تیغ وام مسکن در کدام استان‌ها هنوز تیز است؟

  • چهارشنبه 10 بهمن 1397 ساعت 15:0

اخبار => اخبار اقتصادی مسکن

تهرانی‌ها از گرفتن وام مسکن قطع امید کرده‌اند، اما آمار‌های رسمی نشان می‌دهند دست کم در ۱۱شهر مرکز استان در کشور همچنان می‌توان با این پول خانه‌هایی بزرگ و جادار خرید.
 تیغ وام مسکن در کدام استان‌ها هنوز تیز است؟

به گزارش آگاهان ایده نیوز به نقل از فرارو، فرقی نمی‌کند اوضاع بازار چطور است یا بانک‌ها چقدر وام مسکن می‌دهند. به‌هرحال مردم همیشه از رقم وام گلایه دارند و می‌گویند کفاف خرید خانه را نمی‌دهد. البته اگر خوب گوش کنید، صدای اعتراض‌ها بیشتر از سمت پایتخت یا نهایتا شهرهای بزرگ و پرجمعیت شنیده می‌شود. شهرهایی که در آنها قیمت خانه سر به فلک می‌کشد اما اگر در بقیه شهر‌ها زندگی می‌کنید، نگذارید این حرف و حدیث‌ها فریبتان بدهد. در برخی استان‌ها مثل خراسان شمالی با وام مسکن هنوز می‌توان خانه‌ای بالای ۱۰۰ متر خرید. 

استان آذربایجان شرقی: گزارش‌های موجود از بازار مسکن در استان آذربایجان شرقی نشان می‌دهد قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در این استان حدود دو میلیون و ۷۵۳ هزار تومان قیمت دارد. این یعنی زوج‌های تبریزی با بودجه ۱۸۰ میلیون تومانی حاصل از وام مسکن می‌توانند یک خانه ۶۵ متری برای خودشان خریداری کنند.

خراسان رضوی: مشهدی‌ها با بودجه ۱۸۰ میلیون تومانی که دو سوم آن وام مسکن است، توانایی خرید ۶۶ متر واحد مسکونی دارند. چراکه گزارش‌های بازار مسکن سطح کشور نشان می‌دهد میانگین قیمت هر واحد مسکونی در استان خراسان رضوی دو میلیون و ۷۳۰ هزار تومان است.

بوشهر: بندر‌نشینان بوشهری بعد از دریافت وام مسکن می‌توانند خانه ۶۷ متری بخرند. چرا که با توجه به میانگین قیمت دو میلیون و ۶۸۰ هزار تومانی هر متر مربع واحد مسکونی در این استان، بودجه ۱۸۰ میلیون تومانی خرید مسکن در بوشهر کفاف خرید ۶۷ متر واحد مسکونی را می‌دهد.

یزد: آخرین گزارش‌ها از بازار مسکن در استان یزد نشان می‌دهد میانگین قیمت هر واحد مسکونی در این استان دو میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است. با این تفسیر بودجه ۱۸۰ میلیون تومانی خرید مسکن در یزد برای خرید یک خانه ۶۹ متری کافی است.

گیلان: میانگین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در استان گیلان بر اساس آخرین گزارش‌های موجود حدود دو میلیون و ۵۴۰ هزار تومان است. با این تفاسیر بودجه ۱۸۰ میلیون تومانی خرید مسکن برای خرید یک واحد مسکونی ۶۹ متری کفاف می‌دهد.

قزوین: مردم استان قزوین برای خرید هر مترمربع واحد مسکونی باید به طور میانگین دو میلیون و ۳۷۰ هزار تومان هزینه کنند. این یعنی بودجه ۱۸۰ میلیون تومانی که با وام مسکن می‌شود دست و پا کرد، برای خرید یک واحد مسکونی ۷۶ متری کافی است.

البرز: گزارش‌های موجود از بازار مسکن در استان البرز به عنوان کوچکترین استان کشور نشان می‌دهد هر متر مربع واحد مسکونی در این استان به طور میانگین حدود دو میلیون و ۳۱۰ هزار تومان ارزش قیمت دارد. این یعنی بودجه ۱۸۰ میلیون تومانی خرید مسکن می‌تواند یک خانه ۷۸ متری برای زوج‌های کرجی به همراه داشته باشد.


زنجان: زوج‌های زنجانی با بودجه ۱۸۰ میلیون تومانی که از طریق وام مسکن جور می‌کنند، می‌توانند یک خانه ۸۰ متری برای خودشان تهیه کنند. چراکه آخرین گزارش‌های بازار مسکن در سطح کشور نشان می‌دهد میانگین قیمت مسکن در زنجان حدود دو میلیون و ۲۶۰ هزار تومان است.

هرمزگان: آخرین گزارش موجود از بازار مسکن در استان هرمزگان نشان می‌دهد میانگین قیمت هر واحد مسکونی در این استان حدود دو میلیون و ۲۲۰ هزار تومان قمیت دارد. بر این اساس زوج‌های بندرعباسی با بودجه ۱۸۰ میلیونی که بعد از وام مسکن به دست می‌آوردند، می‌توانند یک خانه ۸۱ متری برای خودشان تهیه کنند.
 
چهارمحال و بختیاری: شهرکرد یکی از چهار مرکز استان در کشور است که جمعیتی پایین‌تر از ۲۰۰ هزار نفر دارد. این یعنی زوج‌های جوان اهل شهرکرد می‌توانند تنها ۸۰ میلیون تومان وام مسکن بگیرند و اگر این مبلغ را کنار سرمایه اولیه‌شان بگذارند، می‌توانند بودجه ۱۲۰ میلیون تومانی برای خرید مسکن اختصاص دهند. با توجه به اینکه میانگین قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در این استان حدود دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است، این بودجه کفاف خرید یک واحد مسکونی ۵۴ متری در شهرکرد را می‌دهد.

کرمان: زوج‌های کرمانی با بودجه ۱۸۰ میلیون تومانی برای خرید مسکن می‌توانند یک واحد مسکونی ۸۸ متری بخرند. چراکه آخرین گزارش از وضعیت بازار مسکن در استان کرمان حاکی از آن است که میانگین قیمت هر واحد مسکونی در این استان حدود دو میلیون و ۵۰ هزار تومان است.

گلستان: آخرین گزارش‌ها از وضعیت بازار مسکن سراسر کشور نشان می‌دهد میانگین قیمت یک متر مربع مسکن در استان گلستان حدود یک میلیون و ۹۶۰ هزار تومان است و این یعنی زوج‌های گرگانی با بودجه ۱۸۰ میلیون تومانی می‌توانند صاحب یک خانه ۹۱ متری شوند.

کرمانشاه: بازار مسکن در استان کرمانشاه با رکود سنگینی مواجه شده. با این حال آخرین گزارش‌ها از وضعیت مسکن در این استان نشان می‌دهد هر متر واحد مسکونی حدود یک میلیون و ۹۴۰ هزار تومان قیمت دارد و این یعنی بودجه ۱۸۰ میلیون تومانی برای خرید یک واحد مسکونی ۹۳ متری کافی است.

اردبیل: آخرین آمار‌های موجود از بازار مسکن در استان اردبیل نشان می‌دهد هر متر مربع واحد مسکونی در استان مرکزی به طور میانگین یک میلیون و ۹۲۰ هزار تومان قیمت دارد. با این تفاسیر وام مسکن به علاوه سرمایه اولیه می‌تواند بودجه لازم برای خرید یک خانه ۹۴ متری را برای زوج‌های اردبیلی فراهم کند.​

ایلام: ایلام جمعیتی پایین‌تر از ۲۰۰ هزار نفر دارد. این یعنی زوج‌های جوان اهل ایلام می‌توانند تنها ۸۰ میلیون تومان وام مسکن بگیرند و نهایتا بودجه آن‌ها برای خرید خانه ۱۲۰ میلیون تومان خواهدبود. با توجه به اینکه میانگین قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در این استان حدود یک میلیون و ۷۲۰ هزار تومان است، این بودجه کفاف خرید یک واحد مسکونی ۷۰ متری در ایلام را می‌دهد.

سیستان و بلوچستان: میانگین قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در استان سیستان و بلوچستان مطابق آخرین آمار موجود، حدود یک میلیون و ۴۹۰ هزار تومان است. این یعنی زوج‌های زاهدانی با بودجه ۱۸۰ میلیون تومانی که از وام مسکن به دست می‌آورند می‌توانند یک خانه ۱۲۰ متری برای خودشان تهیه کنند!

سمنان: شهر سمنان دیگر مرکز استانی است که مطابق سرشماری سال ۹۵ کمتر از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و این یعنی بودجه‌ای که می‌شود برای خرید مسکن در این شهر دست و پا کرد، ۱۲۰ میلیون تومان است. با توجه به میانگین قیمت یک میلیون و ۳۴۰ هزار تومانی برای هر متر واحد مسکونی در سمنان، این بودجه کفاف خرید یک خانه ۹۰ متری را می‌دهد.

آذربایجان غربی: زوج‌های جوان در استان اذربایجان غربی با توجه به بودجه ۱۸۰ میلیون تومانی که بعد از دریافت وام مسکن برای خرید خانه جور می‌کنند، می‌توانند یک خانه ۱۴۰ متری بخرند. چراکه آخرین گزارش‌ها از بازار مسکن در استان آذربایجان غربی نشان می‌دهد هر متر مربع واحد مسکونی در این استان به طور میانگین یک میلیون و ۲۸۵ هزار تومان قمیت دارد.

کردستان: سنندجی‌ها با بودجه ۱۸۰ میلیون تومانی که دو سوم آن وام مسکن است، توانایی خرید ۱۴۱ متر واحد مسکونی دارند. چراکه گزارش‌های بازار مسکن سطح کشور نشان می‌دهد میانگین قیمت هر واحد مسکونی در استان کردستان یک میلیون و ۲۷۲ هزار تومان است.

خراسان شمالی: آخرین گزارش‌ها از بازار مسکن در استان خراسان شمالی نشان می‌دهد میانگین قیمت هر واحد مسکونی در این استان یک میلیون و ۲۴۰ هزار تومان است. با این تفسیر بودجه ۱۸۰ میلیون تومانی خرید مسکن در یزد برای خرید یک خانه ۱۴۵ متری کافی است.

کهگیلویه و بویراحمد: یاسوج در سرشماری سال ۹۵، کمترین جمعیت را در بین مراکز استان‌ها داشت. جمعیت زیر ۲۰۰ هزار نفر یعنی زوج‌های جوان در این شهر با وام ازدواج تنها می‌توانند ۱۲۰ میلیون تومان بودجه برای خرید مسکن دست و پا کنند. میانگین قیمت یک میلیون و ۲۴۰ هزار تومانی در استان کهگیلویه و بویراحمد نشان می‌دهد این بودجه برای خرید یک واحد ۹۷ متری در این شهر کافی است.

لرستان: مردم استان لرستان برای خرید هر متر مربع واحد مسکونی باید به طور میانگین یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان هزینه کنند. این یعنی بودجه ۱۸۰ میلیون تومانی که با وام مسکن می‌شود دست و پا کرد، برای خرید یک واحد مسکونی ۱۶۳ متری کافی است!

خراسان جنوبی: استان خراسان جنوبی بهترین استان برای خرج کردن وام مسکن به حساب می‌آید. چرا که با توجه به میانگین قیمت یک میلیون تومانی هر واحد مسکونی در این استان، بودجه ۱۸۰ میلیونی وام مسکن کفاف خرید ۱۸۰ متر واحد مسکونی در بیرجند را می‌دهد.

ارسال نظر

ارسال


قانون جهش تولید مسکن در تقابل خوشبین‌ها و بدبین ها

قانون جهش تولید مسکن در تقابل خوشبین‌ها و بدبین ها

مجلس شورای اسلامی قانون جهش تولید مسکن را که مطابق شعارهای انتخاباتی ابراهیم رئیسی بود تصویب کرد تا بعد از مدت‌ها یک نهضت بزرگ مسکن‌سازی در کشور شکل بگیرد با این حال کارشناسان اقتصادی درباره این طرح نظرات مختلفی دارند

 از کاهش نرخ تورم تا کاهش نرخ در بازار بین بانکی

از کاهش نرخ تورم تا کاهش نرخ در بازار بین بانکی

ارائه منظم روند ماهانه تحولات اقتصادی و اقدامات سیاستی بانک مرکزی

 آورده متقاضیان نهضت ملی مسکن افزایش یافت

آورده متقاضیان نهضت ملی مسکن افزایش یافت

در حالی طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی قرار بود آورده متقاضیان نهضت ملی مسکن حدود ۲۰۰ میلیون تومان باشد که این مبلغ به ۳۲۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

هزینه وام مسکن گرانتر شد | برای دریافت وام ۴۸۰ میلیونی زوجین چقدر باید خرج کنیم؟

هزینه وام مسکن گرانتر شد | برای دریافت وام ۴۸۰ میلیونی زوجین چقدر باید خرج کنیم؟

هزینه اوراق تسهیلات مسکن نسبت به هفته قبل اندکی رشد داشته و بر این اساس متاهل های ساکن پایتخت برای تهیه این اوراق باید بیش از ۱۳۴ میلیون تومان پرداخت کنند.

تعیین تکلیف 2 هزار متر اراضی استان تهران

تعیین تکلیف 2 هزار متر اراضی استان تهران

استاندار تهران گفت: بلندمرتبه‌سازی بدون در نظر گرفتن پیوست‌های فرهنگی، اجتماعی و زیرساخت‌های لازم در درازمدت آسیب‌زا می‌باشد.

خانه های سنتی ایرانی

خانه های سنتی ایرانی

با نگاهی به معماری سنتی ایرانی، نقش و جایگاه ویژه خانه به عنوان یک المان مهم در معماری آشکار می شود. این عناصر که دارای روش ها و تکنیک های مختلف ساخت و اجرا می باشند دارای ویژگی های متفاوتی بر اساس اقلیم و فرهنگ هر منطقه هستند.

ویژگی مهم معماری سنتی ایرانی

ویژگی مهم معماری سنتی ایرانی

کاشی کاری های زینتی و شاهکارهای مهندسی هوشمندانه، حاکی از قدرت معماری ایرانی طی قرون متمادی اند. با داشتن بیست میراث جهانی یونسکو در ایران هیچ گاه با کمبود مکان های دیدنی مواجه نمی شوید.

سنگ آنتیک چیست و چه کاربردهایی دارد؟

سنگ آنتیک چیست و چه کاربردهایی دارد؟

سنگ آنتیک سنگی است که از کنار هم قرار گرفتن قطعه سنگ های کوچک شکسته در کنار هم به وجود می آید. معمولا این سنگ از سنگ های طبیعی تراورتن و مالون تشکیل می شود و بدون رنگ به صورت طبیعی مورد استفاده قرار می گیرند.

مصوبه کمک هزینه مسکن کارگران ابلاغ شد

مصوبه کمک هزینه مسکن کارگران ابلاغ شد

معاون اول رئیس جمهور مصوبه مربوط به تعیین کمک هزینه مسکن کارگران مشمول قانون کار در سال ۱۴۰۱ را ابلاغ کرد.

هزینه ساخت برج مسکونی چقدر است؟

هزینه ساخت برج مسکونی چقدر است؟

هزینه ساخت هرگونه ساختمان مسکونی اعم از آپارتمان، برج، ویلا و غیره در چند سال گذشته بین 15 تا 30 درصد افزایش داشته است .

اصل ۳۱ قانون اساسی؛ حق مسکن از رویا تا واقعیت

اصل ۳۱ قانون اساسی؛ حق مسکن از رویا تا واقعیت

"داشتن مسکن متناسب با نیاز، حق هر فرد و خانواده ایرانی است. دولت موظف است با رعایت اولویت برای آنها که نیازمندترند به خصوص روستانشینان و کارگران زمینه اجرای این اصل را فراهم کند."

کدام صاحبخانه‌ها تنبیه مالیاتی می‌شوند؟/ دور زدن مصوبه افزایش ۲۵ درصدی اجاره‌بها

کدام صاحبخانه‌ها تنبیه مالیاتی می‌شوند؟/ دور زدن مصوبه افزایش ۲۵ درصدی اجاره‌بها

بررسی آگهی های خرید و فروش و رهن و اجاره مسکن در سایت‌ها حاکی از آن است که میانگین قیمت رهن کامل واحدهای نوساز در پایتخت ۵۳۹ میلیون تومان است.

بازارهای جهانی با بازگشت نفت ایران به تعادل می‌رسد

بازارهای جهانی با بازگشت نفت ایران به تعادل می‌رسد

اوجی گفت: وضع بازار جهانی نفت به گونه‌ای است که بازگشت نفت ایران به بازار می‌تواند به‌طور قابل توجهی پاسخگوی نیاز مشتریان و عامل ایجاد تعادل و آرامش در بازار‌های جهانی باشد.

تورم  ارزش دلار چه بر سر اقتصاد دنیا می آورد؟

تورم ارزش دلار چه بر سر اقتصاد دنیا می آورد؟

افزایش ارزش دلار در یک سال اخیر یکی از مهمترین خبرهای اقتصادی این روزها است.

بنچاق چیست و چه تفاوتی با سند دارد؟

بنچاق چیست و چه تفاوتی با سند دارد؟

زمان‌های قدیم‌تر بنچاق مورد استفاده قرار می‌گرفته است و کاملا منطقی است که افراد مدرن اطلاع کمتری از این نوع سند داشته باشند. در کشورمان ایران، اسنادی مالکیت مانند مبایعه‌نامه، بنچاق و قولنامه در طول تاریخ استفاده‌های مختلفی داشته است.

زمین ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن تامین شد

زمین ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن تامین شد

طرح نهضت ملی مسکن یکی از طرح‌های کلان دولت سیزدهم در بخش مسکن است که سیاستگذاری برای اجرای ۴ میلیون واحد مسکونی در طی چهار سال را در برنامه قرار داده است.

بازسازی ساختمان و دکوراسیون خانه

بازسازی ساختمان و دکوراسیون خانه

ساختمان همانند یک نوزاد همواره احتیاج به مراقبت و تعمیرات دارد. رفته رفته با فرسوده شدن مصالح بکار رفته در بنا مشکلات گوناگونی از قبیل ترک، شکستگی، تخریب، آلودگی‌های انسانی، جانوری و محیطی، مشکلات تاسیساتی و غیره بوجود می‌آید.

تیمچه قم بزرگترین سقف ضربی جهان

تیمچه قم بزرگترین سقف ضربی جهان

تیمچه قم به عنوان بزرگترین سقف ضربی جهان و شاهکار هنر و معماری ایرانی است که به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

در بازار مسکن ترکیه چه خبر است؟

در بازار مسکن ترکیه چه خبر است؟

بر اساس داده‌های یک اتاق فکر معتبر قیمت اجاره بها نسبت به سال گذشته در ماه فوریه ۸۴.۲ درصد افزایش یافته است. این افزایش قیمت در استانبول، آنکارا و سومین شهر بزرگ ترکیه یعنی ازمیر از ۱۰۰ درصد فراتر رفت.

برخی مشاوران املاک ماهی هزار کدرهگیری صوری برای وام ودیعه می‌دهند

برخی مشاوران املاک ماهی هزار کدرهگیری صوری برای وام ودیعه می‌دهند

عضو هیئت مدیره اتحادیه مشاوران املاک گفت: برخی دفاتر املاک بدون پروانه، در یک ماه هزار کد رهگیری صوری اجاره مسکن برای دریافت وام ودیعه صادر می کنند.