همه هزینه‌های اسباب‌کشی مستاجران

  • شنبه 22 تیر 1398 ساعت 17:10

اخبار => اخبار اقتصادی مسکن

بررسی‌ها نشان می‌دهد با توجه به اعداد و ارقام اعلام‌شده از سوی شرکت‌های حمل‌ونقل و باربری در بسیاری موارد به‌صرفه است که با صاحبخانه‌هایتان کنار بیایید.
همه هزینه‌های اسباب‌کشی مستاجران

به گزارش آگاهان ایده نیوز به نقل از هفت صبح، چک و چانه زدن با صاحبخانه ارزشش را دارد. تمام تلاشتان را بکنید تا او را راضی کنید، چراکه در غیر این‌صورت باید زیر بار هزینه‌های جابه‌جایی بروید. هزینه‌هایی که حداقل می‌تواند یکی،دومیلیون تومان خرج روی دستتان بگذارد. تازه این تنها هزینه‌های مادی جابه‌جا‌شدن است و خستگی و زحمات آن تا مدت‌ها در تنتان خواهد ماند. اگر تلاش‌هایتان برای راضی‌کردن صاحبخانه جواب نداد، باید توجه داشته باشید که سه‌دسته هزینه جداگانه برای جابه‌جایی وجود دارد. اول باید فکری به حال وسیله حمل بار کنید که حدود ۴۲۰هزار تومان برایتان خرج دارد. البته خاور، کامیونت و نیسان و… هرکدام نرخ جداگانه‌ای دارند. یک هزینه ۷۷۰هزار تومانی باید برای دستمزد کارگرهای حمل بار درنظر بگیرید و یک هزینه ۷۰۰هزار تومانی برای خرید محافظ و دستمزد کارگر بسته‌بند کنار بگذارید. در این گزارش همه هزینه‌هایی که باید برای جابه‌جایی اسباب و اثاثیه منزل کنار بگذارید را آورده‌ایم. تلاشتان را بکنید تا کل کار سه‌ساعته تمام شود، در غیر این‌صورت به ازای هر یک‌ساعت اضافه‌کار مبلغ قابل توجهی به هزینه‌های جابه‌جایی اضافه می‌شود.

***هزینه‌های وسیله باربری؛ ۴۲۰هزار تومان***

شرکت‌های حمل‌و‌نقل برای وسیله اسباب‌کشی عموما سه‌گزینه پیش روی شما می‌گذارند. می‌توانیم از بین وانت نیسان، مینی‌کامیون و کامیون خاور یکی را برای حمل اسباب و اثاثیه منزل استفاده کنیم. توجه داشته باشید که نیسان می‌تواند دوتن بار را حمل کند. عموما شرکت‌های حمل‌و‌نقل یک خاور مسقف برای جابه‌جایی اسباب و اثاثیه منزل در نظر می‌گیرند که می‌تواند بین سه تا شش‌تن بار را جابه‌جا کند. یکی از شرکت‌های کوچک حمل‌ بار منزل، برای اجاره خاور ۲۲۰هزار تومان در نظر گرفته است. البته این مبلغ برای سه‌ساعت کار است و به ازای هر ساعت اضافه، یک‌سوم به این رقم اضافه می‌شود و باید ۷۵هزار تومان بیشتر به شرکت حمل بار پول بدهیم. از آنجا که بعید است کار اسباب‌کشی در سه‌ساعت تمام شود، باید دست کم یک‌ساعت اضافه‌کار را از قبل در نظر داشته باشیم.

باید توجه داشته باشید که هزینه‌های اجاره وسیله حمل و بار در شرکت‌های اسم و رسم‌دار خیلی بیشتر است. مثلا یکی از این شرکت‌ها تنها ۱۹۰هزار تومان برای اجاره سه‌ساعته نیسان در نظر می‌گیرد و به ازای هر ساعت اضافه ۶۰هزار تومان به هزینه اضافه می‌شود. کارشناس شرکت خودش معترف است که با نیسان نمی‌توان اسباب و اثاثیه یک منزل ۷۰-۸۰متری را جابه‌جا کرد و این گزینه به‌درد کسانی می‌خورد که وسایل خانه‌شان خیلی کم است. گزینه دیگر مینی‌خاور است که هزینه اجاره سه‌ساعته آن ۳۱۰هزار تومان است.

***هزینه‌های حمل وسایل؛ حدود ۷۷۰هزار تومان***

شرکت‌های حمل باری که با آنها تماس گرفتیم، عموما چهارکارگر برای انجام اسباب‌کشی برای شما می‌فرستند. این شرکت‌ها برای سه‌ساعت اول یک نرخ تعیین می‌کنند و هر ساعتی که کار اسباب‌کشی شما طول بکشد، به هزینه کارگر اضافه می‌شود. تعرفه‌های هر شرکت مختلف است. اول می‌خواستیم براساس مصوبه اتحادیه حمل‌و‌نقل بار شهری محاسباتمان را انجام دهیم، اما بعد از تماس با شرکت‌های حمل بار متوجه شدیم که تقریبا هیچ‌کدامشان برای قیمت‌گذاری کاری به کار تعرفه‌های مصوب اتحادیه ندارند. برای مثال یکی از شرکت‌ها اسم و رسم‌دار حمل بار برای انجام اسباب‌کشی چهارکارگر برای شما می‌فرستد که یک‌نفر آنها راننده است. این شرکت برای هر کارگر ۶۷هزار تومان هزینه تعیین کرده و آنها را به مدت سه‌ساعت در اختیار شما می‌گذارد. اگر کار اسباب کشی طول بکشد، به ازای هر ساعت باید نفری ۳۰هزار تومان به کارگرها دستمزد بدهید. این یعنی هزینه اولیه کارگرها جمعا ۲۶۸هزار تومان است و هر ساعت که به فرآیند اسباب‌کشی اضافه شود، باید ۱۲۰هزار تومان دیگر پرداخت کنید. این تازه اول ماجراست! خدا نکند چشم کارگرها به بوفه و یخچال سایدبای‌ساید بیفتد. در این حالت باید برای جا‌به‌جایی این وسایل حجیم و سنگین، هزینه اضافه پرداخت کنید. برای مثال جابه‌جایی یخچال ساید‌بای‌ساید برای هر طبقه ۱۵هزار تومان به هزینه‌هایتان اضافه می‌کند. اگر میز ناهارخوری داشته باشید، قیمت‌گذاری برای جابه‌جایی آن هزار و یک تبصره دارد. میز ناهارخوری شش‌نفره با ضخامت یک سانتی‌متر، به ازای هر طبقه جابه‌جایی ۱۰هزار تومان هزینه دریافت می‌کند. هزینه‌های جابه‌جایی گاوصندوق کاملا به وزن آن مربوط است و پشت تلفن به شما قیمت نمی‌گویند. هزینه جابه‌جایی گاوصندوق برای هر طبقه کمتر از ۳۰هزار است. اگر بخواهیم هزینه‌های کارگر برای اسباب‌کشی از طبقه چهارم به طبقه دوم را حساب کنیم، باید تعداد طبقات جابه‌جایی را شش‌طبقه در نظر بگیریم. در این صورت هزینه جابه‌جای یخچال فریزر سایدبای‌ساید می‌شود ۹۰هزار تومان.

***هزینه‌های بسته‌بندی؛ حدود ۷۰۰هزار تومان***

شرکت‌های حمل‌و‌نقل بار و اثاثیه منزل، عموما خدمات بسته‌بندی هم به مشتریانشان ارائه می‌کنند. یکی از شرکت‌های اسم و رسم‌دار در حوزه حمل بار قیمت‌های عجیبی برای بسته‌بندی اثاث منزل اعلام می‌کند. آنها به ازای دریافت ۱۰۰هزار تومان، یک کارگر بسته‌بند برای شما می‌فرستند که باید در مدت سه‌ساعت کل لوازم خانه را بسته‌بندی کند. اگر نتوانید در سه‌ساعت کل کار را انجام دهید، باید به ازای هر ساعت اضافه، ۳۰هزار تومان به شرکت حمل بار پرداخت کنید. هزینه‌های بسته‌بندی صرفا به دستمزد کارگر بسته‌بند خلاصه نمی‌شود و باید مبلغ زیادی را برای خرید کارتن و محافظ کنار بگذارید. البته شرکت حمل بار یک پکیج برای بسته‌بندی ارائه کرده که ۹۰متر مشمای ضربه‌گیر دارد و ۵۰۰متر سلفون با دوحلقه چسب. هزینه این پکیج واقعا بالاست و شرکت برای آن ۶۰۰هزار تومان از شما پول می‌گیرد!


ارسال نظر

ارسال


قانون جهش تولید مسکن در تقابل خوشبین‌ها و بدبین ها

قانون جهش تولید مسکن در تقابل خوشبین‌ها و بدبین ها

مجلس شورای اسلامی قانون جهش تولید مسکن را که مطابق شعارهای انتخاباتی ابراهیم رئیسی بود تصویب کرد تا بعد از مدت‌ها یک نهضت بزرگ مسکن‌سازی در کشور شکل بگیرد با این حال کارشناسان اقتصادی درباره این طرح نظرات مختلفی دارند

 از کاهش نرخ تورم تا کاهش نرخ در بازار بین بانکی

از کاهش نرخ تورم تا کاهش نرخ در بازار بین بانکی

ارائه منظم روند ماهانه تحولات اقتصادی و اقدامات سیاستی بانک مرکزی

 آورده متقاضیان نهضت ملی مسکن افزایش یافت

آورده متقاضیان نهضت ملی مسکن افزایش یافت

در حالی طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی قرار بود آورده متقاضیان نهضت ملی مسکن حدود ۲۰۰ میلیون تومان باشد که این مبلغ به ۳۲۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

هزینه وام مسکن گرانتر شد | برای دریافت وام ۴۸۰ میلیونی زوجین چقدر باید خرج کنیم؟

هزینه وام مسکن گرانتر شد | برای دریافت وام ۴۸۰ میلیونی زوجین چقدر باید خرج کنیم؟

هزینه اوراق تسهیلات مسکن نسبت به هفته قبل اندکی رشد داشته و بر این اساس متاهل های ساکن پایتخت برای تهیه این اوراق باید بیش از ۱۳۴ میلیون تومان پرداخت کنند.

تعیین تکلیف 2 هزار متر اراضی استان تهران

تعیین تکلیف 2 هزار متر اراضی استان تهران

استاندار تهران گفت: بلندمرتبه‌سازی بدون در نظر گرفتن پیوست‌های فرهنگی، اجتماعی و زیرساخت‌های لازم در درازمدت آسیب‌زا می‌باشد.

خانه های سنتی ایرانی

خانه های سنتی ایرانی

با نگاهی به معماری سنتی ایرانی، نقش و جایگاه ویژه خانه به عنوان یک المان مهم در معماری آشکار می شود. این عناصر که دارای روش ها و تکنیک های مختلف ساخت و اجرا می باشند دارای ویژگی های متفاوتی بر اساس اقلیم و فرهنگ هر منطقه هستند.

ویژگی مهم معماری سنتی ایرانی

ویژگی مهم معماری سنتی ایرانی

کاشی کاری های زینتی و شاهکارهای مهندسی هوشمندانه، حاکی از قدرت معماری ایرانی طی قرون متمادی اند. با داشتن بیست میراث جهانی یونسکو در ایران هیچ گاه با کمبود مکان های دیدنی مواجه نمی شوید.

سنگ آنتیک چیست و چه کاربردهایی دارد؟

سنگ آنتیک چیست و چه کاربردهایی دارد؟

سنگ آنتیک سنگی است که از کنار هم قرار گرفتن قطعه سنگ های کوچک شکسته در کنار هم به وجود می آید. معمولا این سنگ از سنگ های طبیعی تراورتن و مالون تشکیل می شود و بدون رنگ به صورت طبیعی مورد استفاده قرار می گیرند.

مصوبه کمک هزینه مسکن کارگران ابلاغ شد

مصوبه کمک هزینه مسکن کارگران ابلاغ شد

معاون اول رئیس جمهور مصوبه مربوط به تعیین کمک هزینه مسکن کارگران مشمول قانون کار در سال ۱۴۰۱ را ابلاغ کرد.

هزینه ساخت برج مسکونی چقدر است؟

هزینه ساخت برج مسکونی چقدر است؟

هزینه ساخت هرگونه ساختمان مسکونی اعم از آپارتمان، برج، ویلا و غیره در چند سال گذشته بین 15 تا 30 درصد افزایش داشته است .

اصل ۳۱ قانون اساسی؛ حق مسکن از رویا تا واقعیت

اصل ۳۱ قانون اساسی؛ حق مسکن از رویا تا واقعیت

"داشتن مسکن متناسب با نیاز، حق هر فرد و خانواده ایرانی است. دولت موظف است با رعایت اولویت برای آنها که نیازمندترند به خصوص روستانشینان و کارگران زمینه اجرای این اصل را فراهم کند."

کدام صاحبخانه‌ها تنبیه مالیاتی می‌شوند؟/ دور زدن مصوبه افزایش ۲۵ درصدی اجاره‌بها

کدام صاحبخانه‌ها تنبیه مالیاتی می‌شوند؟/ دور زدن مصوبه افزایش ۲۵ درصدی اجاره‌بها

بررسی آگهی های خرید و فروش و رهن و اجاره مسکن در سایت‌ها حاکی از آن است که میانگین قیمت رهن کامل واحدهای نوساز در پایتخت ۵۳۹ میلیون تومان است.

بازارهای جهانی با بازگشت نفت ایران به تعادل می‌رسد

بازارهای جهانی با بازگشت نفت ایران به تعادل می‌رسد

اوجی گفت: وضع بازار جهانی نفت به گونه‌ای است که بازگشت نفت ایران به بازار می‌تواند به‌طور قابل توجهی پاسخگوی نیاز مشتریان و عامل ایجاد تعادل و آرامش در بازار‌های جهانی باشد.

تورم  ارزش دلار چه بر سر اقتصاد دنیا می آورد؟

تورم ارزش دلار چه بر سر اقتصاد دنیا می آورد؟

افزایش ارزش دلار در یک سال اخیر یکی از مهمترین خبرهای اقتصادی این روزها است.

بنچاق چیست و چه تفاوتی با سند دارد؟

بنچاق چیست و چه تفاوتی با سند دارد؟

زمان‌های قدیم‌تر بنچاق مورد استفاده قرار می‌گرفته است و کاملا منطقی است که افراد مدرن اطلاع کمتری از این نوع سند داشته باشند. در کشورمان ایران، اسنادی مالکیت مانند مبایعه‌نامه، بنچاق و قولنامه در طول تاریخ استفاده‌های مختلفی داشته است.

زمین ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن تامین شد

زمین ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن تامین شد

طرح نهضت ملی مسکن یکی از طرح‌های کلان دولت سیزدهم در بخش مسکن است که سیاستگذاری برای اجرای ۴ میلیون واحد مسکونی در طی چهار سال را در برنامه قرار داده است.

بازسازی ساختمان و دکوراسیون خانه

بازسازی ساختمان و دکوراسیون خانه

ساختمان همانند یک نوزاد همواره احتیاج به مراقبت و تعمیرات دارد. رفته رفته با فرسوده شدن مصالح بکار رفته در بنا مشکلات گوناگونی از قبیل ترک، شکستگی، تخریب، آلودگی‌های انسانی، جانوری و محیطی، مشکلات تاسیساتی و غیره بوجود می‌آید.

تیمچه قم بزرگترین سقف ضربی جهان

تیمچه قم بزرگترین سقف ضربی جهان

تیمچه قم به عنوان بزرگترین سقف ضربی جهان و شاهکار هنر و معماری ایرانی است که به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

در بازار مسکن ترکیه چه خبر است؟

در بازار مسکن ترکیه چه خبر است؟

بر اساس داده‌های یک اتاق فکر معتبر قیمت اجاره بها نسبت به سال گذشته در ماه فوریه ۸۴.۲ درصد افزایش یافته است. این افزایش قیمت در استانبول، آنکارا و سومین شهر بزرگ ترکیه یعنی ازمیر از ۱۰۰ درصد فراتر رفت.

برخی مشاوران املاک ماهی هزار کدرهگیری صوری برای وام ودیعه می‌دهند

برخی مشاوران املاک ماهی هزار کدرهگیری صوری برای وام ودیعه می‌دهند

عضو هیئت مدیره اتحادیه مشاوران املاک گفت: برخی دفاتر املاک بدون پروانه، در یک ماه هزار کد رهگیری صوری اجاره مسکن برای دریافت وام ودیعه صادر می کنند.