای جهانی با بازگشت نفت ایران به تعادل می‌رسد

بازارهای جهانی با بازگشت نفت ایران به تعادل می‌رسد

اوجی گفت: وضع بازار جهانی نفت به گونه‌ای است که بازگشت نفت ایران به بازار می‌تواند به‌طور قابل توجهی پاسخگوی نیاز مشتریان و عامل ایجاد تعادل و آرامش در بازار‌های جهانی باشد.

تورم  ارزش دلار چه بر سر اقتصاد دنیا می آورد؟

تورم ارزش دلار چه بر سر اقتصاد دنیا می آورد؟

افزایش ارزش دلار در یک سال اخیر یکی از مهمترین خبرهای اقتصادی این روزها است.

بنچاق چیست و چه تفاوتی با سند دارد؟

بنچاق چیست و چه تفاوتی با سند دارد؟

زمان‌های قدیم‌تر بنچاق مورد استفاده قرار می‌گرفته است و کاملا منطقی است که افراد مدرن اطلاع کمتری از این نوع سند داشته باشند. در کشورمان ایران، اسنادی مالکیت مانند مبایعه‌نامه، بنچاق و قولنامه در طول تاریخ استفاده‌های مختلفی داشته است.

زمین ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن تامین شد

زمین ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن تامین شد

طرح نهضت ملی مسکن یکی از طرح‌های کلان دولت سیزدهم در بخش مسکن است که سیاستگذاری برای اجرای ۴ میلیون واحد مسکونی در طی چهار سال را در برنامه قرار داده است.

بازسازی ساختمان و دکوراسیون خانه

بازسازی ساختمان و دکوراسیون خانه

ساختمان همانند یک نوزاد همواره احتیاج به مراقبت و تعمیرات دارد. رفته رفته با فرسوده شدن مصالح بکار رفته در بنا مشکلات گوناگونی از قبیل ترک، شکستگی، تخریب، آلودگی‌های انسانی، جانوری و محیطی، مشکلات تاسیساتی و غیره بوجود می‌آید.

تیمچه قم بزرگترین سقف ضربی جهان

تیمچه قم بزرگترین سقف ضربی جهان

تیمچه قم به عنوان بزرگترین سقف ضربی جهان و شاهکار هنر و معماری ایرانی است که به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

در بازار مسکن ترکیه چه خبر است؟

در بازار مسکن ترکیه چه خبر است؟

بر اساس داده‌های یک اتاق فکر معتبر قیمت اجاره بها نسبت به سال گذشته در ماه فوریه ۸۴.۲ درصد افزایش یافته است. این افزایش قیمت در استانبول، آنکارا و سومین شهر بزرگ ترکیه یعنی ازمیر از ۱۰۰ درصد فراتر رفت.

برخی مشاوران املاک ماهی هزار کدرهگیری صوری برای وام ودیعه می‌دهند

برخی مشاوران املاک ماهی هزار کدرهگیری صوری برای وام ودیعه می‌دهند

عضو هیئت مدیره اتحادیه مشاوران املاک گفت: برخی دفاتر املاک بدون پروانه، در یک ماه هزار کد رهگیری صوری اجاره مسکن برای دریافت وام ودیعه صادر می کنند.