هشدار جدی صنعت برق به ادارات دولتی!

  • یکشنبه 22 خرداد 1401 ساعت 21:31

اخبار => تازه ها

سخنگوی صنعت برق گفت: براساس سازوکارهای لحاظ شده، اگر ادارات دولتی میزان مصرف خود را کاهش ندهند، به‌گونه‌ای که میزان مصرف برق آن‌ها نسبت به سال قبل ۳۰ درصد کاهش نیابد، برق آن مجموعه را قطع خواهیم کر
هشدار جدی صنعت برق به ادارات دولتی!

به گزارش آگاهان ایده نیوز به نقل از ایمنا : مصطفی رجبی‌مشهدی با بیان اینکه طبق ماده ۲ مصوبه هیئت وزیران، همه دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها، نیروهای مسلح و نهادهای عمومی غیردولتی موظف به کاهش ۳۰ درصدی مصرف انرژی نسبت به سال گذشته در طول ساعت کاری روزانه هستند و درصورت رعایت نکردن با قطع برق روبه‌رو می‌شوند، اظهار کرد: هیئت وزیران در مصوبه خود این دستگاه‌ها را ملزم به کاهش مصرف انرژی کرده است.

وی با تاکید بر اینکه ادارات باید مصرف انرژی خود را در پایان ساعت اداری تا سقف ۶۰ درصد مصرف دوره مشابه سال قبل کاهش دهند، گفت: مصرف برق بخش اداری با ابزارهای هوشمند کنترل می‌شود و کنترل رعایت دقیق برنامه‌ها توسط اداره‌ها، از طریق رویت‌پذیری و کنترل از راه دور و یا حضور اکیپ‌های نظارتی در هر شهرستان انجام می‌شود.

به گفته سخنگوی صنعت برق، درصورتی‌که دستگاه‌های اداری مصرف خود را متناسب با مصوبه هیئت وزیران کاهش ندهند، در مرحله نخست اخطار دریافت می‌کنند و در صورت رعایت نکردن برق اداره پرمصرف قطع خواهد شد.

رجبی‌مشهدی تاکید کرد: قبل از شروع فصل تابستان برخورد جدی با ادارات متخلف آغاز می‌شود و برای این مهم نیز سازوکارهای لازم را لحاظ کرده‌ایم، از سوی دیگر با توجه به شرایط حال حاضر صنعت برق لازم است همراهی مشترکان در تمام بخش‌های خانگی، اداری و تجاری بیشتر شود.

به گزارش آگاهان ایده نیوز : با توجه به اینکه در فصل تابستان مصرف برق برخی از استان‌ها برای استفاده از وسایل سرمایشی افزایش می‌یابد، لازم است تا حداقل ادارات دولتی مصرف برق خود را کاهش دهند تا خاموشی در سطح کشور مشاهده نشود.

اهم راهکارهای اصلاح الگوی مصرف برق ویژه ادارات وسازمانهای دولتی

1- برکناری لامپهای رشته ای و استفاده از لامپهای کم مصرف و فلورسنت

2- تعدیل روشنایی محوطه ادارات ( تبدیل چراغهای 400 به 250 وات،250 به 150 وات و 125 به چراغهای 50 و 70 وات )

3-برکناری پروژکتورهای روشنایی پر مصرف(استفاده شده در امورامنیتی وحفاظتی)وجایگزین نمودن پروژکتورهای مجهز به لامپهای LED ویا سیستمهای خورشیدی مجهز به لامپهای LED وهمچنین استفاده ار سیستمهای مادون قرمز

4- جایگزینی سیستمهای برودتی جذبی به جای سیستمهای تراکمی ( سیستمهای جذبی انرژی برق بسیار کمتری مصرف می نمایند )

5- خاموش نمودن وسایل برقی پس از اتمام ساعات کار اداری ( مانند چراغهای اتاقها ، کامپیوتر ، پرینتر ، فن ها و .... ) و نظارت بر این امر توسط مسئول تاسیسات

6- استفــــــاده از بالاستهای الکترونیکی و جایگزین نمودن آنها با بالاستهای القایی در چراغهای فلورسنت ( مهتابی )

7- استفاده از سنسورهای روشنایی هوشمند در محلهای کم تردد ( مانند زیر زمین راه پله ها طبقات تحتانی ، انباری و پارکینگ و ... )

8- استفاده از سیستم های هوشمند حرارتی جهت نصب روی تاسیسات مربوطه و استفاده از شیرهای ترموستاتیک جهت رادیاتورها

- استفاده از سنسورهای روشنایی هوشمند در محلهای کم تردد ( مانند زیر زمین راه پله ها طبقات تحتانی ، انباری و پارکینگ و ... )

8- استفاده از سیستم های هوشمند حرارتی جهت نصب روی تاسیسات مربوطه و استفاده از شیرهای ترموستاتیک جهت رادیاتورها

9-حتی المقدور عدم استفاده از چراغهای منصوبه و استفاده حداکثری از نور و روشنایی طبیعی در طول روز ( بویژه در روزهای آفتابی )

10- بکارگیری رنگ آمیزی روشن جهت اتاقها و سالنهای کنفرانس و جلسات بمنظور تامین روشنایی طبیعی لازم و اجتناب از استفاده چراغها

11- تنظیم درجه حرارات ترموستات اطاقها روی دمای 25 درجه سانتیگراد و کنترل ونظارت براین .

12- حتی المقدور عدم استفاده از وسایل برقی گرما زا همچون بخاری برقی و سماور برقی ( ترجیحاً در آبدارخانه از سماور گازی استفاده شود )

13- برنامه ای تنظیم شود که تاسیسات سرمایشی و یا گرمایشی مرکزی یک ساعت قبل از شروع بکار روشن و حداقل 5/1 ساعت قبل از خروج کارکنان و تعطیلی اداره خاموش شوند .

14- غبار روئی و تمیز نمودن مرتب چراغها و لامپها ( حداقل هر سه ماه یکبار ) و سطوح تبادل حرارتی دستگاههای سرمایشی و گرمایشی .

15- بسته بودن پنجره ها و درها به هنگام کارکردن وسایل سرمایشی و گرمایشی ( باز بودن پنجره ها موجب افزایش مصرف برق دستگاههای سرمایشی و گرمایشی می شود )

16- عدم استفاده از کولرهای گازی و ترجیحاً استفاده از کولرهای آبی بویژه در استانهای که در منطقه معتدل قراردارند .

17- تهیه و نصب دیزل ژنراتور ( DG ) به منظور استفاده در مواقع اضطراری وهمچنین زمان پیک مصرف برق

18- تعیین یک نفر به عنوان مسئول مدیریت مصرف انرژی جهت بررسی ، کنترل و نظارت بر مصارف زایدانرژی و همچنین نظارت براجرای موارد فوق الذکر ( ترجیحاً مسئول تاسیسات )

19- تخصیص سهمی از کاهش هزینه های ناشی از کاهش مصرف انرژی برق به عنوان کارانه به متولی یا مدیر انرژی جهت تشویق و پیگیری موارد مربوط به مدیریت مصرف.

20- استفاده از دودرب ویادربهای اتوماتیک درورودی ساختمان ادارات جهت جلوگیری از هدر رفت انرژی

21- استفاده از انرژیهای نو مانند سیستم فتوولتائیک ( تولید برق خورشیدی ) بمنظور تامین قسمتی از انرژی برق مورد نیاز ادارات

22- اگر به مدت طولانی از رایانه ، دستگاه کپی و ویدئو پروجکشن استفاده نمی شود آنها را در حالت آماده بکار ( STANDBY ) قرار ندهید .

23- اجرای ممیزی انرژی ساختمان بمنظور شناسایی محلهای اتلاف انرژی و ایرادات و اشکلات در نحوه مصرف انرژی و ارائه و اجرای راهکارهای اصلاحی توسط شرکتها و موسساتی که در این زمینه فعالیت می نمایند .

مدیریت مصرف در ساختمانهای اداری و تجاری

برای اینکه قادر باشید کارایی انرژی مصرفی ساختمان خود را بهبود بخشید، ابتدا باید بدانید که در چه وضعیتی از نظر انرژی قرار دارید . به این منظور ساده ترین راه آن است که صورت حساب انواع انرژی ها ی مصرفی شامل گاز و برق را در طول یکسال جمع آوری کنید . واحد تمام حامل های انرژی را به کیلو وات ساعت تبدیل کرده ( هر یک متر مکعب گاز طبیعی معادل تقریبا 10.5 کیلو وات ساعت ) و با هم جمع کنید. مقدار بدست آمده را بر مقدار زیر بنای ساختمان تقسیم کنید تا مقدار انرژی مصرفی به ازای هر متر مربع از ساختمان بدست آید . حال نتیجه را با اطلاعات ذیل مقایسه نمایید:

· اگر انرژی مصرفی سالانه کمتر از 100 کیلو وات ساعت بر متر مربع باشد در وضعیت بسیار خوبی قرار دارید.

· اگر انرژی مصرفی سالانه بین 100 تا 200 کیلو وات ساعت بر متر مربع باشد در وضعیت قابل قبولی قرار دارید.

· اگر انرژی مصرفی سالانه بین 200 تا 300 کیلو وات ساعت بر متر مربع باشد ساختمان دارای مشکلاتی است که با تلاش و کنترل آن قادر به اصلاح آن خواهید بود.

· اگر انرژی مصرفی سالانه بین 300 تا 400 کیلو وات ساعت بر متر مربع باشد مشکلات بهره وری ساختمان بسیار اساسی است .

· اگر انرژی مصرفی سالانه کمتر از 100 کیلو وات ساعت بر متر مربع باشد در وضعیت بسیار خوبی قرار دارید.

· اگر انرژی مصرفی سالانه بیشتر از 400 کیلو وات ساعت بر متر مربع باشد عملکرد سیستم های مصرف کننده انرژی در ساختمان بصورت کلی نا کارا است .

https://www.instagram.com/agahanidehnews/ ایسنا


ارسال نظر

ارسال


قانون جهش تولید مسکن در تقابل خوشبین‌ها و بدبین ها

قانون جهش تولید مسکن در تقابل خوشبین‌ها و بدبین ها

مجلس شورای اسلامی قانون جهش تولید مسکن را که مطابق شعارهای انتخاباتی ابراهیم رئیسی بود تصویب کرد تا بعد از مدت‌ها یک نهضت بزرگ مسکن‌سازی در کشور شکل بگیرد با این حال کارشناسان اقتصادی درباره این طرح نظرات مختلفی دارند

 از کاهش نرخ تورم تا کاهش نرخ در بازار بین بانکی

از کاهش نرخ تورم تا کاهش نرخ در بازار بین بانکی

ارائه منظم روند ماهانه تحولات اقتصادی و اقدامات سیاستی بانک مرکزی

 آورده متقاضیان نهضت ملی مسکن افزایش یافت

آورده متقاضیان نهضت ملی مسکن افزایش یافت

در حالی طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی قرار بود آورده متقاضیان نهضت ملی مسکن حدود ۲۰۰ میلیون تومان باشد که این مبلغ به ۳۲۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

هزینه وام مسکن گرانتر شد | برای دریافت وام ۴۸۰ میلیونی زوجین چقدر باید خرج کنیم؟

هزینه وام مسکن گرانتر شد | برای دریافت وام ۴۸۰ میلیونی زوجین چقدر باید خرج کنیم؟

هزینه اوراق تسهیلات مسکن نسبت به هفته قبل اندکی رشد داشته و بر این اساس متاهل های ساکن پایتخت برای تهیه این اوراق باید بیش از ۱۳۴ میلیون تومان پرداخت کنند.

تعیین تکلیف 2 هزار متر اراضی استان تهران

تعیین تکلیف 2 هزار متر اراضی استان تهران

استاندار تهران گفت: بلندمرتبه‌سازی بدون در نظر گرفتن پیوست‌های فرهنگی، اجتماعی و زیرساخت‌های لازم در درازمدت آسیب‌زا می‌باشد.

خانه های سنتی ایرانی

خانه های سنتی ایرانی

با نگاهی به معماری سنتی ایرانی، نقش و جایگاه ویژه خانه به عنوان یک المان مهم در معماری آشکار می شود. این عناصر که دارای روش ها و تکنیک های مختلف ساخت و اجرا می باشند دارای ویژگی های متفاوتی بر اساس اقلیم و فرهنگ هر منطقه هستند.

ویژگی مهم معماری سنتی ایرانی

ویژگی مهم معماری سنتی ایرانی

کاشی کاری های زینتی و شاهکارهای مهندسی هوشمندانه، حاکی از قدرت معماری ایرانی طی قرون متمادی اند. با داشتن بیست میراث جهانی یونسکو در ایران هیچ گاه با کمبود مکان های دیدنی مواجه نمی شوید.

سنگ آنتیک چیست و چه کاربردهایی دارد؟

سنگ آنتیک چیست و چه کاربردهایی دارد؟

سنگ آنتیک سنگی است که از کنار هم قرار گرفتن قطعه سنگ های کوچک شکسته در کنار هم به وجود می آید. معمولا این سنگ از سنگ های طبیعی تراورتن و مالون تشکیل می شود و بدون رنگ به صورت طبیعی مورد استفاده قرار می گیرند.

مصوبه کمک هزینه مسکن کارگران ابلاغ شد

مصوبه کمک هزینه مسکن کارگران ابلاغ شد

معاون اول رئیس جمهور مصوبه مربوط به تعیین کمک هزینه مسکن کارگران مشمول قانون کار در سال ۱۴۰۱ را ابلاغ کرد.

هزینه ساخت برج مسکونی چقدر است؟

هزینه ساخت برج مسکونی چقدر است؟

هزینه ساخت هرگونه ساختمان مسکونی اعم از آپارتمان، برج، ویلا و غیره در چند سال گذشته بین 15 تا 30 درصد افزایش داشته است .

اصل ۳۱ قانون اساسی؛ حق مسکن از رویا تا واقعیت

اصل ۳۱ قانون اساسی؛ حق مسکن از رویا تا واقعیت

"داشتن مسکن متناسب با نیاز، حق هر فرد و خانواده ایرانی است. دولت موظف است با رعایت اولویت برای آنها که نیازمندترند به خصوص روستانشینان و کارگران زمینه اجرای این اصل را فراهم کند."

کدام صاحبخانه‌ها تنبیه مالیاتی می‌شوند؟/ دور زدن مصوبه افزایش ۲۵ درصدی اجاره‌بها

کدام صاحبخانه‌ها تنبیه مالیاتی می‌شوند؟/ دور زدن مصوبه افزایش ۲۵ درصدی اجاره‌بها

بررسی آگهی های خرید و فروش و رهن و اجاره مسکن در سایت‌ها حاکی از آن است که میانگین قیمت رهن کامل واحدهای نوساز در پایتخت ۵۳۹ میلیون تومان است.

بازارهای جهانی با بازگشت نفت ایران به تعادل می‌رسد

بازارهای جهانی با بازگشت نفت ایران به تعادل می‌رسد

اوجی گفت: وضع بازار جهانی نفت به گونه‌ای است که بازگشت نفت ایران به بازار می‌تواند به‌طور قابل توجهی پاسخگوی نیاز مشتریان و عامل ایجاد تعادل و آرامش در بازار‌های جهانی باشد.

تورم  ارزش دلار چه بر سر اقتصاد دنیا می آورد؟

تورم ارزش دلار چه بر سر اقتصاد دنیا می آورد؟

افزایش ارزش دلار در یک سال اخیر یکی از مهمترین خبرهای اقتصادی این روزها است.

بنچاق چیست و چه تفاوتی با سند دارد؟

بنچاق چیست و چه تفاوتی با سند دارد؟

زمان‌های قدیم‌تر بنچاق مورد استفاده قرار می‌گرفته است و کاملا منطقی است که افراد مدرن اطلاع کمتری از این نوع سند داشته باشند. در کشورمان ایران، اسنادی مالکیت مانند مبایعه‌نامه، بنچاق و قولنامه در طول تاریخ استفاده‌های مختلفی داشته است.

زمین ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن تامین شد

زمین ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن تامین شد

طرح نهضت ملی مسکن یکی از طرح‌های کلان دولت سیزدهم در بخش مسکن است که سیاستگذاری برای اجرای ۴ میلیون واحد مسکونی در طی چهار سال را در برنامه قرار داده است.

بازسازی ساختمان و دکوراسیون خانه

بازسازی ساختمان و دکوراسیون خانه

ساختمان همانند یک نوزاد همواره احتیاج به مراقبت و تعمیرات دارد. رفته رفته با فرسوده شدن مصالح بکار رفته در بنا مشکلات گوناگونی از قبیل ترک، شکستگی، تخریب، آلودگی‌های انسانی، جانوری و محیطی، مشکلات تاسیساتی و غیره بوجود می‌آید.

تیمچه قم بزرگترین سقف ضربی جهان

تیمچه قم بزرگترین سقف ضربی جهان

تیمچه قم به عنوان بزرگترین سقف ضربی جهان و شاهکار هنر و معماری ایرانی است که به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

در بازار مسکن ترکیه چه خبر است؟

در بازار مسکن ترکیه چه خبر است؟

بر اساس داده‌های یک اتاق فکر معتبر قیمت اجاره بها نسبت به سال گذشته در ماه فوریه ۸۴.۲ درصد افزایش یافته است. این افزایش قیمت در استانبول، آنکارا و سومین شهر بزرگ ترکیه یعنی ازمیر از ۱۰۰ درصد فراتر رفت.

برخی مشاوران املاک ماهی هزار کدرهگیری صوری برای وام ودیعه می‌دهند

برخی مشاوران املاک ماهی هزار کدرهگیری صوری برای وام ودیعه می‌دهند

عضو هیئت مدیره اتحادیه مشاوران املاک گفت: برخی دفاتر املاک بدون پروانه، در یک ماه هزار کد رهگیری صوری اجاره مسکن برای دریافت وام ودیعه صادر می کنند.