این گزارش همچنین درباره تازه‌‌ ترین وضعیت تکمیل واحدهای باقی‌مانده مسکن مهر پردیس توضیح داده است: اتمام واحدهای باقی‌مانده مسکن مهر، پروژه به پروژه، بلوک به بلوک و واحد به واحد در حال انجام است که این کار با اولویت رفع نواقص واحدهای تحویلی، واحدهایی که در آستانه تحویل هستند و تامین منابع مالی برای تکمیل واحدهایی که در مرحله سفت‌کاری هستند انجام می‌شود تا مشکلات مردم حل شود.

وضعیت تکمیل واحدهای مسکن مهر

همچنین زیرساخت‌‌های مسکن مهر پردیس پیشرفت ۹۰درصد به بالا دارند و در همه فازها، زیرساخت‌‌های آب، برق، گاز، فاضلاب، شبکه آب و شبکه فاضلاب کار شده است. ضمنا برنامه‌‌ریزی شده تا همزمان با تکمیل واحدها، مشکلات زیرساختی نیز برطرف شود.

متولی مسکن مهر در این شهر جدید با اشاره به اینکه ۲۰ قرارداد مشارکتی برای تکمیل خدمات زیربنایی و روبنایی پردیس به ارزش بیش از ۴ هزار میلیارد تومان منعقد شده است، اعلام کرده: درباره پروژه‌های روبنایی همچون مسجد، مدرسه، درمانگاه، فضای سبز و سایر خدمات عمومی در قالب بسته‌های مشارکتی کار در حال انجام است.

براساس تازه‌‌ترین آمارهای وزارت راه و شهرسازی، حدود ۲ تا ۳ هزار واحد در شهر پردیس در اختیار دلالان قرار دارد و مالکان آنها واحدها را تحویل نگرفته‌اند و این واحدها مرتب در حال خرید و فروش است و منجر به سکونت نشده است. در این باره تصمیم بر آن است تا واحدهای مسکونی خالی پردیس که بیش از دو سال خالی باشند در قالب قانون مالیات بر خانه‌های خالی مشمول جریمه و مالیات می‌شوند.

قانون مالیات بر خانه های خالی

این واحدها به سازمان امور مالیاتی معرفی خواهند شد. متولی مسکن مهر در شهرهای جدید در حالی از مشمول مالیات شدن واحدهای مسکن مهر که دو سال خالی از سکنه باقی مانده‌‌اند خبر داده است که این هشدار مالیاتی پیش از این نیز به ملاکان و سفته‌‌بازها داده شده بود. این اقدام در قالب قانون دریافت مالیات از خانه‌های خالی مورد تاکید قرار گرفته است. هر چند هنوز اطلاعات مربوط به خانه‌های خالی تکمیل نشده و روند اجرای قانون همچنان با تاخیر همراه است.